آینه جم : مدیران مدارس دولتی همواره از مشکل تامین هزینه های مدارس داد سخن می گویند و اینکه سرانه های پرداختی آموزش و پرورش به هیچ وجه جوابگوی هزینه های نفس گیر مدارس نیست.

به گزارش آینه جم ؛ همین موضوع به بهانه ای برای اغلب مدیران مدارس جهت اخذ کمک مالی از والدین دانش آموزان مبدل شده که در بسیاری موارد شکل اجباری پیدا می کند و داستان تکراری فصل ثبت نام مدارس شده است.

با این وجود، اگر مسئولان مدارس برای تعمیرات شخصا دست به کار شده و مشابه یک کارگر برای آماده سازی آموزشگاه فعالیت کنند، فراتر از وظیفه اداری شان است.

در همین خصوص، یکی از مخاطبان «خلیج فارس» تصاویری برایمان ارسال کرده که کارگری مدیر و معاون مدرسه ای  در شهر بوشهر را نشان می دهد.

وی در توضیح این تصاویر نوشت: «امشب از کنار مدرسه شهید زاهدی در محله بنمانع شهر بوشهر در حال عبور بودم که دیدم مدیر و معاون مدرسه درحال کار ساختمانی در حیاط آن بودند. وی میگوید چون  فرزندم در این مدرسه تحصیل می کرد ، روی همین حساب مسئولانش را شناختم و از آنها اجازه گرفتم که تصویر فعالیت شان را داشته باشم تا شاید از طریق رسانه شما منعکس و از زحمات شان که فراتر از وظیفه اداری آنهاست، تشکر شود. امیدوارم آموزش و پرورش هم قدردان چنین نیروهایی باشد.»

وقتی مدیر و معاون مدرسه ای – مشابه آنچه که مخاطب «خلیج فارس» ارسال کرده- شخصا دست به کار شده و به عبارت ساده تر کارگری می کنند، قطعا برای والدین اطمینان بخش هستند که اگر در صورت توان کمکی به مدرسه می کنند به نحو مناسبی هزینه می شود، ضمن اینکه چنین همت و تلاشی، می تواند برای دانش آموزان نیز الگویی شایسته باشد.

نکته پایانی اینکه؛ شوربختانه در کشور ما، آموزش و پرورش هیچگاه در اولویت های اصلی دولت ها نبوده و کار به جایی رسیده که حتی برای تعمیرات مدارس هم بعضا دست در جیب والدین دانش آموزان میکنند، والدینی که طی این سالها در فشارهای متعدد اقتصادی می باشند و هزینه های شان را مدیریت می کنند تا اولویت دارترین نیازهای خود و خانواده تامین شود.

از این رو، حالا که سرانه های اختصاصی به مدارس دولتی بسیار ناچیز است، تنها راه جلب اعتماد و کمک خیّرین به این مدارس می باشد، اتفاقی که با شفافیت مدیریت مدارس در هزینه کرد کمک های دریافتی و ارتقای کیفیت مدارس دولتی امکانپذیر است.

[کد خبر:AJ42929]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب