718391201605105257335066_Orig.jpg

آینه جم: اعداد ديروز قدرت‌نمايي مي‌كردند: اعدادي كه به سرعت از تعداد ٢٩٠نماينده مجلس كم مي‌شد تا تحليل شرايط باشد. اعداد ديروز تكليف آينده‌اي نزديك را جلو بردند. تكليف را براي هر دو جناح سياسي روشن كردند تا بدانند در ٢٠ روز باقي‌مانده به مجلس دهم چه كنند.

به گزارش «آینه جم»؛ ١٢ سال بود كه تكليف همه‌چيز مشخص بود. ١٢ سال بود كه ارديبهشت منتهي به خرداد براي يك جريان سياسي آنچنان معنايي نداشت. سال‌ها بود رقابت‌هاي آغازين مجلس و حتي خرداد هر سال آن براي انتخاب رييس براي اصلاح‌طلبان آنچنان معنايي نداشت. امسال اما صحنه، صحنه بازگشت بود. هفتم اسفند و دهم ارديبهشت معادلات اين ١٢ سال را تغيير داد تا ديروز صحنه قدرت‌نمايي اصولگراياني باشد كه سال‌ها از ماندن‌شان در عرصه سياست مي‌گذشت و اصلاح‌طلباني كه با راي مردم بازگشته بودند.

١٢ سال تمام شد تا ديروز ١٥٨ نفر به نشست اصلاح‌طلبان بروند و ساير منتخبان به نشست اصولگرايان. رفت و آمدهايي در مركز شهر ميان دو خيابان تا تكليف آينده سياسي اين دو جناح را در مجلس روشن كند.

ديروز منتخبان مجلس دهم در چهار مراسم شركت كردند؛ همایش مشترك فرآیند قانونگذاری در ساختمان سابق مجلس، گردهمايي اصلاح‌طلبان در مسجد نهاد ریاست جمهوری، گردهمايي اصولگرايان در ساختمان مجلس قدیم و نشست مشترك با رييس‌جمهور. در این بین محمدرضا عارف رياست نشست اصلاح‌طلبان و علي لاريجاني رياست نشست اصولگرايان را بر عهده داشت.

محمدرضا تابش از منتخبان لیست امید ضمن اشاره به حضور ١٥٦ منتخب در جلسه امید، اعلام کرد: براساس اطلاعی که به دست آورده، تعداد واقعی حاضران در همایش اصولگرایان که در مجلس قدیم برگزار شده، ١٠٥ نفر بوده است.

او همچنین اعلام کرد هزینه مراسم اصلاح‌طلبان حدود دو میلیون تومان و هزینه برگزاری مراسم اصولگرایان بالغ بر صد میلیون تومان برآورد می‌شود. در خاتمه جلسه غیرعلنی نیز از منتخبان خواسته شد تا با مطالعه پیش‌نویس اساسنامه فراکسیون، نظرات خود را در جلسه روز پنجشنبه برای اصلاح و نهایی‌کردن اساسنامه ارائه دهند.

در ادامه تصاویر منتخبان بوشهر در مجلس دهم یا چهره هایی که پیش تر در این استان مسئولیت داشته و اکنون در جمع منتخبان می باشند را می بینید:

 جلسه فرآیند قانونگذاری با حضور منتخبان مجلس دهم و برخی وزرا

کمال الدین شهریاری منتخب دشتی و تنگستان

محمدباقر سعادت منتخب دشتستان و حجت الاسلام عبدالحمید خدری منتخب بوشهر، گناوه و دیلم

سکینه الماسی منتخب دیر، کنگان، جم و عسلویه

فریدون حسنوند استاندار سابق بوشهر و منتخب اندیمشک در مجلس دهم

حسین هاشمی تختی منتخب بندرعباس و معاون سیاسی استاندار بوشهر در دولت نهم

علی افراشته استاندار اسبق بوشهر و معاون اجرایی رییس مجلس

جلسه منتخبان در نهاد ریاست جمهوری

سکینه الماسی منتخب دیر، کنگان، جم و عسلویه

محمدباقر سعادت منتخب دشتستان و حجت الاسلام عبدالحمید خدری منتخب بوشهر، گناوه و دیلم

فریدون حسنوند استاندار سابق بوشهر و منتخب اندیمشک در مجلس دهم

 منیع: خلیج فارس

[کد خبر:AJ15400]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب