757622.jpg

آینه جم؛ فرماندار کنگان گفت: کل جمعیت واجد شرایط رای گیری درحوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم، عسلویه 147هزار و 405 نفر است که از این تعداد پنج هزار و 583 نفر جزو رای اولی ها هستند .

عباس جمشیدی در گفتگویی با خبرنگار آینه جم اظهار داشت: انتخابات صحنه گله مندی ها نیست بلکه زمان همدلی، اتحاد و مشارکت همه جناح ها، گروه ها و طیف های سیاسی مختلف است.

جمشیدی گفت: درسال دولت و ملت همدلی و همزبانی همه قوا، جناح ها و گروه های سیاسی با اقتدا به این شعار باید در انتخابات قدم بگذارند.

وی با بیان اینکه همه آنهایی که شورای نگهبان آنها را تائید کرده واجد صلاحیت هستند تصریح کرد: مهم این نیست چه فردی از چه گروه و جناحی انتخاب شود اصل حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات است.

جمشیدی اضافه کرد: حضور پرشور مردم درعرصه انتخابات هفتم اسفند به امنیت ملی و اقتدار هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی کمک می کند و دشمن متوجه می شود مردم ایران پس ازگذشت 38 سال از عمر انقلاب همچنان پایبند نظام هستند.

وی اظهار کرد: حضور مردم در عرصه انتخابات تجدید بیعتی دوباره با امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهداست هرچند مردم با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن ثابت کردند که دلبسته نظام هستند.

فرماندار کنگان با بیان اینکه مردم در همه صحنه ها یک گام از مسئولان جلوتر هستند گفت: در این شرایط حساس مسئولان باید در کنار مردم باشند و بعنوان مجری اصل امانتداری، بیطرفی و ایجاد زمینه انتخابات رقابتی و پرشور را مهیا کنند.

وی گفت: نامزدهای انتخابات توانمندیها و برنامه های خود را به مردم معرفی و در پایان به تصمیم مردم احترام بگذارند.

جمشیدی ادامه داد: نامزدها و طرفدارانشان با رعایت اخلاق انتخاباتی از تهمت، تخریب، تبلیغ منفی علیه همدیگر و توهین بپرهیزند.

فرماندار کنگان یادآور شد: کارمندان دولت نیزدر ساعتهای اداری با استفاده از امکانات دولتی حق تبلیغ له و یا علیه هیچ نامزدی را ندارد.

وی در در باره تخلف های تبلیغاتی گفت: در فضای مجازی تبلیغ زودهنگام آغاز شده ولی قانون دراین زمینه مسکوت است و با وجود برخی تخلف ها در این بخش تاکنون کاری انجام نشده است.

وی افزود: 169 شعبه رای گیری در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه برای انتخابات هفتم اسفند پبیش بینی شده که از این تعداد 107 شعبه ثابت، 62 شعبه سیار، 82 شعبه شهری و 87 شعبه روستایی هستند.

جمشیدی بیان کرد: کل جمعیت واجد شرایط رای گیری درحوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم، عسلویه 147هزار و 405 نفر است که از این تعداد پنج هزار و 583 نفر جزو رای اولی ها هستند.

وی با بیان اینکه آمار موجود براساس آمار ثبت احوال است گفت: شهرستانهای جنوبی استان بوشهر به دلیل استقرار صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و وجود نیروی کار در این صنایع علاوه بر جمعیت ساکن در این مناطق، پیش بینی می شود جمعیت حاضر در پای صندوقهای رای بیش از آمار باشد.

* حوزه انتخابیه شهرستانهای دیر، کنگان، جم و عسلویه با حدود 250 هزار نفر جمعیت دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند همزمان با دیگر نقاط کشور در استان بوشهر برگزار می شود.

استان بوشهر با بیش از یک میلیون و 32 هزار نفر جمعیت دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

[کد خبر:AJ13152]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب