1396101700063hotoH.jpg

 

آینه جم: وزارت نفت باید بدانند به دلیل نزدیکی شهر جم به استان‌های فارس و هرمزگان و به دلیل این که این دو استان تیمی در سطح اول فوتبال ایران ندارد، هوادار پارس جنوبی هستند و نباید با بی توجهی به این تیم، شادی را از مردم این سه استان بازستاند.

روز جمعه هفته گذشته تیم فوتبال پارس جنوبی در اولین بازی خانگی خود و در حالی که برای کسب سهمیه آسیایی به پیروزی و کسب هر سه امتیاز مقابل فولاد خوزستان نیاز مبرم داشت اما با نتیجه تساوی که بدست آورد امید هواداران و بازیکنان به کسب سهمیه آسیایی کم رنگ‌تر شد.

تیم فوتبال پارس جنوبی جم به عنوان نماینده فوتبال استان بوشهر در رقابت‌های لیگ برتر فصلی پر فراز و نشیب را پشت سر می‌گذارد و هر چند این تیم در نیم فصل اول شرایط خوبی در بالای جدول و بالاتر از همه مدعیان امروز داشت اما به نظر می‌رسد در اواخر نیم فصل اول با توجه به مشکلات مالی، این تیم دیگر شگفتی‌سازی خود را در لیگ برتر ادامه نداد.

هر چند باید کار بزرگ سرمربی پارس جنوبی را ستود که در اولین فصل حضور این تیم در لیگ برتر فوتبال، پارس جمی‌ها نه تنها نگرانی بابت سقوط مجدد به دسته اول را ندارند بلکه برای کسب سهمیه آسیایی با دیگر حریفان در حال رقابت هستند.

اما ماجرایی که نه تنها مردم استان بوشهر بلکه اهالی فوتبال دوست جنوب کشور و استان های فارس و هرمزگان را نیز نگران کرده است این است که پارس جنوبی به دلیل مشکلات مالی نتواند فصل آینده تیمی قدرتمند را روانه مسابقات کند و دوباره با سقوط به دسته اول، استان بوشهر نماینده‌ای در لیگ برتر نداشته باشد.

مهدی تارتار در نشست بعد از بازی با فولاد در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که در 15 بازی فقط یک برد به دست آوردید، گفت: همه مشکلات به گردن من است، من مقصر همه چیز هستم و باشگاه باید در این باره تصمیم بگیرد. در اتفاقات رخ داده کسی مقصر نیست و بازیکنان به خوبی کارشان را می‌کنند. ما در بازی با ذوب‌آهن 5 گل نزدیم و در بازی با نفت آبادان پنالتی ما گل نشد و امروز هم فولاد خوب بود. باید همه چیز را منطقی ببینید، همه چیز به من برمی‌گردد و مشکل از من است. همه کارشان را درست انجام می‌دهند.

باید پذیرفت که در نیم فصل دوم مشکلات فنی که به دلیل مسائل مالی در تیم به وجود آمده به تیم ضربه زده است و پارس‌جنوبی با عمکرد درخشان در نیم فصل اول در نیم فصل دوم جز ضعیف‌ترین‌های تیم‌هایلیگ برتر بوده است.

گفته‌های سرمربی پارس جم از این موضوع حکایت دارد که اگر مشکلات مالی تیم ادامه یابد او نیز در فصل آینده به روی نیمکت پارس جنوبی نخواهد نشست و بهتر است مسئوولان هرچه سریعتر به فکر تیم باشند تا دیر نشده است!

حجت السلام فتحی امام جمعه موقت جم اخیرا در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اعلام کرده بود که اگر ضایعات منطقه ویژه انرژی پارس را هم بفروشند می‌توانند خرج تیم فوتبال پارس جنوبی را بدهند اما مسئله این است که وزارت نفت نمی‌خواهد از این تیم حمایت بکند!

موضوعاتی که بارها و بارها توسط مسئوولان، اعضاء شورای شهر جم، ائمه جمعه، فعالان سیاسی و اجتماعی این شهرستان مطرح شده و همه حکایت از این دارد که به واسطه حضور تیم فوتبال پارس جنوبی در رقابت‌های لیگ برتر، شور و نشاطی به جوانان این منطقه ترزیق شده است اما حالا نفت و گاز با بهانه‌های مختلف به دنبال برچیدن این شور و نشاط اجتماعی هستند!

نفت و گاز سه دهه در جنوب استان بوشهر مهمان اهالی جنوب بوده‌اند و به واسطه حضور صنایع غول پیکر، مردم هوای سالم برای زنده‌ماندن را از دست داده‌اند و با کلی مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

محیط زیست و مناطق پیرامونی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی‌ها نابوده شده‌اند و جم که روزگاری سرسبز و زیبا بود اما دیگر خبری از قنات‌ها و چشمه‌های روان نیست و همه چیز خشک و نابوده شده است.

جوانان جنوبی با وجود همه مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی‌های فراوان عسلویه که به گفته شهردار این شهر آلوده‌ترین شهر دنیا، این شهر است اما میزبان خوبی برای مهمان خود یعنی صنایع نفت و گاز بوده‌اند.

یک سالی است که تیم فوتبال پارس جنوبی با حضور در لیگ برتر، به این مناطق محروم برای جوانان که امکانات زیادی برای تفریح و گردش وجود ندارد شور و شادی هدیه داده و با حضور نود دقیقه‌ای در ورزشگاه شهر جم لبخند بر لبان آنان جاری می‌شود اما این که نفت و گاز با بهانه‌های مختلف از این تیم که عامل نشاط اجتماعی است حمایت نمی‌کند جای بسی تاسف را به وجود می‌آورد.

مسئوولان استان بوشهر فراموش نکنند روزگاری به دلیل عدم حمایت از شاهین بوشهر، این تیم به کلی نابود شد و در دسته‌های پایین‌تر باید به دنبال آن گشت و حالا عدم حمایت از پارس جنوبی نیز می‌تواند سبب شود فصل آینده جمی‌ها نیز از سطح اول فوتبال دور شوند.

وزارت نفت باید بدانند به دلیل نزدیکی شهر جم به استان‌های فارس و هرمزگان و به دلیل این که استان فارس و هرمزگان تیمی در سطح اول فوتبال ایران ندارد آنها نیز هوادار پارس جنوبی هستند و این موضوع در بازی‌های خانگی پارس‌جنوبی به عینه مشخص است که هواداران زیادی از شهرهای مختلف استان های فارس و هرمزگان و حتی خوزستان خود را به جم می‌رسانند تا از پارس جنوبی حمایت کنند.

پارس جنوبی نماینده فوتبال نه تنها استان بوشهر بلکه جنوب کشور در لیگ برتر است و امیدواریم نفت و گاز خوشحالی جوانان جنوبی را از آن‌ها نگیرد. این تیم در فصل پیش‌رو،  نیاز به حمایت دارد تا جوانان رنج دیده جنوب نیز با شادی آشتی کنند./فارس

[کد خبر:AJ24392]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب