IMG-20200328-WA0016.jpg

 
آینه جم :  حسین دهقان زاده
با ورود میهمان منحوس و ناخوانده کرونا از اسفند ماه سال گذشته تمام محاسبات مردم ایران و دیگر کشورهای جهان به هم ریخت و  تمام برنامه های کشور در راستای مقابله با کرونا روی این موضوع ‌متمرکز شد. تمام نهادهای دولتی، گروه های مختلف مردمی‌ ،جهادگران و در راس همه آنها مدافعان حوزه درمان و سلامت با تمام توان برای مقابله با کرونا بسیج شدند تا هر چه زودتر شاهد ریشه کنی این ویروس منحوس از بین مردم و کشورمان باشیم.از این رو روحیه ایثار و از خودگذشتگی در بین بسیجیان دیروز به نسل امروز هم به ارث رسیده، ارثی که دوران جنگ و غیرجنگ نمی‌شناسد در همه شرایط در کنار یکدیگر به مقابله با مشکلات می‌روند.
 
۴۱ سال از عمر انقلاب اسلامی که بسیج جلودار بوده، در این شرایط سخت نیز بسیجیان بار دیگر وظایف خود را به خوبی انجام داده و با کمک به مردم و مسوولان سهم خود را در مقابله با کرونا ایفا می‌کنندو تا به امروز با فعالیت در حوزه های مختلف یاری گر مسولان و مردم در این عرصه شده اند . سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه اجتماعی نیز هرجا نیازی احساس شده، برای کمک و خدمت‌رسانی بی مزد و منت به مردم همانند کمک به مردم در حوادثی همچون سیل و زلزله وارد شده و توانسته خدمات قابل تحسینی را ارائه دهد. که در این مدت ‌میتوان به: ضدعفونی معابر و مراکز بهداشتی، تهیه و توزیع ماسک و لباس‌های مخصوص بیمارستانی و اطلاع‌رسانی صحیح به مردم در راستای جلوگیری از شیوع شایعات، ایجاد قرارگاه‌های محله محور بسیج، شناسایی محرومین و آسیب دیدگان از کرونا در هر محله و نیز تنوع در کمک‌ها مانند مهلت یا بخشش اجاره، پرداخت وجوه نقدی، ارائه بسته معیشتی با استفاده از ظرفیت مساجد و امنای آن‌ها ازجمله برنامه‌هایی است که در گام های بعدی عملیاتی خواهد شد.
 
در حالی که این روزها اوج ویروس کرونا است و مردم جهان به دنبال جمع‌آوری امکانات برای افراد خانواده خود هستند و در برخی از کشورها حتی خبرهایی از نزاع‌هایی برسر مواد غذایی و مواد ضدعفونی کننده و ماسک و دست‌کش به گوش می‌رس، اما در ایران با وجود تحریم‌های که هر روز فشار را روی مردم زیادتر می‌‌کند روزانه خبرهایی از کمک به یکدیگر شنیده می‌شود. اخباری از کمک و همیاری و همکاری مردم با همدیگر که روز به روز هم بیشتر می‌شود. البته که این حس انسان‌دوستانه قابل تقدیر است. این همیاری و همدلی سبب شده که کشورمان در این روزهای کرونایی در اخبار جهان چشم نوازی کند.
 
بنابراین گر چه کرونا محدودیت‌ها و نارضایتی‌های زیادی برای مردم با خود به همراه آورده ولی همیاری‌های این روزها که سپاه پاسداران در خط مقدم آن حضور دارد نشان‌دهنده این مطلب است که مردم ایران بیش از پیش با یکدیگر همدل و همراه هستند.
[کد خبر:AJ32349]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب