20093_543.jpg

 

 

آینه جم : آخرین اخبار دریافتی این پایگاه خبری از تغییرات جدید مدیریتی در شرکت توزیع برق استان بوشهر خبر می دهد.

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد در سکوت کامل نمایندگان استان بوشهر، استاندار بوشهر عزم خود را جزم کرده تا یاری دیگر به مجموعه تحت مدیریتش در استان بوشهر از خارج از این استان اضافه و کام مردم استان را تلخ تر کند.

هرچند هر مدیری برای ارتقاء سیستم تحت نفوذ خود از یک طرف و پاسخ مناسب به مقامات ارشد ، مختار به انتخاب مدیران زیرمجموعه اش است اما خطی که استاندار بوشهر برای چینش ساختار مدیریتی خود انتخاب کرده چندان با نگاه توسعه محور نیروی انسانی مولد درون استانی سازگار نیست.

این نوع نگاه کثرت گرا به مدیریت غیر بومی در استان بوشهر فقط اثبات کننده تهی بودن نیروهای انسانی هم استانی از هر نوع خلاقیت و ایده مدیریتی در تفکرات استاندار بوشهر است که سبب می شود در یک فرایند زمانی کوتاه مدت ، سهم فرزندان این آب و خاک را از چرخه مدیریتی به شدت نزول و افرادی را وارد این چرخه از استان های دیگر کند که در خوشبین ترین شرایط چیزی بیشتر از مدیران کنونی هم استانی در چنته ندارند.

کافی است مروری بر انتصابات یک سال گذشته استاندار بوشهر شود تا وزن و عیار این مدیران مشخص گردد که برخی از آنها حتی این استان را شایسته برای حضور خانواده هایشان نمی بینند و از روز چهارشنبه عملا خود نیز در استان وجود ندارند.

با این شرایط ، یکی از مجموعه هایی که به شکل سرپرستی در استان بوشهر مدیریت می شود و به زودی رنگ مدیرعامل به خود می بیند شرکت توزیع برق استان بوشهر است.

این شرکت در سوم آبان ماه سال جاری، شاهد خروج مهندس پاراد از چرخه مدیریتی و انتصاب مهندس تمیمی به عنوان جایگزین وی بود. حال پس از 97 روز خبر می رسد که به احتمال فراوان قرار نیست که حکم مدیرعاملی این شرکت به نام تمیمی رقم خورد.

سوال این است که اگر تمیمی فاقد صلاحیت تخصصی برای قرارگرفتن بر مجموعه شرکت توزیع برق استان بوشهر بود چرا ایشان را به عنوان سرپرست شرکت معرفی کردند؟ بر فرض عدم کارایی مهندس پاراد، چرا توانیر پیش از کنارگذاشتن وی که با فشارهای استانداری بوشهر همراه بود فردی را شایسته این منصب ندانست که حکم مدیرعاملی را برایش صادر کند؟

آیا استان بوشهر در حوزه مدیریتی از خارج از این استان کنترل می شود و فرد و یا افرادی قدرتمند به دنبال افزایش حوزه نفوذ هم استانی های خود با فشار بر استاندار بوشهر هستند؟ اگر پاسخ این سوال مثبت باشد نقش نمایندگان مردم این استان برای استیفای حقوق موکلانشان چیست؟

به نظر می رسد که نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی به تنها چیزی که این روزها فکر نمی کنند همان حقوق موکلانشان است و برایشان اهمیت ندارد که مشاوره لازم به مدیریت ارشد استان برای انتخاب گزینه های بومی برای قرارگرفتن در رده های مدیریتی پیشنهاد دهند تا گراوند بتواند از بین این نیروها، فردی متخصص و متعهد را بدین منظور انتخاب و به وزارت خانه ها و سازمان های مرکزی در پایتخت معرفی کند.

مردم استان بوشهر علاقمند هستند که پس از چهار دهه از عمر شریف این نظام ولایی، فرزندان با کفایتشان را در مسئولیت های اداری ببینند نه این که مانند گذشتگان، فردی بیاید بنشیند تحکم کند و بدون هیچ دست آوردی برای این مردم و استان بوشهر، برای خود نام و نشانی کسب و در کلان کشور جایگاهی دست و پا کند.

یادداشت: مهرداد جشنی پور، خبرنگار و فعال رسانه' سوک 

[کد خبر:AJ27320]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب