000000000000054.jpg

آینه جم، عبدالله زارعی معاون پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان عسلویه: از سال 1392که مجلس سهمیه پذیرش 30% پذیرش دانشجوی بومی از محل اصلاح قانون عدالت آموزشی را مصوب نمود برای تعدادی از استان ها سهمیه خاص شهرستانی و حتی سهمیه خاص در سطح بخش، در نظر گرفته شد اما متاسفانه سهمیه شهرستانی (عدالت آموزشی) در استان بوشهر به اجرا در نیامد! این ناعدالتی آموزشی در دورترین شهرستان ویژه استان به خوبی ملموس است به طوری که تاکنون این شهرستان از نعمت یک پزشک بومی محروم است.

برای تحقق عدالت آموزشی در شهرستان، مکاتبات و پیگیری های متعددی با وزارت بهداشت، نماینده مجلس، استانداری صورت پذیرفت اما این امر مهم در استان و بالاخص در شهرستان ویژه عسلویه به فعلیت نرسید! در صورتیکه در استان همسایه (هرمزگان) فقط من باب مثال شهرستان بشاگرد یا حتی بخش سندرک از سال 92 تا کنون به طور ویژه: 6 دانشجو در رشته پزشکی، 6 دانشجو در رشته دندانپزشکی، 3 دانشجو در رشته بهداشت، 3 دانشجو در رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و 3دانشجو در رشته مهندسی بهداشت محیط پذیرش داشته است که قدم قابل ستایش در راستای محرومیت زدایی است.

اما سوال اینجاست که آیا اجرای چنین سیاستی در پایتخت اقتصادی انرژی کشور به ضرر مردم دودزده عسلویه است!؟ امید است با همدلی و همزبانی مسولین محترم استان و شهرستان در سال 95 چنین سهمیه ای در دفترچه کنکور سراسری برای داوطلبان بومی عسلویه در نظر گرفته شود.

 

کلمات کلیدی: عسلویه، سهمیه پزشکی، ویژه، بومی و عدالت آموزشی

[کد خبر:AJ6681]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب