1684710.jpg

آینه جم: رئیس دانشکده فنی و مهندسی جم از لغو مجوز تنها مرکز آموزش عالی دولتی در این شهرستان خبر داد و دلیل آن را عدم تامین زیرساخت های موردنظر دانست.

به گزارش «آینه جم»؛ مهدی باقری قلعه نویی با اشاره به راه اندازی این دانشکده از سال 89 با دو رشته مهندسی صنایع و کامپیوتر ادامه داد: در شرایط فعلی دانشکده فنی و مهندسی جم400 دانشجو دارد و امسال 12درصد از کل ورودی های دانشگاه خلیج فارس را شامل می شود، اما به دلیل تامین نشدن زیرساخت های موردنیاز، مجوز اولیه اش لغو شده است.

وی در گفتگو با سایت آئینه جم ادامه داد: دانشکده گرچه امسال از لحاظ خوابگاهی بهبود یافت اما در زمینه زیرساخت خوابگاهی و زیرساخت های  آموزشی با مشکل جدی روبه رو است و نیاز است با تدبیر فرماندار و شوراهای اسلامی مشکلات رفع شوند. همچنین 7 عضو هیات علمی داریم که به دلیل نبود محل اسکان، در شهرستان سکونت ندارند.

وی با بیان اینکه فرماندار باید نگاه مثبت تری به دانشکده داشته باشد گفت: لازم است که تدابیر ویژه ای نسبت به این دانشکده اتخاذ شود.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی جم با بیان اینکه حتی امسال نیز برنامه تعطیلی دانشکده فنی و مهندسی جم وجود داشته است افزود: باوجود نیاز مبرم دانشکده به فضای آموزشی، متأسفانه بخشی از فضای دانشکده در سال‌های گذشته در اختیار یک شرکت آموزشی قرار گرفته که قطعاً لازم است در راستای مدیریت مطلوب‌تر دانشکده و رفع برخی دغدغه‌ها، این بخش مجدد به دانشکده الحاق شود.

عدم اجرای تعهدات مسئولان محلی، دلیل تعطیلی دانشکده جم

آذرماه سالجاری رییس دانشگاه خلیج فارس که دانشکده جم زیرمجموعه آن می باشد، در جریان بازدید از دفتر هفته نامه و پایگاه اطلاع رسانی «خلیج فارس» از احتمال تعطیلی دانشکده مذکور به دلیل پیش بینی نشدن زیرساخت های موردنیازش طی سالیان گذشته خبر داد.

دکتر عبدالمجید مصلح با اشاره به اینکه «ما از توسعه مراکز آموزش عالی در شهرستان هایی که شاخص جمعیتی و زیرساخت لازم را برای جذب اساتید با کیفیت دارند حمایت می کنیم، ولی الان بازار دانشگاه در کشور اشباع و دانشجو برای تحصیل خیلی از مسائل را در نظر می گیرد» تصریح کرد:بسیاری از مراکز آموزش عالی که زیرساخت های لازم را ندارند، با توجه به اشباع بازار دانشجو، عملاً طی چند سال آینده تعطیل خواهند شد، بنابراین عمده مسئله ما، ایجاد مراکز آموزش عالی باکیفیت است که دانشجو استقبال کند.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1a51be4f71uu712h6m3p1ugu7kc3.jpg

وی با بیان اینکه جم یکی از کانون های صنعتی استان است و ما نیز طرفدار وجود دانشکده مهندسی در آن هستیم، خاطرنشان کرد: ولی شورای عالی گسترش که مجوز فعالیت و توسعه مراکز آموزش عالی را می دهد، در این خصوص ضوابطی تعریف کرده و در دولت فعلی هم روی اجرای این شروط اصرار و تاکید زیادی می باشد.

این مقام مسئول سپس به تعهدات زمین مانده مسئولان محلی شهرستان برای تامین زیرساخت های دانشکده مهندسی اشاره کرد و گفت: همان سالی که به دانشکده مهندسی جم مجوز دادند، یکی از شرایطی که در موافقت اصولی آن قید شد، تامین ساختمان آموزشی به میزان 5 هزار مترمبع در جم است که از سوی مقامات محلی تعهد شد، ولی تاکنون اجرایی نگردیده است. همچنین دانشکده فاقد خوابگاه است و چون زیرساخت ها فراهم نشده، امکان اینکه مجوز قطعی برای آن گرفته شود وجود ندارد و امکان لغو همین مجوز اصولی که دو سال از آن گذشته زیاد است.

وی با اشاره به اینکه درخصوص دانشجویان فعلی تعهد داریم تا آموزش را به پایان برسانیم، اظهار داشت: ما تمام تلاش خود را بکار می گیریم که این مرکز ادامه حیات داشته باشد، ولی تعهدات مسئولان وقت باید عملی شده باشد.

به گفته وی؛ طی سالهای گذشته که فرمانداری از نظر ضوابط قانون بودجه می توانست به دانشگاه کمک کند و دست دولت برای گذاشتن اعتبار باز بود، کمک اساسی از شهرستان به دانشکده مهندسی صورت نگرفت، ولی امسال محدودیت هایی در این خصوص وضع شده است. همچنین وزارت علوم نیز با توجه به صندلی های خالی دانشگاههای بزرگ، زمینه ای برای سرمایه گذاری در زیرساخت های دانشکده شهرهای دیگر نظیر جم ندارد.

منبع:خلیج فارس

[کد خبر:AJ12424]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب