000000000000000266690.jpg

آینه جم ، سید مرتضی کراماتی؛ چهارمین دوره شوراهای اسلامی در حالی سال پایانی خود را می گذراند که مردم و مسولین به جایگاه این نهاد پی برده و از طرفی نقش شوراها در توجه به امورات شهر و روستا و بررسی داشته ها و نداشته ها ، حساسیت مردم در گزینش و انتخاب افراد برای شوراها را بر می انگیزد که این امر در جامعه هایی که تعصب قومی و قبیله ای دارند گاهی متاسفانه موجب انتخابی به دور از عاقبت اندیشی میگردد که البته با گذشت سالها از آغاز بکار شوراها ، این مهم هم مورد توجه مردم قرار گرفته است .

 در مبحث دیگر انتخاب دهیار یا شهردار است که این هم بعنوان دغدغه ای تا مدتها ذهن و فکر مردم و اعضای شوراها را به خود درگیر نموده و با نگاهی به اخبار و آمار اختلاف بین شوراها با دهیار و شهردار که منتخب خودشان می باشد همواره موضوعی است که دیگر فعالیتهای آنان را تحت الشعاع خویش قرار داده و ذهنیت مردم را نسبت به شوراها تغییر داده و دعوای قدرت و نه خدمت را در اذهان موجب میگردد تا جاییکه که اصلاح بندهایی از قانون انتخاب شوراها و شهردار را در قالب طرح در صحن مجلس و شورای عالی استانها مطرح گردیده و اینکه انتخاب شهردار بایستی توسط استانداری و وزارت کشور صورت پذیرد که البته دیدگاه حقیر خلاف این نظر هست چرا که در این صورت جایگاه شوراها بعنوان ناظر بر امورات شهرداران و دهیاران متزلزل میگردد .

اینکه قانون شوراها نیاز به اصلاح دارد شکی نیست اما اصلاحی که به بهره وری و عظمت جایگاه شوراها کمک نماید و اختیارات را بعنوان اصلی ترین وظیفه و توقعی که مردم از شوراها دارند را بیشتر نماید البته شوراها هم نباید با هدف منافع شخصی ، زمان و وقت و فرصت تلاش شهرداران و دهیاران و مجموعه های زیر نظر این دو نهاد را فدای امیال خلاف عرف و خلاف قانون خود نمایند .

از دیگر مسایل در این حوزه نقش شوراهای فرا دستی است که علیرغم بزرگی نام و عنوان آن نتوانسته تعریف جامع و ملموسی برای جامعه داشته باشد که امید میرود توجه به شوراهای بخش و شهرستان و استان و عالی استانها بعنوان حامی فعالیتهای شوراهای پایین دستی و تلاش در جذب اعتبارات و اصلاح قانون شوراها ، بصورت امری ضروری مورد توجه قرار گیرد و بقولی حرمت امامزاده را متولیان نگه دارند .

در خصوص انتخابات هیات رییسه هم فقط ذکر یک نکته کافیست که اگر هدف خدمت باشد ، اعضای محترم شوراها بایستی گزینه ای که هم از نظر مدیریت ،قدرت بیان ، زمان و فرصت پیگیری بیشتری دارد را بعنوان ریس انتخاب نمایند و همه در قالب یک تیم منسجم و قوی آستین همت بالا زده و با یکدلی و وحدت کلمه ثابت نمایند که شیفتگان خدمتند و نه تشنگان قدرت و نیک بدانند که مردم ما بخوبی در انتخاباتها میتوانند گزینه اصلح خود را انتخاب نمایند .

[کد خبر:AJ17847]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # پوتیفار 1395-06-17 07:31
این جناب همان کسی است که بسیاری همشهریانش و حتی برخی از ارکان ستاد انتخاباتی خانم الماسی،از پشت به خانم الماسی خنجر زدند و خانم الماسی هم جهت قدردانی مضاعف،ایشان را به ریاست دفتر تهران انتخاب کرد. انشاء... همگی موفق باشند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب