00000004257140237.jpg

آینه جم ، عبدالرحمن برزگر: انگار این رویا هیچ‌گاه تحقق نمی‌یابد. انگار دیگر بر سر مزار فرهنگ و هنر استان بوشهر، گریستن نیز فایده‌ای ندارد و دردی را التیام نمی‌بخشد. انگار فرهنگ و هنر کالای دست چندمی است و در هیچ‌یک از فهرست‌های الویت‌دار استان جایگاهی ندارد.

یارا-عبدالرحمن برزگر: انگار این رویا هیچ‌گاه تحقق نمی‌یابد. انگار دیگر بر سر مزار فرهنگ و هنر استان بوشهر، گریستن نیز فایده‌ای ندارد و دردی را التیام نمی‌بخشد. انگار فرهنگ و هنر کالای دست چندمی است و در هیچ‌یک از فهرست‌های الویت‌دار استان جایگاهی ندارد.

شاید به‌واسطه بگومگوها و چرائی‌های متولی فرهنگ است. اما قصه فرهنگ و هنر بوشهر از دیروز تا امروز چالش‌های فراوانی داشته است.

وقتی که خواستند سهمی را برای فرهنگ و هنر تعیین کنند، دیر رسیدیم و طرح‌های ملی همچون گاز پارس جنوبی عسلویه، پتروشیمی خارگ، بندر آزاد بوشهر و این آخری؛ کلنگ‌زنی ۲ نیروگاه دیگر بدون در نظرگرفتن پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی‌اش گوی سبقت را ربودند و ما مثل گذشته، گل باخودی شدیم.

بیمارستان قلب هم برای ماه آینده، کلنگ زده می‌شود ولی برای فکر و اندیشه آیا کلنگی زده می‌شود؟ با این راهی که در پیش گرفته‌ایم به فکر و اندیشه کلنگ می‌زنیم؟

-چرا نزاع و سرقت در صدر وقوع جرم در استان بوشهر است؟

-چرا مصرف مواد مخدر و روان‌گردان رو به افزایش است؟

-چرا اینقدر عصبانی هستیم و می‌شویم؟

-چه کسی فرهنگ ما را دزدیده است و هدف گرفته؟

و چراها و چراهای دیگر…

فرهنگ یک ملت از جایی خریداری نمی‌شود، بابت آن پول نمی‌دهند. اما برای پاسداشت و ارتقاء آن خرج می‌کنند، هزینه می‌کنند.

لطفا فرهنگ و هنر را نیز در فهرست اقدام اساسی قرار دهید.

منبع: یارا

[کد خبر:AJ18025]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب