rezaraisi3.jpg

آینه جم: نوروزی در ادامه مسیر با موانع سختی نیز مواجه است که هر کدام از این موانع می تواند عیار فرماندار خوش آب و هواترین دیار استان را نشان دهد . از آب و راه گرفته تا دانشکده و مخابرات ...و صد البته چگونگی ارتباط با نفت و گاز ...

به گزارش آینه جم، رضا رئیسی: در واپسین روز خرداد ماه سال گذشته بود که فتح الله نوروزی به عنوان جایگزین عبدالله نادری بر کرسی مدیریت ارشد شهرستان جم تکیه زد.

نوروزی که با تجربه معاونت چند ماهه سیاسی اجتماعی فرمانداری گناوه با مدیریت یک جمی ( عبدالنبی یوسفی) به سمت فرمانداری جم رسید توانسته 18 ماه را در شهرستان جم سپری کند و به احتمال قریب به یقین تا آغاز دولت جدید در سال 96 نوروزی را باید فرماندار جم دانست و البته مدال استقامت در فرمانداری را نیز به وی اعطا کرد چرا که می تواند رکورد طولانی ترین حضور در کسوت فرماندار در جم را به خود اختصاص دهد.

این در حالی است که عمر مدیریت عبدالله نادری و خیلی دیگر از فرمانداران گذشته جم به یک سال و نیم هم نمی رسد و میانگین عمر فرمانداران در جم به حدود 14 ماه می رسد یعنی کمی بیشتر از یک سال!

در دولت تدبیر و امید نیز که تغییر و تحول مدیران کمتر از دولت گذشته رخ می دهد جم سه فرماندار را به خود دیده است که دو فرماندار قبل هر کدام کمی بیش از یک سال مدیریت کرده اند.

عبدالرسول زارع که در دولت احمدی نژاد فرماندار جم شده بود 13 ماه فرماندار این شهرستان بود که بخشی از دوران مدیریتش نیز به دولت جدید رسید و بعد از آن عبدالله نادری که از اواخر فروردین 93 ردای فرمانداری به تن کرده بود در 30 خرداد ماه 94 به عنوان اولین فرماندار دولت تدبیر و امید در جم، به صلاحدید مدیر ارشد استان به عسلویه منتقل شد تا جم در دولت تدبیر و امید هم ثباتی در مدیریت ارشد را تجربه نکند.

اما سومین فرماندار دولت روحانی در جم، فتح الله نوروزی است که از اول تیرماه 94 جایگزین نادری در جم شد و با گذشت 18 ماه از حضورش در بام فرهنگی استان بوشهر توانست رضایت نسبی مردم و شوراها را به دست آورد.

فتح الله نوروزی طی این 18 ماه عملکردی مطلوبی را از خود به نمایش گذاشته و توانست خلا حضور نادری را با پیگیری مستمر و شفافیت و صداقت در رفتار جبران کند و موفقیت هایی نیز در خدمات رسانی به مردم داشته باشد.

از استقرار ادارات محیط زیست، هلال احمر، بیمه سلامت گرفته تا آغاز پروژه های بزرگ آبخیزداری، فعال سازی پروژه آبرسانی جم، آغاز عملیات اجرایی راه جم به پالایشگاه و ... در جم همه و همه با پیگیری های نماینده عالی دولت در شهرستان جم رقم خورد.

نگاه ویژه نوروزی به بخش علمی شهرستان را از شاخص ترین ویژگی های نوروزی برمی شمارند. وی که خود نیز معلم است طی مدت حضور در شهرستان حمایت از اموزش و پرورش و دانشگاه به خصوص دانشکده فنی مهندسی را به عنوان یکی از دغدغه های مهم شهرستان مطرح کرد و هر چند نتوانست در جلب همراهی شوراها برای سامان دادن به وضعیت دانشکده فنی توفیقی به دست آورد اما نشان داد نگاهی ویژه به علم دارد و باید این نگاه را به فال نیک گرفت.

در کنار همه اینها، نوروزی به مرد اخلاق در شهرستان شهره است و غالب کسانی که نوروزی را می شناسند اورا با صداقت، شفافیت و پیگیری می شناسند...

برگزاری موفق دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در شهرستان جم نیز نشان داد فتح الله نوروزی می تواند انتخابات آتی را نیز بدون دغدغه مدیریت کند هر چند انتخابات پیش رو حساسیت های ویژه ای را نیز به همراه خواهد داشت.

آنچه محتمل است اینکه فتح الله نوروزی تا بعد از انتخابات نیز به عنوان فرماندار جم باقی خواهد ماند و این فرصتی بزرگ برای نوروزی است تا با آشنایی کاملی که از شهرستان جم دارد در ادامه کار خود بتواند خدمات و اقدامات بزرگی برای مردم این شهرستان انجام دهد .

تداوم حضور نوروزی در جم می تواند خبر خوشی برای این شهرستان باشد و نویسنده مطلب با وجود بارها انتقاد از فرماندار در مسائل مختلف بر این باور است تغییر نوروزی می تواند در روند توسعه شهرستان خلل ایجاد کند.

نوروزی در ادامه مسیر با موانع سختی نیز مواجه است که هر کدام از این موانع می تواند عیار فرماندار خوش آب و هواترین دیار استان را نشان دهد . از آب و راه گرفته تا دانشکده و مخابرات ...و صد البته چگونگی ارتباط با نفت و گاز ...

انتقاداتی هم البته به مدیریت نوروزی وارد است که در یادداشت های آینده به آن خواهیم پرداخت.

[کد خبر:AJ19450]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+3 # طالب مؤذنی 1395-09-14 23:15
درود بر نویسنده عزیز
از دیگر ویژگی های خوب آقای فرماندار این است که شخصا از انتقاد استقبال می کند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # جم 1395-09-15 00:52
درود بر رضا رئیسی خوش فکر و جوان فعال رسانه ای شهرستان جم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب