00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000index.jpg

 

 

 

آینه جم : سجادبهزادي؛روزنامه نگار
ششمين انتخابات شوراهاي اسلامي شهر وروستا اگر چه كمتر اما با فضايي متفاوت تر و در ابهام ميزان مشاركت مردم برگزار خواهدشد.شهرجم به دليل وضعيت وموقعيت خاصي كه از آن برخوردار است،همواره در كانون توسعه خود؛ به دنبال افرادي بوده است كه بتواند قدرت بالايي در سطوح مديريتي استان ونفت داشته باشند.
در دوره پنجم، فرد كهنه كاري در جايگاه نخست شورا قرار گرفت كه با توجه به تجربه هاي او در حوزه هاي فرمانداري وشهرداري، اميدهاي زيادي نسبت به تحول خواهي وتوسعه در شهر وشهرستان ايجاد كرد.امروز عموم شهروندان شهر جم وقتي انتظار ومطالبات آن روزهاي خود را مرور مي كنند راضي بنظر نمي رسند.شهر همچنان مشكل آب آشاميدني دارد و بعنوان مثال طرح اجراي پروژه فاضلاب شهري يكي از خواسته هاي مهم شهروندان بود كه فكر مي كردند با پيگيري و چانه زني آن فرماندار و آن تركيب كاركشته در شوراي پنجم به نتيجه مي رسد اما عملا اجراي اين طرح هرگز آغاز نشد.
اين يادداشت به قصد آسيب شناسي عملكرد دوره پنجم شوراي شهر جم  نوشته نشده است و بر اين اساس از آن دوره وآن فرماندار كه براي شهر مصداق"دوپادشاه در يك اقليم" بود عبور مي كنم و به معاون فرماندار مي رسم.
امروز از فردي در قامت معاون سابق فرماندار سخن به ميان مي آيد كه اتفاقا مانند آن فرماندار در شوراي پنجم؛ گفته مي شود بخت اول شوراي ششم خواهد بود.دمكراسي با راي مردم به ثمر مي نشيند و ويژگي يك انتخاب آزاد هم اين است كه معلوم نيست چه كسي از صندوق راي بيرون مي آيد.لذا اين از تيربختي روزگار ماست كه در شوراهاي شهر و حتي انتخابات رياست جمهوري رقابت و " ميدان" به گونه اي چيده مي شود كه از هم اكنون بر پيروزي قطعي يك نامزد طبل شادانه كوبيده مي شود.
۱-اقاي معاون فرماندار؛ نظام سياسي در ايران،  شوراهاي اسلامي را مانند بسياري از نهادهاي ديگر مطيع مي خواهد.از ويژگي مهم شما آرامش ظاهري شماست.اگر اين آرامش سبب سرسپردگي در امر سياسي باشد نمي توانيد مطالبات مردم را به جدي پيگيري كنيد.
۲- اقاي معاون فرماندار؛ بر اساس اعلام رسمي رئيس شوراي عالي استان ها، در سال گذشته دهها نفر از اعضاي شوراي شهردر سراسر كشور يا به دليل تخلفات مالي و يا ابهامات اخلاقي بازداشت و دستگير شدند.شهر بوشهر در همين نزديكي ما تنها يكي از اين شهرها بود. در شهر جم نيز بارها از تخلفات مالي و زدو بندهاي رانتي و ورود دستگا ههاي نظارتي سخن به ميان آمد و پرونده هايي در اين ارتباط همچنان در دست بررسي است.متهم مجرم نيست اما بايد با قاطعيت از سلامت مالي واخلاقي در شورا و شهرداري دفاع كرد.
۳- شهر كوچك است و برایند نیروهایی كه در چهار سال گذشته روی شورا تأثیر گذاشتند، قابل شناسایی‌اند.چه آنهايي كه بازوي شورا بودند و چه آنهايي كه "سربار" شورا شدند.توسعه شهر بسيار ناقص وكارهاي مهمي بر زمين مانده است.در استفاده از ظرفيت ها براي خلق فرصت ها در راستاي توسعه شهر نبايد لحظه اي دريغ كرد و در برابر وجدان خود مسئول هستيد اگر يك روز شورا را به تنش هاي داخلي و مسائل حاشيه اي سپري كنيد.
* توسعه و جامعه جم
[کد خبر:AJ35882]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب