554.jpg

آینه جم؛ محمد مهدی صبوری :محیط زیست به همه محیط هایی که زندگی در آن جریان دارد ، گفته می شود . حفاظت محیط زیست در قرن ۲۱ ام به عنوان یکی از هشت هدف توسعه هزاره و یکی از سه پایه توسعه پایدار شناخته می شود(ویکی پدیا).

برای دسته ای از مدیران ، مدیریت به شور و حال و نزاعی ابدی پیوند خورده و آنها همواره و در هرشرایطی آماده زدن به قلب دشمن هستند. اما دسته دیگری از مدیران نیز هستند که ترجیح می دهند در سکوت و آرامش مطلق کار کنند و با خواسته های عموم مواجه نشوند . ۹۸ درصد مدیران شهرستان جم به دسته دوم تعلق دارند و ۲ درصد عضو دسته اول هستند مانند فروغی فر ،دادستان جم.

ترندترین خبر این روزهای شهرستان جم ، پلمپ ۴ سنگ شکن آلاینده در بخش ریز می باشد. کاری که با ورود مستقیم دادستانی انجام شد و ۴ بچه غول آلایندگی در بخش ریز که سال ها در سایه غفلت اداره صنعت و معدن، به غارت منابع طبیعی این بخش می پرداختند ، پلمپ شدند . مردمان نجیب این بخش، مدتهاست جای اکسیژن، سرب ، گرد و غبار و... تنفس می کنند ؛ با شنیدن این خبر کمی ریه هایشان تسکین یافت .

از همان واپسین ساعت های بعد از پلمپ ، صدای اعتراض صاحبان این صنایع گوش محشر را کر کرد .  گاهی در لباس کارفرما ، گاهی با حمایت فعالان اجتماعی اما دردناک تر از همه حضور این مافیای قدرت و ثروث در لباس قشر زحمت کش کارگران بود ، هر که جلوی بی قانونی هایشان گرفته می شود با هیاهو سعی می کنند آن را عادی جلوه دهند.

با ورود فروغی فر به جم شاهد تحولی عظیم در برخورد با زمین خواران،  صنایع آلاینده و حفظ منابع طبیعی و زیست محیطی جم بوده ایم. امیدواریم که سایر مسئولان در این راه با دادستان محترم همقدم شوند و سنگ اندازی نکنند.

البته وضعیت محیط زیست شهرستان باوجود دو غول آلایندگی پالایشگاه فجر جم و اکتشاف و تولید ناروکنگان  بسیار پیچیده تر از آنی است که فکرش را می کنید .
هنوز نتایج آزمایش مرگ ماهیان جنگل گلوبردکان با گذشت چندین ماه اعلام نشده و جا دارد که دادستان محترم بطور جد پیگیر این قضیه باشند اما در هرصورت باید به این اقدام دادستان جم تحسین گفت و درحالی که کلاهمان را به نشانه احترام بر میداریم، ایستاده دست بزنیم.

پ.ن: هیچ دوست ندارم بعد از این مطلب به شن و ماسه تبدیل شوم!

[کد خبر:AJ25824]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+2 # طالب مؤذنی 1397-06-26 20:09
كَأَنَّهُنَّ الْيَاقُوتُ وَالْمَرْجَانُ. یافوت و مرجان می شوی، نویسنده جوان و خوش بیان.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب