0000000000IMG-20141031-WA0025.jpg

به گزارش آینه جم؛ دی ماه سال گذشته بود نشستی با حضور رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، مسئولان آموزش و پرورش استان و شهرستان، مدیرکل فرهنگی و آموزشی مناطق آزاد کشور و همچنین مسئولان پارس جنوبی در عسلویه تشکیل شد.

این سفر که با هدف بررسی و حل مشکلات آموزش و پرورش و فرهنگیان شاغل در این شهرستان انجام شد دستاوردهای کاغذی بسیار خوبی داشت که به گفته مدیر کل فرهنگی و آموزشی مناطق آزاد کشور مصوبات در 14 بند به تصویب رسید.

از مصوبات این سفر می توان به ایجاد امکانات رفاهی و تسهیلات برای فرهنگیان شاغل در عسلویه، تجهیز و نوسازی مدارس، ایجاد پژوهش سرای دانش آموزی، ایجاد مرکز درمانی برای فرهنگیان در عسلویه و مواردی دیگر با هدف تحول در آموزش و پرورش عسلویه اشاره کرد.

این مصوبات بارقه های امید در دل دوست داران علم و تربیت ایجاد کرد که آموزش و پرورش عسلویه دچار تحولات امیدبخشی در دولت تدبیر و امید می شود.

(سایت منطقه ویژه پارس دی ماه 93 ) مرضیه گرد معاون وزیر بعد از نشست فوق گفت:به طور قطع این مصوبات پس از طی روند قانونی و اجرا می تواند در کیفیت بخشی به حوزه آموزش و پرورش شهرستان عسلویه تاثیرگذار باشد.

(سایت منطقه ویژه پارس دی ماه 93)نصرالله شادنوش مدیرکل فرهنگی و آموزشی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ایجاد زمینه مناسب و فراهم آوردن زیرساخت ها و ظرفیت ها می تواند در رشد علمی این مناطق و کشف نخبه ها و آینده سازان مستعد اثر بخش باشد که این مهم خود مقدمه توسعه همه جانبه ایران اسلامی است.

http://s3.picofile.com/file/8201719876/hkdnxuoi.jpg

(خبرگزاری فارس اسفند ماه 93)رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان عسلویه با اشاره به خواسته به حق فرهنگیان در مورد داشتن مکان رفاهی و خدماتی مشابه سایر سازمان‌های دولتی که از سا‌لها قبل بیان می‌شد اظهار داشت: تاکنون برای این کار چندین بار در سال‌های قبل اقدام شده بود ولی در هر نوبت مشکلاتی مانع این کار می‌شد و ما امسال تصمیم به انجام این امر با کمک خود فرهنگیان گرفتیم؛ سنگی‌فرد با بیان اینکه مصوبات تفاهم‌نامه مناطق آزاد کشور و آموزش و پرورش عسلویه بر زمین مانده است، بیان کرد: در سفر معاون وزیر آموزش و پرورش، تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین دبیرخانه مناطق آزاد تجاری و آموزش و پرورش انجام شد که 14 مصوبه داشت و تاکنون هیچ مصوبه‌ای از آن اجرایی نشده است.

اما این مصاحبه ها و نشست امیدآفرین همانطور که ذکر شد، فقط در سایت های خبری منتشر شد و هیچ وقت به مراحل اجرایی نرسید.

سیدعلیرضا ایاز سنگی فرد رئیس آموزش و پرورش عسلویه همراه با معاونین خود که سال گذشته در زمینه آموزشی، فرهنگی علمی و هنری در آموزش و پرورش شهرستان عسلویه توانسته است گام های بسیار خوبی بردارد و آرامش در آموزش و پرورش عسلویه حاکم کند بارها در مصاحبه های خود، از عدم اجرایی شدن مصوبه فوق گلایه کرده است.

سنگی فرد با دفاع های تمام قد از حقوق اولیه همکاران خود بارها مورد تمجید و تحسین فرهنگیان پایتخت اقتصاد و انرژی کشور قرار گرفته است و عملکردی قابل قبول در آموزش و پرورش عسلویه دارد امیدوار است امسال که سال همدلی و همزبانی مردم و مسئولان است این مصوبات در حد کاغذ باقی نمانند.

سنگی فرد اخیرا در یادداشتی در سایت خبری آینه جم نوشت:مسائل و مشکلات رفاهی و معیشتی معلمان عسلویه با وجود آلایندگی ها و تبعیض حقوقی هنوز جز معادلات بی جواب وزارت خانه های نفت و آموزش و پرورش مانده است. معمولا رسم است که اگر پیمانکار شرکتی قرار شد کاری در صنعت و یا غیره انجام دهد وظیفه دارد قبل از شروع به کار جهت نیروهای استخدامی خویش اقدام به تجهیز کارگاه با امکانات خوب یا عالی نماید. حال آموزش و پرورش عسلویه حدود 400 نیروی غیر بومی خانم و آقا از اول مهرماه تا اواخر آبانماه بی خانمان و سرگردان درسطح شهرستان دارد !، این بی توجهی به وضعیت رفاهی و معیشتی معلمان علیرغم میل باطنی این قشر شریف جامعه، منجر به افت تحصیلی دانش آموزان ،تحقیر شخصیت معلم در دید عموم و گاها مسائل آبرو و حیثیتی برای همکاران خانم گردیده است؛ امید است مقامات عالی وزارتخانه های نفت و آموزش و پرورش با تدبیر شایسته خویش امید و انگیزه در دل فرهنگیان و دانش آموزان عسلویه، پایتخت اقتصاد و انرژی کشور، شکوفا نمایند.

حسین غلامپور معاون آموزش و پرورش عسلویه نیز اخیرا بر اهمیت مصوبه فوق تاکید کرده است و خواستار اجرایی شدن مصوبات تفاهم نامه مذکور شده است.

ناصر کرمی مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان بوشهر که از ویژگی هایش تعامل و پیگیری مجدانه برای همکاران خود است با صورت مسئله آشنا است و اخیرا نیز مشکلات آموزش و پرورش عسلویه بر زبان آورده است و حتی از عدم اجرایی شدن مصوبه فوق نیز گلایه کرده است پس امید می رود از ظرفیت های خود برای اجرایی شدن مصوبه تلاش کند.

با توجه به نزدیکی شروع سال تحصیلی و حضور فرهنگیان از مناطق دور در شهرستان عسلویه نیاز است در زمینه مسکن آنان، ترتیبی اتخاذ شود تا مثل هر سال مشکلات ابتدای سال نداشته باشند.

آموزش و پرورش عسلویه برای رسیدن به شکوفایی نیاز است در زمینه منابع انسانی و زیرساخت ها، دچار تحول اساسی شود یکی از نقطه های امیدبخش، اجرایی شدن مصوبات تفاهم نامه با مناطق آزاد است امیدواریم مسئولان اداره کل هم گام با مسئولان سیاسی شهرستان و مسئولان منطقه ویژه برای اجرای شدن مصوبه فوق تلاش کنند.

[کد خبر:AJ6062]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب