00000000000000000000000008.jpeg

به گزارش آینه جم: معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی،مهندس شاهمیرزایی  امروز پنج شنبه دهم خرداد از  مجتمع پتروشیمی آپاداناخلیج فارس بازدید کرد و در جریان پیشرفت پروژه قرار گرفت.مهندس شاهمیرزایی و هیات همراه در جریان این بازدید ضمن جلسه ای که با مدیرعامل و مدیران پتروشیمی آپادانا داشتند،بر همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جهت تکمیل زیرساخت های مورد نیاز آپادانا تاکید کردند.
 
دکتر پهلوانی،مدیرعامل پتروشیمی آپادانا نیز در این دیدار تصریح کرد: با توجه به اینکه ۴۰ درصد تولیدات پتروشیمی کشور متانول است، توسعه زنجیره محصولات پایین دستی متانول از مهمترین اقدامات ضروری و پیش روی صنعت پتروشیمی است و  به همین دلیل یکی از مهم ترین برنامه های آپادانا در کنار راه اندازی،برنامه ریزی و مطالعات همزمان برای تکمیل زنجیره ارزش این محصول است.
 
مدیرعامل پتروشمی آپادانا همچنین در این نشست به ارائه گزارشی از پیشرفت پروژه آپادانا پرداخت و اعلام کرد که ساخت و تحویل  تجهیزات داخلی رآکتور سنتز پتروشیمی آپادانا تماما و برای اولین بار به دست متخصصان داخلی و شرکت های دانش بنیان ایرانی بومی سازی شده است و هم اکنون ایران از معدود کشورهای صاحب این تکنولوژی است.
 
دکتر پهلوانی همچنین اعلام کرد با راه اندازی پست برق اصلی؛ عملیات پیش راه اندازی واحد متانول با شتاب دوچندانی در حال انجام است و راه اندازی برخی از قسمت ها از جمله برج خنک کننده، ایستگاه جداسازی سوخت و‌خوراک و خط فلر آغاز شده است.

000000000000000000000000035.jpeg

 
 
 
در پایان مهندس شاهمیرزایی ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در پتروشیمی آپادانا بر ایجاد مکانیزم های لازم برای صرفه جویی در مصرف انرژی تاکید کرد. 
 
پتروشیمی آپادانا خلیج فارس،زیرمجموعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ظرفیت تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزارتن متانول گریدAAدر فاز دو منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار دارد.
[کد خبر:AJ45958]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب