2015_4_19_8_29_31705_5475410_jpg-158x150.jpg

این یادداشت با هدف بررسی موضوع فوق در شهر بوشهر نگارش شده است ولی از آنجایی که موارد مطرح شده در شهرستان جم هم دیده شده است در این بخش خبری سایت آینه جم درج شده است.

خوش آمد گویی های بی مورد!

نصرالله سلیمی فرد-در دوران سلسله منحط قاجار که سرانش تنها هنرشان عیش و عشرت بود بازار مهمانی ها و بخور بخورهای مفت خوران گرم بود و در ضیافت های شاهانه هر کسی بر آن بود تا به نوعی به زعم خودش هنرنمایی کند و پیش شاه خود شیرینی نماید.

در این میان کسانی که هنری نداشتند ازفرط بی خاصیتی در نهایت دقت بادنجان های پخته شده را به دور بشقاب می چیدند و به صورتی چیدن بادنجان ها به دور بشقاب را برنامه ریزی می کردند که همزمان با ورود شاه به آشپزخانه شود تا شاه ببیند و از بادنجان های تزیین شده خوشحال شود و اشتهایش برانگیخته شود و در ضمن، بادنجان دور قاب‏چینها هم خودی نشان داده باشند .

درزمان طاغوت (دوره پهلوی) در بعضی از ادارات افرادی' گل آفجدید تابگردان 'خوبی بودند .

در زمان مدیرسابق بادنجان دور قاب چین بودند و در زمان مدیر به سرعت رنگ عوض کرده و منتظرآمدن مدیرجدید می نشستند تا دوباره خود را قالی زیر پای او کنند .

آری آن افراد چنان مدیران قبلی را پشت پا زده وفراموش می کردند که انگار هفت پشت بیگانه بوده و هیچ وقت سر سفره اش نبودند و آنها چنان با مدیرجدید رفیق می شدند که انگار سالیان سال با او پسرخاله بوده اند.

ناگفته نماند که همین ها تا چند روز قبلش برای این که این آقا مدیر نشود با او مخالفت ودشمنی می کردند.

کاردیگر این آدم ها این بود که دور مدیرحلقه می زدند و چنان اورا روی دست بلند می کردند که نیاز به بالارفتن پله نداشته باشد غافل از این که آن طرف پله ها سرسره شیب داری برای مدیر گذاشته اند که برگشتی ندارد و پایین سرسره چاهی قرار داده اند که دیگر بیرون آمدنش محال بود.

آری آنان کسانی بودند که کاسه داغ تر از آش می شدند و برای کسب منافع خود اگر مدیری می گفت کلاه بیاورند بجایش سر می آورند و چنان زیردستان خود را درتنگنا و فشار قرار می دادند که نای حرف زدن نداشته باشند و به آبرو ومال و سلامتی دیگران هیچ ارزشی قائل نبودند.

اما چرا این نکته های تاریخی را مطرح نمودم ؟

اخیرا این بیماری به استان ما نیز سرایت پیدا کرده است در شهر ما بوشهر سالانه ده ها طرح بزرگ احداث و افتتاح می گردد مسوولان متعددی از کار برکنار ، بازنشسته و یا به دیگر شهر های کشور انتقال می یابند افراد مختلفی به عنوان مدیر جدید یک اداره و یا یک سازمان معرفی می گردند .

در برخی از شهرهای بزرگ معمولا هیچ خبری از تبلیغات و بنر زنی نیست و کسی هم ضرورتی برای هیاهو و در بوق و کرنا کردن آن نمی بیند اما اخیرا در شهر بوشهر رسمی بدی پیدا شده است تا مدیری مسوولیت جدیدی به او داده می شود بازار چاپلوسی و خوش آمد گویی های بی مورد در بنرهای بزرگ در سطح شهر داغ می گردد .

در حالی که این موارد هیچ گونه ضرورتی ندارد و این هزینه های بی مورد را می توان صرف کارهای بهتری کرد .

اخیرا رهبر معظم انقلاب در سفر نوروزی خود به خراسان رضوی هنگامی که مهماندار هواپیمای مسافربری پرواز عادی تهران مشهد در خوشامدگویی ابتدایی به مسافران به سبک معمول برای شادی روح امام و شهدا دعا و سلامتی رهبر انقلاب را آرزو کرد ، رهبرانقلاب نیز که مسافر این پرواز بودند با شنیدن این خوشامدگویی از بخش آرزوی سلامتی برای رهبرانقلاب ناراحت شدند و دستور حذف سریع این بخش از متن خوشامدگویی مهمانداران توسط مسوولان مربوط را صادر کردند.

آیا بهتر نیست این هزینه های بی مورد را در کارهایی که نفع آن به مردم برسد هزینه گردد؟ آیا بهتر نیست به جای این همه چاپلوسی و تملق بال مدیر شده و در کارها به او کمک کنیم؟ آیا بهتر نیست از این اسراف های بی مورد در سطح شهر دست برداریم؟ آیا بهتر نیست مسئولان شهری این رسم های غلط را جمع آوری کنند و اجازه زدن این گونه بنر به افراد را ندهند؟

مرجع:پیغام

[کد خبر:AJ4540]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب