134086.jpg

 

 

 

آینه جم، ابراهیم قیصری،   نیمه مرداد که میرسد در روزهایی که مزین  به یاد شهیدان رسانه است ،  نشست های خبرنگاران داغ  می شود و جامعه بیش از پیش با کار خبرنگاران آشنا تر می شود. 
به عقیده نگارنده، خبرنگاران نجیب ترین اقشار جامعه هستند چرا که در روز خبرنگار نیز مورد استفاده قرار می گیرند! ، در روز هایی که باید تلاش های اهالی رسانه  دیده شود باز باید قلم و کاغذی برداشته و در نشست با مسوولان، به بیان گزارش عملکرد مسوولان  بپردازند،  در روزی که باید از مشکلات صنفی خود سخنی بگویند باز پیگیر مشکلات و معضلات مردم می شوند این اوج نجابت اهالی رسانه است.
به نظر می رسد رسانه های منطقه ای و استانی که در خط مقدم اطلاع رسانی و پیگیری کمبودها هستند  به دلیل مسائل  اقتصادی و یا بعضا موضوعات حاشیه ای ،  روز به روز  بی انگیزه تر از قبل در عرصه اجتماع عرض اندام می کنند موضوعی که اگر در دستور کار مسوولان بلند پایه استانی و کشوری قرار نگیرد سبب می شود آمار بازدید کنندگان این رسانه ها و حتی آمار این رسانه ها کاهش یابد.
نتیجه حذف رسانه های منطقه ای  یا بی انگیزگی خبرنگاران این  رسانه ها  دو موضوع مهم خواهد بود :
۱- عدم توسعه متوازن مناطق مختلف کشور 
۲- رجوع برخی از شهروندان به رسانه های فارسی زبان خارج از کشور برای پیگیری اخبار 
جذابیت اخبار رسانه های برون مرزی که با پول های اربابان پولدار خود برای اهداف پشت پرده این شبکه ها اقدام به انتشار اخبار می کنند موضوعی است که می طلبد با حمایت مادی و معنوی ،  یاریگر  رسانه های محلی و استانی بود و به تقویت بیش از پیش جایگاه آنان پرداخت.
 در فضای رسانه ای امروز که بمباران خبری از ابزار های جنگ نوین  است کارکرد رسانه های منطقه ای و استانی اگر بیشتر از صدا و سیما نباشد قطعا کمتر نخواهد بود.
[کد خبر:AJ33387]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب