7819353_4789.jpg

 

آینه جم؛   بهرام نکیسا

پس از  پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی در 22 بهمن ماه 1357 به توصیه و فرمان ایشان مبنی بر تعیین نوع حکومت، در فروردین ماه 1358 با برگزاری رفراندوم و با رای مستقیم مردم نوع حکومت در ایران جمهوری اسلامی مشخص گردید. از آن پس روز دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی نام گذاری شد.


امام خمینی معتقد بودند که نوع حکومت حتماً می بایست با رای و توسط مردم مشخص گردد تا در آینده و در تاریخ گفته نشود که در تعیین و نوع حکومت رای و نظر مردم ملاک و معیار نبوده است و مردم در تعیین نوع حکومت نقشی نداشته اند.
در این روز بزرگ که به تعبیر امام خمینی عید مردم ایران است، پس از 2500 سال با رای مردم نوع حکومت در ایران جمهوری اسلامی انتخاب گردید. نظام و حکومتی که دارای دو رکن اساسی جمهوریت و اسلامیت است.
اما اکنون در گام دوم انقلاب و پس از چهار دهه تجربه به منظور صیانت بیشتر از جمهوری اسلامی لازم است که بیش از پیش همگان بویژه دست اندرکاران محترم امور، مسئولین و کارگزاران و افراد مشغول به خدمت در قوای محترم سه گانه کشور توجه داشته باشند تا بواسطه سخنان، رفتار، عملکرد و تصمیماتشان آسیبی به کشور و جمهوری اسلامی و نسل آینده وارد نگردد که گناهی نابخشودنی است.
جمهوری اسلامی محصول خون دل خوردن، مبارزه، آوارگی و مجاهدتهای انسانهای مومن و صبوری می باشد که هدفشان حاکمیت و اجرای عدالت و ترویج مکارم اخلاق و انصاف در جامعه بوده و می باشد. هرگز فراموش نباید نمود که در این راه و هدف انسانهای بی شماری از عزیزترین سرمایه های خود؛ جان ، زندگی، سلامتی ، عمر و عزیزانشان گذشته اند.
جمهوری اسلامی محصول مجاهدت، ایثار ، همدلی و همراهی تمامی مردم ایران اسلامی، نه تنها طبقه، گروه، جناح و صنف خاصی است. مردمی بزرگ که برای اعتلای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی و داخلی مشکلات بی شماری را تحمل می نمایند که ناشی از تحریم های ظالمانه و چه بسا بعضاً سوء مدیریت ها می باشد. مردمی که حقیقتا ً ولی نعمت و شایسته خدمت می باشند.
در این روز تاریخی از خداوند بزرگ می خواهیم که جمهوری اسلامی را از کید معاندان مصون دارد. آمین.
یاد امام و شهیدان گرامی باد.

 

 

 ***اتحاد خبر 

[کد خبر:AJ38507]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب