134086.jpg

 

آینه جم: ابراهیم قیصری :
حدود ۵ ماه پیش با حضور قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احداث درمانگاه تامین اجتماعی جم با اعتبار حدود ۶ میلیارد تومان و با پیمانکاری یک شرکت زیر مجموعه این وزارتخانه کلنگ زنی شد.

بعد از گذشت حدود ۱۵۰ روز تنها دستاورد این کلنگ زنی، نصب یک بنر ۳ در ۴ در آستانه سفر مقام عالی وزارت خانه به جم بود.
سازمان تامین اجتماعی کشور مقصر تاخیر در اجرای پروژه را شهرداری جم می داند شهرداری جم نیز در مجموع معتقد است تامین اجتماعی دنبال بهانه است و شهرداری آماده همکاری است.
بحث و جدل تامین اجتماعی های مرفه و شهرداری جم به جلسه انعقاد تفاهم نامه ساخت بزرگ ترین مجموعه ورزشی کارگری جنوب کشور در جم که با حضور وزیر کار و رفاه اجتماعی برگزار شد نیز کشیده شد.
نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاون وزیر با لحنی حق به جانب اعلام کرد شهرداری جم باید از ۶۰۰ میلیون تومان عوارض ساخت و ساز درمانگاه چشم پوشی کند و تامین اجتماعی و پتروشیمی متمول از پرداخت حقوق قانونی شهرداری معاف شوند!
سخنان حق به جانب نوربخش که سابقه مخالفت وی با اجرای این پروژه در اذهان مانده است، با واکنش درخوری در جلسه همراه نشد! تا اینکه وزیر دستور داد استاندار ورود کند و پروژه از سر گرفته شود.

در این جدال ذکر چند نکته خالی از لطف نیست:

۱- حدود ۶۰ درصد بیمه شدگان شهرستان جم، عضو سازمان تامین اجتماعی هستند و به لطف همین شهرستان، سازمان تامین اجتماعی ماهیانه میلیارد ها تومان درآمد کسب می کند و طبق قانون باید يك سوم درآمد كه از محل پروژه ها و بيمه شده ها و كسبه منطقه كسب كرده است برای بهداشت و درمان هزینه کند. حدود ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و اگر بگوئیم تامین اجتماعی تاکنون هیچ‌ هزینه قابل ارزیابی ای برای درمان این شهرستان نداشته سخنی به گزاف نبوده است.

۲- سخنان نوربخش مدیر عامل تامین اجتماعی کشور و مشاوره های پورخسروانی مدیر کل تامین اجتماعی استان به وی حکایت از این دارد که سازمان تامین اجتماعی همچنان به دنبال بهانه جویی است چه بسا در آینده نیز در این مسیر کارشکنی کنند در حالی که برخورداری از درمان رایگان کارگری، حق مسلم مردم منطقه است و باید درمانگاه تامین اجتماعی در شان مردم منطقه احداث شود.


 ۳- شهرداری جم سالی حدود ۳ میلیارد تومان بابت بیمه گزاران و پیمان ها به تامین اجتماعی پرداخت می کند ؛ اگر شهرداری جم خواستار تخفیف و یا بخشودگی بیمه ای یا حتی بخشودگی جرائم باشد تامین اجتماعی همکاری می کند؟


۴ - طبق قانون عوارض تمام ساخت و سازها باید به شهرداری ها پرداخت شود اینکه سازمان تامین اجتماعی که ماهیانه فقط چند صد میلیون از جرائم شرکت های منطقه درآمد دارد برای ۶۰۰ میلیونی کاسه گدایی دست گرفته است جای تامل دارد!

 

 ۵- کیفیت و کمیت خدمات بیمارستان توحید جم، همیشه گلایه هایی در بین مردم ایجاد کرده است و بیش از گذشته کمبود درمانگاه دیگر در این شهرستان احساس می شود.

[کد خبر:AJ24337]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # ایرانی 1397-01-07 13:06
اگرچه عکست به اعلامیه ترحیم می ماند اما استدلال خوبی در این یادداشت ارائه نموده اید . آفرین بر حضرت ابی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # نوردوست سیف الله 1397-01-07 16:16
تحلیل مختصر و مفید و بجایی بود برای درخواست غیرقانونی تخفیف از شهردادری توسط سازمان تامین اجتماعی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # حسین رضایی 1397-01-08 08:11
احسنت نویسنده محترم
لطفا مطلبی درباره تبعیض های بیمارستان جم منتشر کنید مرسی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب