00000000000002343534.jpg

این خبر در حال به روز رسانی.....

پنجشنبه؛ بازدید فرماندار جم به همراه مسولان جهت بررسی برنامه های مراسم شهدای گمنام

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح امروز گفت: پیکر پاک شهدای گمنام شهر ریز فردا  وارد شهرستان جم خواهند شد

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان بوشهر گفت: سه شهید گمنام در روزهای آینده در استان بوشهر تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

وی تصریح کرد: دو تن از شهدای گمنام در شهر ریز خاکسپاری می‌شوند که یکی ۲۳ ساله است و یکی نیز سن وی مشخص نشده است که در عملیات خیبر و منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیده‌اند.

موحد ادامه داد: پیکر مطهر این دو شهید فردا به شهرستان جم منتقل می‌شود و فردا و پس فردا مراسم مختلفی در این شهرستان با حضور شهدا برگزار می شود و آئین خاکسپاری این دو شهید عصر روز جمعه برگزار خواهد شد.

چهارشنبه 21 مرداد ماه 94

ادامه آماده سازی مزار مطهر دو شهید گمنام

استقبال و خوش آمدگویی  پدر و مادر خردسال ترین شهید استان از شهدای گمنام

به گزارش " ریز پاد "پدر و مادر شهید حسین صافی به نمایندگی از خانواده های معظم شهدا  طی برنامه ای از پیش تعیین شده،در ورودی روستای دره بان زادگاه خردسال ترین شهید استان بوشهر به استقبال و خوش آمد گویی پیکر پاک دو شهید گمنام شهر ریز خواهند رفت.

شهید حسین صافی، خردسال‌ترین شهید استان بوشهر است که سن در 12 سالگی با گلوی بریده شده بر اثر اصابت ترکش خمپاره در تاریخ 1360/09/07 در عملیات طریق  القدس به آرزویش كه شهادت در راه اسلام بود، نائل آمد.

 

صبح روز سه شنبه 20 مرداد 94

آماده سازی مزار مطهر شهدای گمنام شهر ریز

بخشدار ریز:مردم بخش ریز با بضاعت تمام به استــــقبال شهدا خواهند رفت

ناصر ابراهیمی بخشدار ریز  روز دوشنبه در گفتگویی با خبرنگار خاصه ، مراسم تشییع و وداع با شهدا را یک تکلیف ملی ، اخلاقی ، شرعی و وجدانی دانست و با تاکید بر این نکته مردم بخش برادریشان را به انقلاب ثابت کردند و یقینا با اخلاص و بضاعت تمام به استــــقبال شهدا خواهند رفت  و تمامی  مسئولین اجرایی بخش ریز  باید با همه امکانات و تجهیزات در خدمت ستاد برگزاری تشییع و وداع دو شهید گمنام باشند.

وی بر لزوم برنامه ریزی صحیح و همکاری در اجرای مراسم تشییع شهدا تاکید کرد و افزود: به طور یقین شهدا و مردم دو اصل جدا نشدنی از انقلاب و نظام بوده و شایسته است این مراسم به نحو احسنت برگزار شود .

ناصر ابراهیمی  با بیان اینکه هنوز سوالاتی بین نسل جدید مبنی بر اینکه چرا جنگ کردیم و چند سال جنگ داشته ایم، در جامعه مطرح است، گفت: برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام فرصتی برای انتقال ارزش های هشت سال دفاع مقدس برای جوانان امروز اســــت.

وی با بیان اینکه برنامه های ماهواره ای به عنوان تهاجم فرهنگی در خانواده ها نفوذ پیدا کرده است، ادامه داد: به طور یقین با برگزاری مراسم تشییع و وداع با شهید و شهادت بسیاری از هجمه های فرهنگی خنثی می شود.

وی با تأکید بر اینکه زنده نگاه ‌داشتن یاد شهدا در حقیقت زنده نگه ‌داشتن آرمان‏های انقلاب اسلامی و بنیان‌گذار جمهوری اســلامی است اضافه کرد: در طول دوران دفاع مقدس شهدای بزرگی از این شهرستان تقدیم انقلاب اسلامی شد که زنده نگاه‌داشتن یاد این شهدا بر همه تکلیف است.

وی افزود: دو شهید گمنام بعدازظهر روز جمعه ۲۳  مرداد  از ساعت ۱۷ مهمان مردم بخش ریز خواهند بود.

ابراهیمی خاطرنشان ساخت: استقبال از این شهدا از میدان ورودی شهر ریز(میدان بسیج) تا گلزار شهدای گمنام(حسینیه سیدالشهدا) این شهر ادامه خواهد داشت.

بخشدار  ریز از همه مردم برای حضور در آیین استقبال پیکر پاک شهدای گمنام در این شهر دعوت کرد و گفت: همه باید در ارج نــهادن به مقام شامخ شهدا از یکدیگر سبقت بگیرند

دوشنبه 19 مرداد ساعت 20

بیانه خانواده معظم شهدای بخش ریز

محمد قنبری فرزند سردار شهید حاج علی قنبری به نیابت از خانواده معظم شهدای بخش ریز بیانه ای در خصوص حضور پرشور مردم در مراسم شهدای گمنام شهر ریز به پایگاه خبری تحلیلی ریز پاد  ارسال نمودند.

متن بیانیه:

بسم رب الشهدا و صدیقین

 چند روزیست خبری خوش در بخش ریز  پیچیده است و حال و هوای دیارمان  را دگرگون ساخته است.

این روزها از شهر بوی خوش خدا،بوی نسیم کربلا، بوی مردان بی ادعا و بوی نامداران گمنام می اید. به هر نقطه از شهر که سر میزنی تکاپو برای استقبال از شهدا مشهود است.

در ادامه این بیانیه آمده است :حال که با عنایت حضرت حق، با حضور دو شهید گمنام، برات کربلای ایران نصیب حال بخش شهید پرور ریز گشته است؛ امیدواریم امت حزب الله و ولایت مدار این دیار  در راستای تجدید بیعت با آرمان شهدا، امام شهیدان و رهبر معظم انقلاب اسلامی ، با حضور گسترده و پرشور خود در مراسم استقبال، تشییع و تدفین پیکر مطهر این عزیزان، باعث خشنودی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تجلیل از شهدای گرانقدر و خانواده معزز شهیدان شده و حماسه ای ماندگار خلق نمایند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

خانواده معظم شهدای بخش ریز

تصاویری از آماده سازي محوطه حسينه سيد الشهداء شهر ريز جهت دفن دو شهيد گمنام

 

برگزاري يك دوره مسابقه فوتسال به يمن حضور مبارك شهداي گمنام شهر ريز

بازيكنان فوتسال پيكان ريز در اقدامي جوانمردانه و به منظور گرامي داشت حضور عزتمدانه شهداي گمنام در شهرخود اقدام به برگزاري يك دوره مسابقات فوتسال تحت عنوان " جام شهداي گمنام" بركزار خواهند كرد.

به گزارش ريز پاد در اين دوره از مسابقات هشت تيم حضور خواهند داشت كه هفت تيم با نام شهداي بخش ريز و يك تيم با نام شهداي گمنام  حضور خواهند داشت.

به يمن  حضور مبارك شهداي گمنام ،افتتاحيه اين  بازيها در صبح روز جمعه 23 مرداد ماه در سالن شهداي خليج فارس برگزار خواهد شد.

دوشنبه 19 مرداد ساعت 10:30

اعلام مسیر و ساعت تشییع پیکر پاک دوشهید گمنام

طی جلسه هماهنگی که ساعتی پیش در فرمانداری جم برگزار گردید ساعت و مسیر تشییع شهدای گمنام مشخص گردید .

بر اساس این برنامه ریزی پیکر پاک شهدا عصر جمعه از مسیر دره بان وارد شهر ریز خواهد شد و مردم پرشور بخش ریز ساعت 17:30 در میدان ورودی شهر ریز " میدان بسیج" چشم انتظار ورود با برکت این دو مهمان عزیز خواهند بود تا طی یک مراسم و استقبال باشکوه پیکر شهدای گمنام را جهت خاکسپاری در  حسینه سید الشهداء شهر ریز تشییع نمایند.

زمان و مکان مراسم تشییع

مراسم استقبال از دو شهید گمنام عصر روز پنج شنبه 22 مرداد ماه در شهر جم برگزار و عصر روز جمعه 23 مردادماه نیز پیکر پاک این دو شهید با حضور پرشکوه مردم شهرستان، در حسینه سید الشهداء شهر ریز تشییع و به خاک سپرده می شود.
پنج شنبه شب 22 مردادماه نیز مراسم شبی با شهدا در مصلای شهر جم برگزار می شود.

دوشنبه 19 مرداد 94

دعوت فرماندار جم از مردم جهت حضور باشکوه در مراسم استقبال و تشییع شهدای گمنام

فرماندار جم در نشست هماهنگی برگزاری مراسم استقبال و تشییع دو شهید گمنام گفت: امنیت، استقلال و آزادی کشور مرهون خون پاک شهداست.

نوروزی 23 مردادماه را برگ زرینی در تاریخ شهرستان جم خواند و تصریح کرد: شهرستان جم روز جمعه 23 مرداد ماه میزبان دو شهید والامقامی است که در بی نام و نشانی، فضای شهرستان را به عطر دل انگیز پاکی و مهربانی  معطر خواهند کرد.
فرماندار جم از مردم شریف شهرستان دعوت کرد با حضور پرشور و حماسی خود در مراسم استقبال و تشییع این دو شهید والامقام، پیمان ناگسستنی خود را با آرمان های انقلاب و شهدای عزیز میهن اسلامی را یک بار دیگر به رخ جهانیان کشند.

یکشنبه 18 مرداد 94

زمان تشیع پیکر پاک شهیدان گمنام به روز جمعه موکول گردید

به گزارش ریز پاد نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان بوشهر با اعلام این خبر گفت:زمان تشیع پیکر پاک دو شهید گمنام شهر ریز که قرار بود به طور همزمان با دیگر شهدای گمنام استان در روز سه شنبه 20مرداد ماه تشییع گردد به روز عصر جمعه تغیر یافت.

سرهنگ موحد اظهار داشت: صبح امروز کمیته بررسی و طراحی محل دفن شهید جهت بررسی و تعین مکان دفن این دو شهید گمنام در شهر ریز حضور یافتند .

وی دلیل تغیر زمان مراسم تشیع را تاخیر در تعین محل دفن و فراهم نمودن بستر لازم جهت آمادگی بیشتر مردم و ستاد استقبال جهت برگزاری این مراسم باشکوه عنوان نمود.

ایشان افزود: پیکر پاک شهدای گمنام شهر ریز عصر روز پنج شنبه وارد شهر جم خواهد شد و عصر روز جمعه جهت تشیع و خاکسپاری به شهر ریز انتقال خواهند یافت.

اعلام آمادگی خانه خبرنگاران شهرستان جم

خانه خبرنگاران به همراه  اصحاب رسانه شهرستان جم آمادگی خود را برای انعکاس و پوشش خبری گسترده مراسم استقبال از پیکرهای مطهر دو  شهید گمنام اعلام کردند.

شور و حال مردم بخش ریز در استقبال از شهدای گمنام

چند روزیست شهر و بخش ریز شوری دیگر به خود گرفته است . خانواده معظم شهدا ،بسیجیان و اقشار مختلف مرد و زن، پیر و جوان، مشتاقانه به انتظار نشسته اند و برای استقبال از این لاله‌های زهرایی لحظه‌ شماری می‌کنند.

خبررسیدن دو مهمان ، با شوری وصف ناپذیر در سراسر بخش ریز و شهرستان جم   پیچید و موجب به  جریان انداختن خونی دوباره در رگ های مردم و اتحادی مضاعف گردید.

جوانان مومن و  بسیجی از تمام وجود خود برای آماده‌سازی شهر برای استقبال شایسته از شهدای گمنام در حال تلاش و فعالیت هستند هر کدام یک طرف شهر می‌روند تا بتوانند جای جای شهرمان را برای حضور شهدا آماده کنند.

هر کسی در این شهرستان سعی می‌کند تا سهمی در ثواب این مراسم معنوی داشته باشد و با خدمت هر چند کوچک می‌خواهند بهترین استقبال را از شهدای گمنام داشته باشند تا شهدا شفیعشان در روز جزا باشند.

یکشنبه 18 مرداد 94

تعیین محل دفن شهدای گمنام

صبح امروز "کمیته  بررسی و طراحی محل دفن شهید"  از تهران عازم شهر ریز شدند تا به بررسی و تعیین محل دفن این دو  2 شهید گمنام بپردازند.

شنبه 17 مرداد 94

پیکر ۹ شهید گمنام وارد بوشهر شد

پیکر مطهر سردار شهید غلامرضا بیژنی و 9شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس صبح امروز وارد فرودگاه بوشهر شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و اقشار مختلف مردم شهید پرور بوشهر قرار گرفت.

تشییع‌کنندگان با شعارهای «این گل پرپر از کجا آمده از سفر کربوبلا آمده»، «شهیدان زنده‌اند الله اکبر به خون آغشته‌اند الله‌ اکبر» و «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، شهدای والامقام را تا سپاه امام صادق(ع) بوشهر تشییع کردند.

جمعه 16مرداد 94

امام جمعه جم برنامه تشییع و تدفین دو شهید گمانم در ریز را تشریح کرد

حجت الاسلام گنجی  در گفتگو با خبرنگار سی سواران ،گفت : در جلسه ای که امروز صبح داشتیم برنامه ریزی ورود پیکر این دوشهید گمنام و تشیبع و تدفین در شهرستان صورت گرفت .

امام جمعه جم بیان داشت:در این جلسه  مقرر شد روز دوشنبه پیکر این دو شهید به شهر جم انتقال پیدا کند و دوشنبه شب در  مصلی نماز جمعه جم برنامه شبی با شهدا برگزار خواهیم کرد .

وی تصریح کرد:  صبح روز سه شنبه که مصادف است با شهادت امام صادق (ع) پیکر این دوشهید از مصلی نماز جمعه تا میدان امام حسین تشییع خواهد شد و بعد از آن به سمت بخش ریز انتقال پیدا خواهد کرد .

حجت الاسلام گنجی در پایان  افزود : انتظار داریم حضور مردم مراسم تشییع و وداع با پیکر این دوشهید گمنام بزرگوار چشمگیر باشد .

غبطه شهید سید مرتضی آوینی به شهدای گمنام عملیات خیبر

"من خیلی دوست داشتم که در این عملیات(خیبر) شهید شوم و جسدم در کنار مفقودین بماند و جنازه‌ام برنگردد. وا... آرزوی دیرینه‌ام نیز همین بوده که اگر شهید بشوم، سرگذشتی از زندگی من و نشانه‌ای از جنازه من و یا هیچ خبری از اینکه زنده یا مرده هستم برنگردد "

*هدف از عملیات خیبر  عبارت بود از انهدام نیروهای سپاه سوم عراق، تامین جزایر مجنون شمالی و جنوبی، ادامه تک از جزایر و محور طلائیه به سمت نشوه و الحاق به نیروهایی که از محور زید به دشمن حمله می کردند. در نظر بود که خشکی شرق دجله از طریق هور تصرف شود تا دشمن نتواند از سمت شمال 1سپاه سوم را تقویت کند.

مشخصات شهدای گمنام شهر ریز

موحد در گفتگو با خبرنگاری مهر اظهار داشت: از دو شهید شهر ریز یکی در 23 سالگی در عملیات خیبر در جزیره مجنون در سال 62 به شهادت رسیده و دیگری در 20 سالگی در منطقه زبیدات در تک دشمن و در سال 67 به شهادت رسیده‌ است.

نقاط پنج گانه جهت دفن پیکر پاک شهدای گمنام در استان بوشهر

سرهنگ موحد نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح دراستان بوشهرگفت:درخواست های متعدد برای میزبانی شهدای گمنام در این استان برای خاکسپاری وجود دارد اما اولویت نخست مناطق شهری و دانشگاه هاست

سرهنگ موحد : از 9 شهید گمنام  2 شهید در شهر ریز،2 شهید در شهر سیراف، 2 شهید در شهر بردخون، ، 2 شهید در شهر آباد و یک شهید نیز در تیپ پیاده اما صادق به خاک سپرده می‌شوند.

چهارشنبه 14 مرداد ماه 94

شهید جاویدالاثر غلامرضا بیژنی بعد از ۲۷ سال شناسایی شد

شهید پاسدار غلامرضا بیژنی که در تیرماه سال ۶۷ در تک دشمن به شهادت رسیده بود، شناسایی شد و هفته آینده در زادگاهش خاکسپاری می‌شود.

شهید بیژنی،فرزند حیدر، متولد سال۱۳۴۰، اعزامی از استان بوشهر ، در عملیات تک دشمن سال ۶۷ و در منطقه عملیاتی مجنون به شهادت رسیدند.

چهار شنبه 14 مرداد 94 :

مدیر کل حفظ و آثار دفاع مقدس بوشهر از افزایش تعداد شهدای گمنام استان بوشهر به 108 شهید خبر داد.

سرهنگ احمد موحد بعد از ظهر چهارشنبه در نشست هماهنگی تشییع شهدای گمنام در استان بوشهر اظهار داشت: ۱۰ شهید روز شهادت امام جعفر صادق(ع) در استان بوشهر تشییع خواهد شد که ۹ شهید گمنام است و یکی از شهدا شناسایی شده است که با هماهنگی خانواده این شهید مراسم تشییع و خاکسپاری انجام می‌شود

سه شنبه 13 مرداد ماه94:

سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگویی با اشاره به مراسم تشییع و تدفین شهدا در روز ۲۰ مرداد ماه ۹۴ گفت: پیکرهای طیبه ۲۵۱ شهید دوران دفاع مقدس که ۵۴ تن از آنان شناسایی شده‌اند در سالروز شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام) در ۲۰ استان کشور تشییع و خاکسپاری خواهند شد. پیکرهای مطهر غواصان و خط شکنان عملیات کربلای ۴ هم در میان این شهدا هستند.

[کد خبر:AJ6741]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب