8197269170537852.jpg

آينه جم : درحالی سومین روز تبلیغات رسمی نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سپری شد که هرکدام از نامزدها به فراخور سلیقه، توان و برنامه ریزی رویکردهای متفاوتی برای جلب نظر مردم انتخاب کرده اند.

به گزارش آينه جم ؛ هرچند فعالیت های تبلیغاتی افرادی که قصد شرکت در این دوره انتخابات داشته مدتها قبل به طور غیر رسمی در قالب دیدارهای چهره به چهره با افراد ریش سفید ، شرکت در جشن ها و سوگ ها، راه اندازی پایگاهها و کانال های خبری در فضای مجازی و دیگر شیوه ها خود را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار داده بودند اما با شروع قانونی تبلیغات شیوه های جدیدی نیز به روندهای قبلی افزوده شده است.

با افزایش روزافزون میزان استفاده عموم از شبکه های مجازی بخش قابل توجهی از تبلیغات نامزدها روانه شبکه های مجازی مانند تلگرام، واتساپ و اینستاگرام شده و حامیان نامزدها در قالب پیام تصویری، متن و کلیپ اقدام به تبلیغ برای نامزدهای مورد نظر خود در شبکه های اجتماعی می کنند.

شماری ازنامزدها دیدارهای عمومی و نشست با اقشار مختلف را در مساجد و حسینیه ها برای طرح دیدگاههای خود در مورد مسایل مختلف در سه روز گذشته برگزار کرده اند و افزون بر مسایل منطقه ای و ملی در مورد برخی مسایل کلان نیز اظهار نظر می کنند.

اگر به مجلس برم مدافع جوانان و اشتغال آنان با عملیاتی کردن سهم 50درصدی فرصت های شغلی پارس جنوبی خواهم بود، مخالف چند همسری هستم، برای برابری حقوق زنان و مردان طرح و برنامه دارم از جمله شعارهای انتخاباتی است.

فعال کردن وای فای رایگان درستادهای تبلیغاتی، ویزیت درمانی رایگان، توزیع بستنی و شکلات، اهدای تی شرت و شال منقش به نام نامزد انتخاباتی از شیوه های دیگر تبلیغات انتخاباتی در استان بوشهر است.

حامیان یکی از نامزدهای مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر با استفاده از شگرد اعلام حمایت شمار گسترده ای از طیف هایی همچون معلمان و دانشجویان، سعی در کشاندن اقبال عمومی به سمت نامزد مورد حمایت خود را دارند.

استفاده یکی از نامزدها از توزیع شکلات در کنار پوسترهای تبلیغاتی خود در بین مردم بازتاب مختلفی در شبکه های اجتماعی بویژه از سوی حامیان نامزد رقیب داشته تا جایی که برخی از آن به عنوان رای شکلاتی یاد کردند.

یکی از نامزدهای جوان استان بوشهر که خود را حامی دولت معرفی کرده است ستاد انتخاباتی وی رنگ ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی (در زمان انتخابات ریاست جمهوری) را به خود گرفته و حامیان جوان وی در کنار پخش پوسترهای تبلیغاتی اقدام به پخش تکه پارچه هایی بنفش رنگ می کنند.

یک نامزد زن مجلس شورای اسلامی نیز رنگ انتخاباتی زرد را برای فعالیت های خود انتخاب کرده تا جایی که بیشتر متولیان ستاد این نامزد در بوشهر با کلاه فرم های زرد رنگ اقدام به تبلیغات برای وی می کنند.

تبلیغات انتخاباتی که از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده در بوشهر هنوز شور و حال روزهای پایانی را به خود نگرفته ولی با این حال شنبه شب این تبلیغات وارد مرحله جدیدی شد و ستادهای انتخاباتی کاندیدها شب شلوغی را تجربه کردند.

در شهر بوشهر بخش عمده ای از ستادهای انتخاباتی در سطح خیابان شهید مطهری و امام خمینی(ره) دایر شده که این امر سبب شده تا برخی از نامزدها به علت ازدیاد ستادها و در اختیار نبودن محل مناسب برای فعالیت ستاد خود تنها به نصب بنر تصویر و شعارهای انتخاباتی خود بسنده کنند.

صبح روز جمعه یکی از کاندیداها اقدام به اطلاع رسانی برای پیاده روی همگانی حامیان خود در نوار ساحلی شهر بوشهر کرده بود که با وجود این اعلام در شبکه های مجازی این پیاده روی نمودی پیدا نکرد.

حامیان یکی از نامزدهای حوزه انتخابیه شهرستان دشتستان روز جمعه با پوشیدن تی شرت ها و شال های منقوش شده به نام نامزد مورد حمایت خود اقدام به تبلیغ کردند که طبق روال جمعه ها به دامان طبیعت در اطراف شهر برازجان رفته بودند.

یکی از بستنی فروشی های مطرح بوشهر نیز با نصب بنری با مضمون توزیع رایگان بستنی بین ساعت 22 تا 23 اقدام به تبلیغ برای کاندید مورد حمایت خود کرده بود که پس از گذشت دو روز این بنر به دلایلی نامعلوم پایین کشیده شد.

همسر یکی از نامزدها که تخصص مامایی دارد با استفاده از فرصت کمبود متخصص در منطقه جنوب استان بوشهر با ویزیت رایگان جمعیت قابل توجهی را روانه ستاد انتخاباتی این نامزد کرده است.

هر چند دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب بیشتر کاندیدهای مورد حمایت خود در سطح استان بوشهر را مشخص کرده اند ولی وجود دو دستگی در جناح های سیاسی برخی از حوزه ها باعث شده برخی نمایندگان نتوانند حمایت قاطع این دو جریان سیاسی را پشت سر خود ببیند.

بر خلاف تبلیغات انتخابات مجلس شوراهای اسلامی که در این چند روز حاشیه هایی داشته فضای انتخاباتی دو نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان بوشهر که فقط یکی از آنها اقدام به تبلیغات کرده است، در روندی بدون حاشیه و آرام در حال پیگیری است.

به نوشته ايرنا؛ در استان بوشهر 48 نامزد تائید صلاحیت شده فعالیت انتخاباتی خود را در چهار حوزه انتخابیه آغاز کرده اند.

استان بوشهر با یک میلیون و 32 هزار نفر جمعیت دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری از 22 بهمن و مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن به صورت همزمان در کشور آغاز شده است و تا پنجم اسفند ادامه دارد.

[کد خبر:AJ13273]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب