نگین سبز جنوب آماده میزبانی از مهمانان نوروزی+ تصاویر

آینه جم - شهرستان جم از شهرستان های جنوبی کشور است که با جاذبه های فراوان، موقعیتی ممتاز در جذب گردشگر دارد و هم‌اکنون آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار آینه جم ، شهرستان جم از شهرستان های جنوبی استان بوشهر است با مرکز استان ۲۶۰ کیلومتر فاصله دارد، دارای دو بخش جم و ریز است و شهرستان های فیروزآباد، فراشبند، مهر، کنگان، عسلویه، دشتی و دیر در مجاورت آن واقع شده اند.

1614866.jpg

بخش جم از بخش ریز از لحاظ وسعت کوچکتر است ولی تراکم جمعیتی در جم بیشتر از ریز است. هم اکنون نیز به خاطر سکونت خانواده های کارکنان بخش‌های مختلف صنعتی شاغل در عسلویه جمعیت شهر جم در حال افزایش است.

از ویژگی های برجسته شهرستان جم، آب و هوای بسیار خوب، قرار گرفتن در ۶۰ کيلومتري عسلويه بدون آلاينده‌هاي محيطي و صوتي، دسترسي به راه‌هاي زمينی، هوائي و همجواري با راه ترانزيتي به شيراز، پتانسيل گسترش مراکز اقتصادي در بخش‌هاي کشاورزي، صنعتي و خدماتي، توسعه مراکز فرهنگي، آموزشي، ورزشي و رفاهي در منطقه و بالا رفتن سطح سواد مردم، پرورش انواع مختلف مرکبات و کشت اکثر درختان در این شهرستان، قرار گرفتن پالايشگاه گاز فجر جم در اين شهرستان که بزرگترين پالايشگاه گاز خاورميانه و دومين پالايشگاه بزرگ گاز در جهان است، می توان به آن اشاره کرد.

شهرستان جم از نظر آب و هوایی با سایر شهرستان‌های استان به دلیل کوهستانی بودن و دوری از دریا و ارتفاع مناسب از سطح دریا تفاوت دارد و بر خلاف دیگر شهرستان ها دارای آب و هوای معتدل تری است، رشته کوه های زاگرس جنوبی، این شهرستان را در بر گرفته است با قرار گرفتن در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا و در نزدیکی خلیج فارس، پتانسیل کشت انواع گوناگون مرکبات ودرختان را داراست.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/09/4/1614867.jpg

جم جاذبه های طبیعی فراوانی دارد و همه ساله علاوه بر هم‌وطنان، گردشگرانی از کشورهای اروپایی نیز از این شهرستان دیدن می کنند.

وجود چند امامزاده از جمله شاهزاده سید علی اکبر و سید حبیب الله از نوادگان امام موسی بن جعفر و امامزاده میر محمد در ریز و دو امامزاده دیگر بنام پیر بیراهه و بی بی بانو از جمله بناهای تاریخی مذهبی شهرستان جم است.

آثار حمام قدیمی مربوط به دوره قاجاریه و مسجد امام و حسینیه شاه نشین و همچنین آرامگاه مرحوم فاضل جمی مجتهد و شاعر جم نیز از آثار تاریخی شهرستان جم هستند که در اداره میراث فرهنگی بوشهر ثبت شده اند.

از دیگر آثار تاریخی شهرستان جم می توان به سد و گورستان و ابنیه تاريخي روستاي زیبای غربه و بناهاي تاريخي روستاي حرميک و کانال های طولانی و تاریک که آب از کوه پدری بیرون می آید و همچنین آثار قنات ها اشاره کرد.

وجود چندین پارک زیبا در شهرستان، باغات و نخلستان های فراوان در نگین سبز جنوب باعث افزایش گردشگران به شهرستان جم شده است.

از دیگر جاذبه‌های طبیعی شهرستان جم نیز می ‌توان به باغ‌هاي ليمو و زيتون، جنگل گلوبردکان ريز، رشته قنات قره چناق، باغ‌هاي بيدخوار، نرگسي، بيدبلند، كوري، منظر، حاجي آباد، صيدي، پهگو، فرامرزي و ديگر روستاهاي زيباي شهرستان جم اشاره کرد.

شهرستان جم از نقاط مهم گردشگری جنوب کشور است

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار آینه جم اظهار داشت: شهرستان جم از لحاظ داشتن جاذبه های گوناگون تاریخی و طبیعی همیشه مقصد بسیاری از میهمانان نوروزی و گردشگران بوده است.

علی پریشان تصریح کرد: شهرستان جم با دارا بودن جاذبه های طبیعی مثل کوه پدری، باغ های لیمو و زیتون، جنگل گلوبردکان، رشته قنات های قره چناق، باغ پدری، پارک های شهرستان، جاذبه های سیاحتی و زیارتی مثل امام زاده بی بی بانو، امام زاده هاشم و جاذبه های تاریخی مثل حمام محمدعلی خان پریشان، آسیاب مظفری، بناهای تاریخی حرمیک و .. می تواند به یک مقصد مهم گردشگری در جنوب کشور تبدیل شود اما در این زمینه نیاز به معرفی بیشتر شهرستان داریم.

پریشان با بیان اینکه شهرستان جم از نقاط مهم گردشگری جنوب کشور است، خاطرنشان کرد: جم یکی از دروازه های ورودی استان بوشهر و حتی از مسیر های مهم برای گردشگرانی است که قصد مسافرت در ساحل خلیج فارس دارند است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/09/4/1614865.jpg

رئیس شورای اسلامی شهر جم افزود: شهرداری جم نیز اقدامات خوبی در شهر جم برای آماده سازی شهر انجام داده است.

علی پریشان با بیان آمادگی شهرستان در میزبانی میهمانان نوروزی گفت: در ستاد تسهیلات سفر نوروزی در شهرستان جم نیز با حضور هم اعضا تصمیمات بسیار خوبی برای ایام نوروز اتخاذ شده است.

پریشان تصریح کرد: در سال جاری از لحاظ امنیت شهرستان امن‌ترین شهرستان‌های ایران بود در تعطیلات سال نو نیز نیروی انتظامی در شهر جم و پارک های زیبای شهر و همچنین پلیس راه و گشت راهداری ها در راه های شهرستان جم حضور خوبی خواهند داشت.

دستگاه های اجرایی شهرستان جم، آماده خدمت رسانی در نوروز هستند

فرماندار جم درگفتگو با خبرنگار آینه جم اظهار داشت: شهرستان جم از ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه گردشگری برخوردار است و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.
فتح الله نوروزی با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز، آمادگی شهرستان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی را ضروری دانست و افزود: دستگاه های اجرایی شهرستان آمادگی خوبی برای میزبانی میهمانان نوروزی دارند و امیدواریم با توجه به فضای مطلوب و مناسب فرهنگی، تفریحی شهرستان، رضایت مسافران و میهمانان نوروزی  تامین شود.
وی از جم به عنوان بام استان بوشهر یاد کرد و گفت: شهرستان جم از آب و هوای مناسب، طبیعت بکر و تاریخ کهن برخوردار است و باید این ظرفیت عظیم و خدادادی به مردم استان و کشور معرفی شود.
نوروزی اضافه کرد: مشاهیر و علمای بزرگ شهرستان چون فاضل جمی، محمد علی خان پریشان و بسیاری از بزرگان به عنوان شناسنامه های شهرستان هستند که باید شناسانده شوند.
فرماندار جم تصریح کرد: متولیان امر نسبت به آماده سازی فضاهای فرهنگی تفریحی و تاریخی جم برای بازدید علاقمندان اهتمام دارند و مسیرهای دسترسی به این اماکن نیز بهسازی و اصلاح می شود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/09/4/1614864.jpg

جنگل گلوبردکان و باغات ریز موقعیتی بی نظیر به بخش ریز داده است

عضو شورای اسلامی بخش ریز در گفتگو با خبرنگار آینه جم  اظهار داشت: بخش ریز از توابع شهرستان جم دارای دو شهر ریز و انارستان و یازده روستا است که در پنجاه کیلومتری مرکز شهرستان، همچون دری در میان کوه ها محصور شده است.

حسین محدثی تصریح کرد: سرسبزی طبیعت، آب وهوای مطلوب، مناظر زیبای جنگل گلوبردکان ریز، باغات و مزارع فراوان، پارک‌های بخش ریز از جمله پارک آزادی انارستان و روخانه دائمی آب شیرین جلوه چشم نواز و دل انگیز به این خطه داده است.

محدثی با بیان اینکه هرساله دوستداران طبیعت از شهرستان های مجاور و حتی استان های دیگر، به این بخش سفر می کنند، افزود: زیارتگاه‌های امامزاده شاه علی در روستای دوتوسور و زیارتگاه بی بی حکیمه در روستای حرمیک از مکان‌های مذهبی و دیدنی این منطقه است.

وی اضافه کرد: جنگل گلوبردکان ریز که هرساله میزبان هزاران میهمان است، امسال نیز با طراوات و زیبایی خود، می تواند پذیرای میهمانان نوروزی باشد.

حسین محدثی گفت: چشمه های آب در بخش ریز، کوه سرخانو تشان، باغات و مرکبات و نخیلات سرسبز بخش ریز از دیگر موارد دیدنی و زیبای بخش ریز است.

[کد خبر:AJ13904]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+4 # جوهری جمی 1394-12-25 09:24
همه اینها که فرمودید صحیح اما واقعا جای تاسف بسیار و نگرانی عمیق دارد که کل این شهرستان حتی یک مرکز اقامتی درجه 4 هم ندارد و این واقعا ضعف و کاستی بسیار بزرگی برای شهرستان زیبای جم است. وجود حداقل یک هتل کوچک با کمترین امکانات ممکن کمترین حق این خطه از ایران عزیز است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # طالب مؤذنی 1394-12-26 08:17
با جوهری عزیز کاملا موافقم. واقعا حیف است چنین امکانات اولیه ای وجود نداشته باشد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # جوهری جمی 1394-12-26 12:33
باز هم مایه مسرت این حقیر است که نظرم مورد تایید استاد موذنی آنهم در آستانه سال جدید قرار گرفت و از طرفی مسرت مضاعف شامل حالم شد که بار دیگر کامنتی دیگر از این استاد برجسته و فرهیخته مشاهده نمودم. بهار زیبای طبیعت و فرارسیدن نوروز باستانی خدمت استاد موذنی و همه هموطنان شادباش و تهنیت عرض می کنم. سربلند و پایبنده باشی اساد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب