00002035216.jpg

آینه جم - معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای طرح‌های آبخیزداری برای تقویت سفره‌های زیرزمینی خبر داد.

به گزارش آینه جم؛ معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با همراهی مسئولان استان بوشهر از پروژه آبخیزداری جم بازدید کرد.

خداکرم جلالی صبح سه‌شنبه در بازدید از پروژه آبخیزداری جم با اشاره به شرایط کم آبی کشور گفت: کشور با مشکل کم آبی دست به گریبان است و همه باید برای احیا و نگهداری منابع طبیعی و خدادادی کشور تلاش کنیم.

وی اجرای طرح‌های آبخیزداری را یکی از راهکارهای موثر در تقویت سفره‌های زیرزمینی و کاهش هدررفت آب دانست و تاکید کرد: طرح‌های آبخیزداری نقش مهمی در تقویت و احیای مراتع و جنگل ها دارد و رونق کشاورزی را نیز به دنبال خواهد داشت.

جلالی از جم به عنوان شهرستانی با ظرفیت بسیار خوب در حوزه پوشش گیاهی یاد کرد و افزود: تقویت و احیای این پوشش گیاهی غنی می‌تواند هم در تثبیت خاک و هم کاهش هدررفت آب موثر باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به گیاهان دارویی و گونه‌های متنوع گیاهی و درختان بومی در شهرستان جم، کشت بذر بومی را در تقویت پوشش گیاهی موثر دانست و اظهار داشت: اراضی شهرستان جم در بحث پوشش گیاهی در وضعیت مطلوبی قرار دارد که تکمیل طرح های آبخیزداری و اجرای سازه ها در تقویت این پوشش موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: پوشش گیاهی دارویی شهرستان جم دارای ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه درمان است و این موضوع نیز باید در دستور کار متولیان شهرستان و استان قرار گیرد.

جلالی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در اجرای فاز اول طرح آبخیز داری شهرستان جم، ابراز امیدواری کرد شاهد تحول بیشتر در عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح شهرستان باشیم.

[کد خبر:AJ14285]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب