8I4A8741.jpg

آینه جم؛ اهالی روستای 53 خانواری کوهچر، پس از 50 سال انتظار، به بار نشستن آرزوی خود را جشن گرفتند و لوله‌های آب وارد منازل مردم روستا شد.

به گزارش آینه جم؛ روستای دورافتاده بخش مرکزی جم، واقع در دل کوه‌های مشرف به پالایشگاه گاز فجر، در آخرین روز دهه فجر سال 94، چهارشنبه شب شاهد حضور مسئولین شهرستانی و استانی برای افتتاح پروژه‌ای بزرگ بود.

پروژه‌ای با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد ریال که لوله‌های آب را برای اولین بار به خانه‌های کوهچری‌ها می‌رساند و این روستا پس از برق و تلفن از سومین زیر ساخت توسعه یعنی شبکه آب برخوردار می‌شدند.

روستای کوهچر با پیگیری‌های بانوی دهیار خود، طی دو سال اخیر جهش بزرگی را در راستای توسعه و عمران آغاز کرده است و اکنون توانسته است مشکل مهم خود یعنی عدم وجود شبکه آب روستا را برطرف کند و انتظار می‌رود این روند توسعه‌ای در کوهچر تداوم یابد.

نگاه ویژه به روستاهای جم

فرماندار جم در حاشیه آیین افتتاح این پروژه بزرگ عمرانی با تاکید بر نگاه دولت تدبیر و امید به توسعه روستاها گفت: دولت تدبیر و امید با نگاه تثبیت و توانمندسازی روستاها و روستاییان، ارائه خدمات را سرعت بخشیده و در این راستا شاهد تحولی بزرگ در شهرستان هستیم.

فتح‌الله نوروزی افزود: روستای کوهچر از روستاهای شهرستان جم است که در حوزه زیر ساختی با کمبودهایی مواجه است که موضوع شبکه آب روستا در سال جاری در دستور کار قرار گرفت و ظرف مدت کوتاهی به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه آغاز و پایان پروژه آب کوهچر فقط 5 ماه طول کشید گفت: مردم کوهچر در هفته دولت 94 شاهد کلنگ زنی این پروژه 10 میلیاردی بودند و با همت مجموعه مدیریتی آبفا در استان و شهرستان و پیگیری شورا و دهیار روستا، در دهه فجر 94 نیز به بهره‌برداری رسید.

http://s7.picofile.com/file/8238292368/8I4A8760.jpg

گازرسانی به کوهچر در برنامه است

فرماندار جم از برنامه ریزی برای گاز رسانی به روستای کوهچر نیز خبر داد و ابراز داشت: پیگیری‌های لازم صورت گرفته و امیدواریم در سال اینده عملیات اجرایی پروژه گاز این روستا نیز شروع شود.

هزینه 10 میلیارد ریالی برای اهالی روستا

بخشدار مرکزی جم نیز در گفتگو با خبرنگار آینه جم با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای توسعه متوازن روستاها به کار برده‌ایم گفت: طی دو سال اخیر، اقدامات بسیار خوبی در حوزه روستاها انجام شده و یکی از نمونه‌های این تلاش، روستای کوهچر است.

سید مجید حسین‌زاده شوراها و دهیاران روستاهای جم را افرادی فعال، پرتلاش و پیگیر توصیف کرد و افزود: روستاهای بخش مرکزی جم به کارگاه کار و تلاش تبدیل شده و در سال جاری شاهد افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های مختلفی در روستاها بوده‌ایم.

وی با اشاره به مشخصات فنی پروژه آبرسانی به کوهچر ابراز داشت: این پروژه با اعتبار 10 میلیارد ریال شامل یک حلقه چاه،  700 متر خط انتقال و بیش از 3هزار متر شبکه آبرسانی است و توانسته تحولی بزرگ در این روستا را ایجاد کند.

3 روستای دیگر نیز از آب بهره‌مند شدند

بخشدار مرکزی جم از افتتاح چندین پروژه آبرسانی و نوسازی شبکه آب در روستاها خبر داد و گفت: شبکه آبرسانی روستاهای دایو، چم دره، اکبر آباد هم در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

حسین‌زاده از بهره‌برداری طرح هادی کوهچر طی یک ماه آینده خبر داد و اضافه کرد: عملیات اجرایی بوستان امید روستا نیز به زودی آغاز می‌شود.

50 سال در انتظار آب

دهیار روستای کوهچر نیز در گفتگو با خبرنگار آینه جم با بیان اینکه شبکه آبرسانی از مطالبات حقیقی مردم کوهچر است ابراز داشت: مردم کوهچر 50 سال است که منتظر این رویداد مهم هستند.

فاطمه عبداللهی با تاکید بر اینکه در طی دو سال اخیر اتفاقات مهمی در کوهچر رخ داده است تصریح کرد: پیگیری توسعه زیر ساخت آب و گاز کوهچر از برنامه‌های مهم دهیاری بود که با همراهی مدیریت ارشد شهرستان موضوع آب به سر انجام رسید.

گاز و آنتن تلفن همراه از مطالبات مردم

وی افزود: انتظار داریم موضوع گاز رسانی به روستا نیز در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.

بانوی دهیار کوهچر گفت: مردم از تحولات ایجاد شده در روستا خوشحال هستند و قطعا با همراهی بخشدار مرکزی شاهد تغییرات بیشتری خواهند بود.

عبداللهی تقویت آنتن تلفن همراه در روستای کوهچر را از دیگر مطالبات مردم برشمرد و تصریح کرد: به علت کوهستانی بودن روستا مشکلاتی در بحث آنتن دهی روستا وجود دارد که امیدواریم رفع شود.

وی همچنین خواستار احداث فضای ورزشی برای جوانان روستا شد.

 عکاس:مهدی مهران نژاد

[کد خبر:AJ12932]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+2 # طالب مؤذنی 1394-11-24 05:43
با سپاس از مسئولان زحمتکش. مایه مسرت است. امیدوارم که به زودی (نه 50 سال دیگر) دیگر زیرساخت ها هم ساخته شود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # شورا 1394-11-24 07:36
بله بلاخره انتظارات تا حدودی براآروده شد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب