7133eszy50qoy.jpg

 

 

آینه جم /مصطفی ارجمند:
خبری به دستم رسید که یوسف جاسمی یکی از جوانان اهل چاه مبارک شهرستان عسلویه شاغل در شرکت پلی پروپیلن جم، به دلایلی نامشخص، مورد غضب شرکت قرار گرفته و از مرداد ۹۹ اخراج می شود.
بلاتکلیفی یوسف حدود یک سال به طول می انجامد و نهایتا خرداد۱۴۰۰، روابط کار منطقه ویژه عسلویه به عنوان مرجع صلاحیت دار رسیدگی به مسائل حوزه کار در عسلویه، حکم محکومیت شرکت و بازگشت به کار یوسف به همراه پرداخت تمام حقوق، بیمه و مزایای ایام بلاتکلیفی را صادر می کند.
مصطفی فیض اردکانی مدیر عامل شرکت اما از حکم قانونی تمکین نمی کند تا اینکه یوسف شکایت به دادگاه می برد.
اجرای احکام دادگستری عسلویه در شهریور۱۴۰۰، مدیر عامل پلی پروپیلن را مکلف به اجرای حکم می کند و نهایتا فیض اردکانی برای نجات از برخورد قضایی، ناچار می شود دستور بازگشت به کار یوسف را صادر کند.
۲۴ شهریور ۱۴۰۰، یوسف، کار خود را مجددا در پلی پروپیلن آغاز می کند و شرکت فقط حقوق ایام بلاتکلیفی را واریز و با وجود کسر حق بیمه و مالیات، از پرداخت حق بیمه یک سال گذشته و سایر مزایا خودداری می کند.
ماجرا به همین جا ختم نمی شود و یوسف پس از حدود یک ماه اشتغال دوباره و با رفع نگرانی مدیر عامل از برخورد قضایی، مجددا از ورود به شرکت منع می شود و حقوق این ماه نیز پرداخت نمی شود!
نکته جالب اینکه تاکنون هیچ دلیلی برای رفتار ظالمانه اعلام نشده!
اما؛
۱-یوسف به هر بهانه ای که اخراج شده، امروز حکم دو مرجع صالح پشتوانه بازگشت به کارش است و مدیر عامل پلی پروپیلن حق ندارد به قانون و رای صادره دهن کجی کند!
۲-وقتی دو مرجع صالح رایی به نفع نیروی کاری صادر می کنند و شرکت تمکین نمی کند باید به نیت مافیایی مدیران شرکت شک کرد که نکند دارند تسویه حساب شخصی می کنند و به هر قیمتی می خواهند جوانی را اخراج کنند!
۳-آنچه آقای فیض اردکانی(از نزدیکان سید محمد خاتمی) انجام می دهد مصداق ظلم به یک انسان است و قطعا تاوانی تلخ به همراه خواهد داشت.
۴-هنر مدیر این است که بیکاری را شاغل کنند نه اینکه نقشه بکشند تا شاغلی را بیکار کنند!
۵-از دستگاه های نظارتی و قضایی توقع است از حکم دادگاه صالحه صیانت کنند و جلوی این اهانت و دهن کجی اشکار مدیر عامل به قانون و مردم بایستند.
* فعال سیاسی و اجتماعی شهرستان جم
[کد خبر:AJ37188]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب