11copy.JPG

 

 

آینه جم- زهرا اسماعلی: سرفه‌ کنان، ماسکی را که چندین ساعت بر روی دهان داشت در آورد و در گوشه خیابان انداخت و سوار ماشینش شد و رفت. بعد از آن یکی از عابران، ماسک رها شده را با پای خود راهی کانال آب می کند تا به خیال خود شر ویروس را کم کند...

به گزارش خلیج فارس؛ این داستان برخی افراد سهل انگاری است که بدون فکر کردن به عواقب رفتار خود، در انتشار ویروس کرونا نقش دارند و در زمین این ویروس بازی می کنند.

واقعیت این است که باید به زندگی با کرونا عادت کرد، اما با رفتار غیرفرهنگی برخی مردم درباره رها کردن ماسک و دستکش هایی که ساعت ها به عنوان وسیله حفاظتی آنها بوده چه باید کرد؟ اقدامی مخاطره آمیز که می تواند به شیوع کرونا منجر شود.

رها کردن ماسک و دستکش در معابر باعث گسترش کرونا می‌شود

عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا می گوید: مردم ماسک و دستکش استفاده شده را در معابر نیاندازند زیرا باعث گسترش ویروس کرونا و بیماری‌های عفونی در سطح شهر می‌شود.

مسعود مردانی افزود: با توجه به اینکه مردم از دستکش و ماسک برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا استفاده می کنند، نباید آنها را پس از مصرف در معابر و خیابانها رها کنند، زیرا این زباله ها قدرت آلوده کننده بالایی دارند.

به گفته وی، دستکش و ماسک استفاده شده باید در سطل زباله دربسته انداخته شود و در غیر این صورت آنها را در نایلکس قرار داده و گره بزنید تا از گسترش ویروس جلوگیری شود.

عامل شیوع بیماری نشویم

سهل انگاری در رهاسازی ماسک و دستکش و سایر اقلام بهداشتی در خیابان های شهر اگر کسی را به این ویروس مبتلا کند، دردناک خواهد بود.

از این رو، با توجه به اینکه استان بوشهر در وضعیت هشدار کرونایی می باشد و شرایط ناپایداری دارد، شایسته است همه ما اصول بهداشتی را جدی تر از پیش رعایت کرده و ماسک و دستکش های مصرف شده را بجای رهاسازی در فضاهای عمومی، در مخزن زباله بیندازیم تا از انتشار ویروس پیشگیری شود.

با این کار، ضمن کاهش آلودگی های محیطی، انسان دوستی خود را هم نشان داده تا بیش از این بار زحمت پاکبان های زحمتکش شهر را سنگین نکرده و سایر همشهریان را گرفتار مخاطرات بهداشتی نکنیم.

هرچند توقع می رود سمن های مردمی نیز در زمینه فرهنگ سازی بیشتر این مهم دست به ابتکاراتی زده و پویش هایی جهت رها نکردن ماسک و دستکش در فضاهای عمومی شکل دهند.

خلیج فارس

[کد خبر:AJ33503]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب