00000000000000000000000000000000000000000000007875821661094opy.jpg

 

 

لیلا انبارکی

 

به بهانه شکایت از فعال رسانه ای در دشتستان

انتقاد و نقد پیرامون عملکرد کارگزاران دولتی از جمله ظرفیت های مثبت برای دولت ها و ساختارهای سیاسی کشورها به شمار می رود، وقتی نقدی صورت می گیرد، ضعف ها و کاستی ها مشخص می شود و می توان در جهت اصلاح آن تلاش کرد.

همانطور که در قرآن کریم از انتقاد سالم مکرر آمده است در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز، بارها مسئله نقد و روحیه نقدپذیری کارگزاران  دولت را از مقام معظم رهبری شنیده ایم، استاد شهید مطهری نیز در کتاب اسلام و مقتضیات زمان در معنای نقد می‌نویسد:

«به طور کلی برای هر انسانی لازم است که دارای فکر نقادی باشد. قوه نقادی و انتقاد کردن به معنای عیب گرفتن نیست»

قطعا اگر فرهنگ نقد و انتقاد در سیستم دولت ها رایج گردد و فضا برای ناقدان بنیاد بصیر ایجاد گردد، بسیاری از تنش  و کشمکش ها فروکش کرده و بخشی  از  ضعف و کاستی ها شناسایی و برطرف خواهد شد. 

در روزهای اخیر در شهرستان «دشتستان» شاهد شکایت قضایی یک مدیر اجرایی از یک رسانه یا فعال اجتماعی به دلیل نقد منصفانه بوده ایم که متاسفانه بیانگر  پایین بودن آستانه تحمل یک مدیر می باشد.

همه شاهدیم مدتهاست، زحمات، تلاش های طاقت فرسا و جانفشانی ایثارگرانه ی پرستاران،بهیاران، پزشکان و در حقیقت «سربازان گمنام جبهه سلامت» استان در مبارزه با ویروس عصیانگر کرونا، بر کسی پوشیده نیست و انصافا قابل تقدیر و شایسته تکریم مکرر می باشند.

این مسئله مهم از دیدگاه فعال رسانه ای دشتستانی دور نماند و ضمن تقدیر از این مبارزان غیور و شجاع با ارائه نقد و انتقاداتی از مرکز بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، سعی نمود در این راستا به وظایف خطیر رسانه ای خود عمل کند ولی  با شکایت رسمی و قضایی مرکز بهداشت دشتستان  به دادگاه احضار شد.

حال، ضرورت دارد مدیران ارشد استانی دولت جدید که با روحیه ناب همدلی به روی کار آمده اند، هرچه سریعتر ورود کرده و اعتماد از دست رفته را ترمیم کنند.
در پایان باید اشاره کرد؛ نقادی و نقد پذیری در راستای پرسش گری و پاسخ گویی صحیح، برای کمال و اصلاح اجتماع، سرمایه‏ای است بس گرانبها.

*دکترای سیاست عمومی

 

 

خلیج فارس

[کد خبر:AJ37238]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب