ostandareboushehrjonoubpress.jpg

به گزارش آینه جم؛ در حالی که بسیاری از تحلیل گران سیاسی استان ، باب انتقاد بر کارکرد دولت در استان بوشهر را گشوده اند ، نوع عملکرد بخش عمده ای از مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر نیز بر بیراه نبودن این انتقادها دلالت می کند .

بر اساس این گزارش ؛ نگاهی به نوع تعامل این مدیران با رسانه های مکتوب و دیجیتال در استان بوشهر نشان می دهد که با وجود این که تمامی رسانه ها با همه خطوط فکری علاقمند به درج عملکرد دستگاه های اجرایی استان بوشهر هستند اما حاضر به پذیرش رسانه ها نیستند .

این که به دلیل کثرت جلسات و حضور متوالی در نشست ها و کارگروه های مختلف امکان دسترسی به مدیران دستگاه های اجرایی به شکل حتی ماهی یک بار مقدور نمی باشد برای رسانه ها قابل درک است اما وقتی که یک مدیر حتی حاضر نیست که سالی یک بار و در قالب نشست مطبوعاتی رسانه ها را به حضور بپذیرد بی تردید قابل دفاع نمی باشد .

رسانه های استان معتقدند که وقتی مدیر ارشد یک سازمان دولتی حاضر به پذیرش رسانه ها در قالب نشست های مطبوعاتی  آن هم حداقل سالی یک بار نیست دلایل متفاوتی دارد که شاخص ترین آن می توان به نداشتن برنامه جامع در زمینه اطلاع رسانی استناد کرد .

البته در پاره ای از موارد نداشتن عملکردی خاص ، عدم درک جایگاه رسانه ها به عنوان بسترهای اطلاع رسانی و یا ممنوعیت و یا ترس از مدیران بالادستی سبب شده که بخش عمده ای از مدیران دستگاه های اجرایی استان چندان رغبتی برای برگزاری نشست های مطبوعاتی با رسانه ها نداشته باشند .

به هر ترتیب حق مردم است تا از طریق رسانه ها در جریان فعالیت های دولت یازدهم در استان بوشهر قرار گیرند و مدیران دستگاه های اجرایی نیز موظف به جریان آزاد اطلاع رسانی هستند این در حالی است که نه تنها خود حاضر به برگزاری این نشست ها نیستند حتی مدیران شهرستانی خود نیز از هر گونه نشست خبری با اصحاب رسانه محروم کرده اند .

البته استاندار بوشهر ، معاون امور عمرانی استانداری ،سپاه امام صادق ( ع)  منطقه دوم دریایی ارتش و سپاه ، نیروی انتظامی استان و اداراتی مانند دامپزشکی،اداره کل استاندارد ، آموزش و پرورش ، شرکت توزیع برق ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، کمیته امداد ،اداره کل بنادر و دریانوردی ، گمرک بوشهر ، اداره کل اوقاف ،جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ،حوزه علمیه برادران ،دانشگاه ازاد بوشهر ، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، اداره کل بازرسی ،ابفای روستایی ، حمل و نقل و پایانه ها ، آب و فاضلاب ، ثبت احوال  از جمله تشکیلاتی بوده اند که در سال گذشته با بیش از یک نشست رسانه ای فضایی در اختیار خبرنگاران استان قرار داده اند تا ضمن ارائه گزارش عملکرد ساختارهای زیرمحموعه خود به سوالات خبرنگاران نیز که در واقع مطالبات مردم است جوابگو باشند .

این در حالی است که اداراتی مانند تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، صنعت ، معدن و تجارت و فنی و حرفه ای استان که از اتفاق بیش ترین چالش ها در زمینه تولید ، اشتغال ، وضعیت صنایع  و نوع حرفه آموزی در این مجموعه ها وجود دارد حاضر نشده اند که ظرف سه سال گذشته حتی یک نشست مطبوعاتی برگزار کنند .

به نظر می رسد که اگر این ادارات حقی برای دولت جهت اعلام عملکرد قائل نیستد حداقل به احترام مردم زمینه ای ایجاد کنند تا دسترسی خبرنگاران به آنها که فقط در نشست های خبری مقدور می باشد انجام شود وگرنه حضور در جلسات فرصتی نمی دهد که خبرنگاران حتی به شکل تلفنی با آنها در تماس باشند.

در پایان لیست ادارات کل دستگاه های اجرایی که در ظرف یک سال گذشته حتی یک نشست خبری برگزار نکرده اند اعلام می گردد.

1. شیلات
2.آب منطقه ای
3.محیط زیست
4.راه و شهرسازی
5.پست
6.مخابرات
7.هلال احمر
8. بهزیستی
9.دارایی
10.امور مالیاتی
11.کلیه ادارات کل زیرمجموعه استانداری از جمله پدافند غیرعامل ، مدیریت بحران ، دفتر آموزش و پژوهش ، امور اجتماعی استانداری ، معاونت سیاسی امنیتی ، معاونت توسعه منابع انسانی استانداری
12.منابع طبیعی و آبخیزداری
13. تامین اجتماعی
14.هواشناسی
15.فرودگاه بوشهر
16.اداراه کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس
17.انتقال خون
18.شرکت گاز استان
19.دیوان محاسبات
20. سازمان تبلیغات اسلامی
21.بنیاد مسکن
22. فرماندهی دریابانی استان
23. کلیه روسای شعب بانک های موجود در استان

 

منبع: سوک

[کد خبر:AJ14950]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب