0000000000000000000000000000000000000000000000000002038034.jpg

آینه جم : عرضه بنزین بی‌کیفیت در جایگاه‌های سوخت شهرستان دیر باعث شده تا تعداد زیادی از خودروها با مشکلات اساسی مواجه شده و راهی تعمیرگاه‌ها و مراکز فنی خودرو شوند.

به گزارش« آینه جم» به نقل از مهر؛  هادی دوراهکی: چند هفته‌ای است که در نقاط مختلف استان بوشهر صحبت‌هایی مبنی بر وجود آب در بنزین ارائه شده در استان بوشهر به گوش می‌رسد که مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

طی روزهای گذشته شهروندان دیری و مسئولان این شهر از عرضه بنزین بی‌کیفیت در جایگاه‌های سوخت این شهر گلایه‌های بسیاری داشته و خواستار رسیدگی فوری به موضوع هستند.

عرضه بنزین بی‌کیفیت در جایگاه‌ها

با انتشار این موضوع در فضای مجازی، بازدید میدانی خبرنگار مهر از برخی تعمیرگاه‌های مرکز شهرستان دیر، رانندگان خودروهای معیوب موضوع عرضه بنزین بی‌کیفیت را در جایگاه‌های سوخت این شهرستان تایید کرده و گفته‌اند که بنزین بی‌کیفیت باعث آسیب به خودروهای آنان شده است.

مشاهدات خبرنگار مهر از وضعیت عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت و گزارش‌های مردمی نشان می‌دهد که نارضایتی از عرضه بنزین بی‌کیفیت در جایگاه‌های شهر دیر وجود دارد که باعث شده ضرر و زیان فراوانی به خودروهای شهروندان شده است.

مسئولین و فرماندار شهرستان دیر می‌بایست ضمن پیگیری این موضوع، خساراتی که به خودروها وارد شده را محاسبه و توسط عاملین آنها جبران شود.

صف طولانی خودورها در تعمیرگاه

عابد دوراهکی با انتقاد از وضعیت ارائه سوخت بی‌کیفیت در دیر گفت: با سوخت‌گیری در یکی از جایگاه‌های سوخت دیر، ماشینم دچار نقص فنی شد که پس از حضور در یکی از تعمیرگاه‌های تنظیم موتور، تعمیرکار دلیل آن را استفاده از بنزین بی کیفیت عنوان کرد.

در این بین یکی از تعمیرکاران دیری گفت: خرابی خودروها بر اثر آب در بنزین نبوده و نیست و احتمالا بر اثر مواد دیگری است که اثر عجیبی خصوصا روی شمع‌ها می‌گذارد و سر شمع‌ها را قرمز می‌کند و از حرکت برق و جرقه‌زدن جلوگیری کرده و باعث خرابی و سوختن شمع و از کار افتادن فیلترها می‌شود.

وی با بیان اینکه،  هر شمع ۴۰۰ هزار ریالی می‌بایست حداقل ۲ سال برای یک خودرو کارایی داشته باشد، گفت: بعد از ۱۲ سال تجربه کار تنظیم موتور، آن‌هم به صورت تخصصی، اولین بار است که با حجم انبوه خرابی خودروها آن هم بر اثر سوخت بی‌کیفیت مواجه می شوم و اینهمه وسایل تعویضی که مشاهده می‌کنید تنها در مغازه من و در طول یک هفته جمع‌آوری شده است.

چند نفر از زیان دیدگان بنزین بی‌کیفیت نیز  به خبرنگاران گفتند که تا کنون هیچ کس برای رسیدگی به این مشکل سراغمان نیامده است.

بنزین کیفیت نامطلوبی داشت

مسئول یکی ازجایگاه های عرضه سوخت در دیر این‌گونه توضیح داد: محموله ارسالی از ماهشهر بوده و بعد از نقص فنی خودروها موضوع را بررسی کرده‌ایم و متوجه شدیم بنزین ارسالی کیفیت نامطلوبی داشته است.

وی با بیان اینکه آلودگی مذکور فقط یک‌بار اتفاق افتاده است و مردم دیگر نگران عرضه بنزین بی کیفیت در جایگاه های سوخت دیر نباشند، گفت: در این جایگاه و حتی جایگاه‌های سوخت دیر، تا کنون قصوری برای عرضه سوخت بی کیفیت صورت نگرفته است و احیانا اگر از جایگاه عرضه سوخت ما مشکلی پیش بیاید شخصا جوابگوی ضرر و زیان مردم خواهم بود.

تکذیب هرگونه بنزین آبدار در دیر

فرماندار شهرستان دیر درباره احتمال ترکیب آب با بنزین در جایگاه های عرضه سوخت دیر، گفت: با توجه به گزارش بازرسان شرکت نفت استان، در حال حاضر استفاده از بنزین عرضه شده در جایگاه‌های بنزین در دیر برای خودروها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

حمزه اعتماد افزود: هر جایگاهی در ماه ۳ تا ۴ بار توسط بازرسان شرکت نفت استان بازدید می‌شود و هیچ جایگاه‌داری نمی‌تواند آب را با بنزین مخلوط کند؛ مشکل به‌وجود آمده در چند روز گذشته تنها مربوط به دیر نبوده بلکه در چند شهرستان طی یک مرحله اتفاق افتاده است.

فرماندار شهرستان دیر با تکذیب وجود هرگونه بنزین آبدار در جایگاه‌های عرضه سوخت دیر، اظهار داشت: در تمامی جایگاه‌های عرضه بنزین، خمیرهای آب‌یابی وجود دارد که احتمال وجود هر گونه مواد ناخالص همچون آب در بنزین را به صفر می‌رساند.

خسارت‌های خودروها جبران شود

مسئول کمیسیون مطالبات مردمی شورای اسلامی شهر دیر اظهار داشت: در حال حاضر هیچ گونه بنزین بی‌کیفیتی در جایگاه‌های سوخت شهر دیر عرضه نمی‌شود.

طالب عاشوری با تاکید بر اینکه هیچ گونه کوتاهی و خلافی برای عرضه بنزین از سوی جایگاه داران بنزین در دیر صورت نگرفته است گفت: به‌دنبال تعمیرات در مخازن بوشهر تنها یک‌بار سوخت جایگاه‌های شهر دیر از خرمشهر تامین شد که متاسفانه به دلیل پایین بودن کیفیت آن، خودروها پس از سوخت گیری دچار مشکلات فنی شده اند.

وی تاکید کرد: عاملینی که باعث عرضه چنین بنزین بی کیفیتی به دیر شده اند باید جوابگوی خرابی خودروهای مردم باشند و خسارت همه خودروها باید پرداخت شود. موضوع با جدیت در حال پیگیری است.

مسئول کمیسیون مطالبات مردمی شورای اسلامی شهر دیر ضمن تقدیر از پیگیری های امام جمعه دیر و فرماندار شهرستان، اظهار داشت: عرضه سوخت بی‌کیفیت باعث شده است که شهروندان نسبت به جایگاه‌داران سوخت بی‌اعتماد شوند و برای تامین سوخت خودروهای خود به خارج از شهرستان مراجعه کنند که از مسئولان به‌ویژه فرماندار درخواست دارم هر چه سریعتر نتیجه نهایی گزارش بازرسان نفت استان را به مردم اعلام کنند.

در این گزارش، امام جمعه دیر نیز روز گذشته در جمع مردم این شهر با اشاره به عرضه بنزین بی‌کیفیت در جایگاه‌های سوخت دیر که مشکلاتی برای خودروها به وجود آورده بود گفت: متأسفانه طی روزهای اخیر عرضه بنزین بی کیفیت و مخلوط با آب یا گازوئیل در دیر به وسایل نقلیه مردم خسارات بسیاری وارد کرده است که مسئولین و فرماندار شهرستان ضمن پیگیری باید خساراتی که به خودروها وارد شده را محاسبه و توسط عاملین آنها جبران شود.

موضوع بنزین بی‌کیفیت تنها مربوط به شهرستان دیر نیست و در روزها و هفته‌های اخیر شاهد بروز مشکلاتی برای خودروها در نقاط مختلف استان بوشهر هستیم.

[کد خبر:AJ16810]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب