554.jpg

آینه جم - محمد مهدی صبوری :ماجرای تبلیغات محیطی لیگ برتر فوتبال فقط در ایران پیچ های فراوانی را به خود می بیند . فدراسیون فوتبال فصل گذشته با قراردادی ۷۶۰ میلیارد ریالی ، حق تبلیغات محیطی را به امین سیمای کیش واگذار کرد . سازمان لیگ قرار بود ۵۰ درصد مبلغ را بصورت مساوی بین همه تیم ها تقسیم کند و ۵۰ درصد دیگر را با توجه به رتبه تیم ها در پایان فصل.

حق پارس جنونی جم از از این مبلغ ، بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال می شود که تا ۲۴ اردیبهشت ۹۷ فقط یک میلیارد ریال دریافتی داشته است . تیم های استقلال ، پرسپولیس و تراکتور برای حل مشکل بدهی خود و شرکت در لیگ قهرمانان آسیا مبلغ طلب خود را دریافت کرده اند . اما جاي سوال دارد كه چرا مديريت باشگاه براي دريافت مطالبات تيم پيگيري هاي لازم را نميكند.

در روزهایی که تارتار مدام از مشکلات مالی تیم اش می گوید؛ رضاییان دست به دامان استاندار ، نماینده مجلس، نماینده ولی فقیه و ... شده است، با وجود اینکه رقم قابل توجهی از فدراسیون فوتبال طلب کار است که حدود ۳۰ درصد از مشکلات مالی تیم را برطرف می کند .

در همین اوصاف وزارت نفت نیز تیمداری بصورت حرفه ای را ممنوع کرده است . با این حال تنها راهای درآمد پارس حق پخش تلویزیونی، اسپانسرینگ و تبلیغات محیطی می باشد . دو مورد آخر به تنهایی بیش از۶۰ درصد هزینه های یک تیم را درطول فصل تامین می کنند.

درحالی که یک فصل و ۵ هفته از حضور پارس در سطح یک فوتبال ایران می گذرد ، مدیریت باشگاه هنوز موفق به جذب اسپانسر نشده است و بیشتر بصورت کدخدامنشی درپی دریافت پول برای باشگاه است .

اما سایر تیم های نفتی در این بخش، مدیرانشان موفق تر عمل کرده اند . اسپانسرینگ صنعت نفت آبادان را منطقه آزاد اروند و نفت مسجد سلیمان را پتروشیمی ماهشهر برعهده گرفته اند .

اگر در استان بوشهر بیشتر از خوزستان این چنین شرکت ها وجود نداشته باشد ، کمتر هم نیست اما ضعف مدیریتی باشگاه باعث شده هنوز جذب اسپانسر در هاله ای از ابهام قرار داشته باشد!

لطفا به جای درخواست های مالی از مدیران استانی و نماینده مجلس ، پیگیر حق و حقوقتان در فدراسیون فوتبال باشید!

[کد خبر:AJ25679]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب