ssswefy.jpg

آینه جم؛ رضارئیسی: این روزها اگر پیگیری ها، اجرای مصوبات، مطالبات معوقه و غیره بیشتر شد تعجب نکنید، در روزهای مانده به انتخابات خدمت به مردم جان می گیرد.

این روزها خدمت معنی و مفهوم هایی را با خود یدک می کشد، تصویب مطالبات به حق مردم و پیگیری جدی آن، نوعی خدمت است . کمکهای مالی برای گذراندن روزهای کوتاه و تکراری یک مرد که از درد بیکاری به یارانه و دفتر مراجعات مردمی پناه می برد هم خدمت است .

اما آن کجا و این کجا ...

آن که درمان دردی قدیمی است، می تواند بستری باشد تا از پایه، توقف چرخه اقتصاد را که معضلی نام آشنای این سالهاست را حل کند .

دیگر برای نفس کشیدن کارآفرینانی که به رغم همت، توکل و رضای خدا پا به عرصه ی خدمت گذاشته اند، و حالا طرح های تحقیقاتیشان دارد خاک میخورد توانی نمانده است .

دیگر وام، همانند ابرهای باران زا که به کویر خشک نوید رویش را می دهند جوابگو نیست .

باید فکری جدی کرد...

همانطور که صدا و سیما زنگ خطر اتمام آب که مایع حیات است را به صدا در میاورد، نیازمند زنگ خطر و وضعیت قرمز ( البته کاملا جدی ) هستیم تا به گوش مدعیان خادمی ملت برسد که بیش از پیش، قبل از هر مسئله ای شعارها را به عمل تبدیل کنند و یا لااقل شعارها را تغییر دهند تا پوسترها و نماهنگ ها برای مردم تکراری نباشد .

درست است که زندگی کردن با عدد و ارقام و آمار چیزی را پیش نمی برد، ولی گوشه چشمی هم به آمارهای ملموس جامعه داشته باشیم، درک میکنیم که با جیب خالی چه میتوان کرد ... !؟

درک میکنیم که نگاه ساده ی فرزندی چشم به راه به پدری که از داغ بیکاری توانی ندارد چطور معنا پیدا میکند...!

درک میکنیم که چقدر سخت است آمار چشم گیر نزاع، درگیری و سرقت را که چطور در ارگانهای انتظامی و دادگاه قد علم میکنند .

فکری جدی کنیم و بارها این جمله را تکرار کنیم که اگر من روزی نماینده شدم : عدالـت بـرای همـه ...

عدالتی که با به کارگیری همه ی ظرفیت های جوانان نخبه معنا پیدا میکند که میتوان در عرصه ها ، جایگاه ها و منصب ها بر اساس شایسته سالاری ، تکرار میکنم ( شـایسته سـالاری کاربردی و عملی ) استفاده کرد و برای پیشرفت شهر ، استان و کشورمان آنها و راهشان را نباید به دو دستگی و جناحی تبدیل کرد .

عدالتی که صرفا با زبان و پر رنگ کردن اسمی آن در رسانه های مکتوب و اینترنتی معنا پیدا نمیکند و تا زمانی که غرق افکار منفی و دو دستگی حال حاضر هستیم نباید مدعی شد .

به دور از هیاهوی عرصه ی رقابت، این روزها شاهد آن هستیم که خادمان ملت مدعی میشوند و در اقدامی خیر و پسندیده نام خود را در دفتر خاطرات انتخابات ملت ثبت می نمایند .

البته عملی که به خودشان بستگی دارد که در دفتر خـاطرات یا در بایـگانی ملت بمانند .

 

[کد خبر:AJ11269]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+3 # محسن ذوالفقاری 1394-10-05 20:27
واقعا درد جامعه را در این روزها بیان نمودید، قطعا رسانه با تعهد به وظایفش می تواند آنان که تنها به فکر فریب مردم هستند را رسوا کند،درود بر شما
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب