00001744831.jpg

آينه جم - فرماندار شهرستان جم گفت: وضعیت مخابرات شهرستان جم مطلوب نیست.

به گزارش آينه جم، فتح الله نوروزی صبح سه‌شنبه در دیدار با اهالی روستای باریکان با اشاره به نقش و جایگاه روستاییان در توسعه اقتصادی جوامع اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به روستاها دارد و طی دو سال اخیر توسعه اجتماعی و عمرانی روستاها شتاب گرفته است.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه‌های داخلی و خارجی تصریح کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش هزینه‌های درمانی تا ۵ درصد، کاهش نرخ تورم و مقابله با التهاب بازار، ایجاد فضای باز سیاسی و گفتمان های فرهنگی و اجتماعی، بهبود روابط و تعاملات بین المللی و به فرجام رسیدن برجام در حوزه هسته ای از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در قریب سه سال حضور در مسند مدیریت اجرایی کشور است.

رشد اعتبارات روستایی

نوروزی به اقدامات دولت تدبیر و امید در استان در حوزه روستایی اشاره کرد و گفت: طی دو سال اخیر و با تدابیر اتخاذ شده در سطح مدیریت ارشد استان، درآمدهای روستاها از اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی رشد چشمگیری داشته که موجب تقویت شوراها و دهیاری ها و ارائه خدمات مطلوب تر به مردم شده است.

وی اجرای طرح احداث زمین های چمن مصنوعی در روستاهای با جمعیت بیش از ۵۰۰ نفر استان و نیز اجرای بوستان های امید و فراهم کردن امکانات بازی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان را از طرح های مهم دولت در استان برشمرد و افزود: در بحث زمین های چمن مصنوعی و بوستان های امید اقدامات خوبی انجام شد و در سال جاری نیز این روند تداوم خواهد یافت.

وضعیت بحرانی آب شهرستان

نوروزی با اشاره به وضعیت بحرانی آب شهرستان و مسئولیت های اجتماعی نفت و گاز در این زمینه یادآور شد: دو طرح بزرگ خط انتقال آب از سیراف به جم با اعتبار ۱۰۸ میلیارد تومان و آبخیزداری با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان در سفر استانی  هیئت دولت مصوب و در تعهد نفت قرار گرفت که در سال گذشته فاز اول طرح آبخیزداری با اعتبار ۵ میلیارد تومان در بخش ریز اجرایی شد و در سال جاری نیز ۱۷ و نیم میلیارد تومان در بخش مرکزی در حوزه احداث سازه های آبخیزداری صرف خواهد شد.

وی افزود: تفاهم نامه انتقال آب سیراف به جم نیز با اعتبار ۱۰۸ میلیارد تومان به تازگی توسط وزرای نفت و نیرو به امضا رسیده که گام مهمی در تکمیل طرح به شمار می رود.

نوسازی شبکه آب روستایی

نوروزی یادآور شد: ۷۰ کیلومتر نوسازی شبکه آب روستایی شهرستان نیز در طرح خط انتقال گنجانده شده که نقش مهمی در کاهش هدر رفت آب خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم، سد سرچشمه باغان را از دیگر پروژه های آبی بزرگ شهرستان برشمرد که با همراهی نفت و گاز و شرکت پالایش گاز فجر جم در حال اجراست.

وی افزود: راه جم به ریز نیز از مطالبات جدی مردم شهرستان بود که اجرای آن توسط شرکت پالایش گاز فجر جم آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی نیز داشته است.

بهبود وضعیت اشتغال

نوروزی به موضوع اشتغال جوانان نیز پرداخت و گفت: وضعیت اشتغال به صورت بخشی قابل حل نیست و تابع شرایط کلی کشور است.

وی اضافه کرد: وضعیت اشتغال شهرستان را تاریک نمی بینم اما قطعا با شرایط مطلوب و مورد نظر فاصله داریم که امیدواریم در سال جاری بتوانیم گام های قوی تری در این راستا برداریم.

نوروزی با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی قادر به رفع مشکل اشتغال نیست خاطر نشان کرد: جوانان باید به جای کارجویی به کارآفرینی توجه کنند چرا که کارآفرینی یگانه راه برون رفت از مشکل اشتغال است.

واگذاری سه هزار خط تلفن ثابت

فرماندار جم وضعیت مخابرات در شهرستان جم را نامطلوب توصیف کرد و گفت: طی سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه مخابرات آغاز شده و هم اکنون در شهر جم سه هزار خط تلفن ثبت نامی مربوط به سال ۸۹ آماده واگذاری است.

فتح الله نوروزی تصریح کرد: در حوزه روستایی نیز با مشکل جدی در این زمینه مواجه هستیم و امیدواریم بتوانیم با توجه به شرایط حاکم بر مخابرات، قدمی در راه رفع مشکلات مخابراتی روستاها برداریم.

کنترل بازار و برخورد قاطع با متخلفان

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع قیمت ها در بازار جم اشاره کرد و گفت: گرانفروشی در بازار قابل انکار نیست و قطعا برخی‌ها در این زمینه تخلف می‌کنند اما با استقرار جمعه بازار در شهرستان، شرایط برای خرید آسان و ارزان برای همه اقشار فراهم شده است.

نوروزی اضافه کرد: برای کنترل بهتر بازار و برخورد قاطع با متخلفان در حال پیگیری برای راه اندازی تعزیرات حکومتی در شهرستان هستیم.

مدیر ارشد شهرستان جم در دیدار با مردم محله الارویی با تاکید بر اینکه خدمت به روستاییان را وظیفه خود می دانیم خاطر نشان کرد: هدف از حضور در روستاها بررسی کامل و دقیق مشکلات و شنیدن دغدغه های مردم است.

رفع مشکلات آب

وی با اشاره به اشتباه رخ داده در سال های گذشته در خصوص وضعیت محله الارویی گفت: جمعیت ۱۰۵ نفری این روستا در سرشماری سال ۱۳۹۰ جز روستای باریکان محسوب شده اما در نقشه طرح هادی به روستای چم چشمه الحاق شده است.

 نوروزی افزود: آنچه مشخص است اینکه وضعیت این محله باید از طریق فرایندی قانونی و در حوزه تقسیمات کشوری مشخص شود و به جد پیگیر حل مشکل هستیم.

وی با اشاره به جمعیت ۲۰۰ نفری فعلی این محله گفت: با توجه به جمعیت مناسب و شرایط اجتماعی و فرهنگی این محله، اختصاص کد روستایی مستقل مناسب ترین گزینه است هر چند تصمیم گیری در این خصوص با حوزه تقسیمات کشوری وزارت کشور است.

وی با اشاره به رفع مشکل آب الارویی در سال گذشته افزود: آمادگی لازم برای خدمات دهی به محله وجود دارد و در صورت همراهی مردم، اصلاح و بهسازی مسیر اصلی روستا انجام خواهد شد.

به گزارش آينه جم، فرماندار جم به همراه معاونین فرماندار، بخشدار مرکزی و جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان با حضور در روستای باریکان و محله الارویی با مردم دیدار کردند.

[کد خبر:AJ14859]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب