0000000000000.jpg

آینه جم - اسدالله آذینخواه؛ روستای بهارستان از روستاهای بزرگ استان بوشهر است که در شهرستان جم واقع شده است.

چند سالی است که زمزمه هایی مبنی بر شهر شدن این ابر روستا به گوش می رسد این در حالی است که  هنوز از داشتن ابتدایی ترین زیر ساختها محروم است.

راه های ارتباطی در وضعیت بسار نامطلوبی هستند و باتوجه به جمعیت روستا و حجم ترافیک به هیچ عنوان جوابگو نیست.

به عنوان مثال یکی از راههای ارتباطی روستا به شهر جم جاده  محله چاهگچی است که بسیار باریک با پیچهای تند است که کمتر روزی شاهد حادثه ای در ان نیستیم.

تردد به مرکز شهرستان از طر یق جاده مذکور باعث شده که حجم ترافیک این راه روستایی بسیار بالا باشد.

مردم بهارستان امیدوار بودند با تحقق وعده مسئولان در خصوص آسفالت راه کوردان،بتوانند علاوه بر استفاده بخش قابل توجهی از اهالی بهارستان،بخشی از ترافیک راه محله چاهگچی را نیز بکاهند که تاکنون این وعده محقق نشده است.

زیر سازی انجام شده در خیابان مذکور نیز بدلیل عدم هماهنگی با دستگاههای حفار قبل از اجرای پروژه و همجنین تاخیر بسیار زیاد در خصوص آسفالت آن،هر روز شاهد گود برداری و تخریب بخش زیادی از آن هستیم که با این روند نیاز به هزینه هنگفت جهت بازسازی زیرسازی خواهد بود.

یکی دیگر از معضلات بی شمار روستا بلا تکلیفی شورا ودهیاری در خصوص ساختمان محل استقرار خود است که این موضوع باعث شده،هرچند ماه یکبار شاهد کوچ اجباری وخانه بدوشی شورا ودهیاری هباشیم.

این در حالی است که پروژه ساختمان دهیاری روستا نیز در وضعیت نامعلوم بسر می برد وتنها اسکلت بی جان آن در ورودی شهر خودنمایی می کند.

بلوار اندیشه اصلی ترین پروژه ای است که تلاش دولتمردان در بهارستان را بخوبی نمایان خواهد ساخت اما این پروژه نیز همچون خیل عظیم پروژه های روستا نیمه کاره رها شده وتنها بخشی از آن به سرانجام رسیده است.

به نظر می رسد شورا و دهیاری بهارستان می بایست تلاشی مضاعف برای احقاق حقوق اهالی بهارستان داشته باشند و مسئولان شهرستان جم نیز نگاهی مهربانانه تر به جمعیت پنج هزار نفری این کلان روستا بیندازند.

راستی،سهم بهارستان از عوارض آلایندگی وصولی چقدر بود؟

منبع : آوای جم

[کد خبر:AJ11992]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # شهروند 1394-10-26 23:52
با سلام . متاسفانه بهارستان شورا ودهیار دلسوز وکار امد ندارد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب