000000000000000000000005577776.jpg

آینه جم: با وجود وعده مسئولان پالایشگاه فجر جم، هنوز پروازهای فرودگاه توحید جم برقرار نشده و برج مراقبت آن خاموش است.

 

به گزارش آینه جم: رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با «خلیج فارس» ضمن اعلام این مطلب ادامه داد: وجود فرودگاه در جم، ظرفیتی برای توسعه شهرستان محسوب می شود، ولی مسئولان شرکت گاز با توجیه بهوبد ایمنی بهتر پروازها، از اوایل سال 94 پروازهای فرودگاه توحید را تعطیل کردند.

علی پریشان اضافه کرد: تعطیلی فرودگاه جم غیرقابل قبول است و نیاز است با ورود جدی فرماندار و استاندار پروازهای آن از سر گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم با بیان اینکه برنامه مسئولان شرکت پالایش گاز فجر جم بجای تعطیلی فرودگاه، باید افزایش تعداد پروازها و همچنین تخصیص بخشی از صندلی های پرواز برای مردم بومی شهرستان باشد افزود: حتی حضور هواپیما در جم برای کارکنان نفت نیز امنیت و آرامش بیشتری دارد.

پریشان بیان داشت: بعد از گذشت 30 سال از عمر فرودگاه جم، تاکنون وزارت نفت هنوز بهای اراضی مردم این منطقه پرداخت نکرده است و این شکل تصرف و عملکرد، انتقاداتی را متوجه وزارت نفت در همه دوره ها کرده است، این در حالی است که وزیر نفت خواستار افزایش مسئولیت های اجتماعی در مناطق پیرامونی فعالیت شرکت های تابعه می باشد.

پریشان درباره اینکه توجیه مسئولان برای تعطیل نگه داشتن فرودگاه جم چیست، بیان داشت: برای هر صندلی پروازی شرکت پالایش گاز فجر جم بنا به اظهار خودشان مبلغ 700 هزار تومان پرداخت می کنند و استدلال انها این است که اگر برای پرسنل خود از عسلویه بلیط خریداری کنند یک سوم این مبلغ پرداخت می کنند و صرفا برای صرفه جویی در هزینه است که فرودگاه جم را تعطیل کردند و این ظرفیت را از شهرستان گرفته اند!

نائب رئیس شورای اسلامی شهر جم اظهار داشت: حضور فرودگاه برای مردم و شهرداری جم خسارات داشته است، حتی بسیاری از اراضی مردم شهر جم در حریم پروازی قرار گرفته و با تراکم و طبقات محدود باید ساخت وساز کنند، اما مردم این ضررها را به امید توسعه و شکوفایی فرودگاه تحمل کردند و نباید از نجابت و اصالت مردم شریف جم سوء استفاده شود.

وی اضافه کرد: به استناد ماده 20 قانون هواپیمایی کشوری، اداره کل هواپیمایی کشوری می تواند املاک عمومی وخصوصی اعم از اراضی وساختمان ها برای برقرار کردن وسایل مربوطه به تامین بی خطری پرواز هواپیما ها مجانا استفاده کنند و حق عبور از آن املاک را برای به کار انداختن ونگهداری وسایل مزبور خواهد داشت مشروط بر این که مانع استفاده عادی از آن املاک نشود چنانچه در نتیجه برقرار کردن یا به کار انداختن و نگهداری وسایل مذکور خسارتی وارد شود باید از طرف اداره کل هواپیمایی کشوری جبران گردد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در پایان با بیان اینکه مردم در این زمینه به شدت گلایه مند هستند و نفتی ها به وعده سال گذشته شان برای برقراری مجدد پروازهای فرودگاه توحید عمل نکرده اند، ادامه داد: اصالت و نجابت مردم اجازه نمی دهد که در این زمینه تجمع یا اعتراضی علنی داشته باشند ولی این موضوع نیازمند تحرک و پیگیری بیشتر فرماندار شهرستان و حتی ورود مدیریت ارشد استان می باشد.

گفتنی است در ماه های اخیر چندین بار مسئولان شرکت پالایشگاه جم، وعده راه اندازی مجدد پروازها را داده اند اما همچنان فرودگاه در خاموشی به سر می برد.

منیع: خلیج فارس

[کد خبر:AJ15881]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # احمد 1395-03-09 08:45
دو نفر از نمایندگان استان بوشهر عضو هیئت رئیسه مجلس شدند

انتخابات هیئت رئیسه مجلس انجام شد و دو نماینده جنوب استان عضو آن شدند.
khabarostan.ir
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # جوهری جمی 1395-03-09 09:26
اولا تشکر می کنم از سایت وزین آینه جم که حداقل موضوع را فراموش نکرده است و هر از چندگاهی این مطلب را بازنشر می دهد چیزی که اینجانب به شدت به دنبالش بودم. دوما خسته نباشید خدمت جناب پریشان عرض می کنم و سوما همانگونه که بارها عرض نمودم وعده های مسئولان فجر و نار و کنگان تماما دروغین و پوچ و توخالی است و نه تنها اراده و علاقه ای به برقراری پرواز ها ندارند بلکه اساسا خود مسبب این امر بوده اند و برنامه ریزی شده دست به این اقدام زده اند. صرفه جویی در هزینه ،واهی ترین دلیلی است که ارائه می دهند و صرفا فرار رو به جلو است. اگر قیمت هر صندلی کمتر می شود اما هزینه چندین ملیونی کرایه اتوبوس از جم به عسلویه و بالعکس چه میشود؟؟؟؟؟؟؟؟!! !!!!!!!!!!!!!! مخاطرات جانی در این رفت و آمدها واقعا با چه معیار مادی قابل قیاس است؟ خدای نکرده اگر در فصل زمستان اتوبوس حامل کارکنان دچار سانحه شد چه کسی باید پاسخگو باشد؟ ملیاردها پولی که صرف احداث و تکمیل و تجهیز و تعمیر و نگهداری فرودگاه شده و می شود آیا واقعا با کمی گرانی قیمت بلیط برای هر صندلی قابل توجیه است؟؟؟ آسایش و امنیت و رفاه پرسنل چقدر می ارزد؟ خیر همه اینها توجیه و فرار از واقعیت است و سر ناسازگاری داشتن برخی از این مسئولین با مردم فهیم جم و ریز. الان دیگر وقتش رسیده که امام جمعه محترم و کل شوراهای شهر و روستا و فرماندار محترم و در مرحله بعد استاندار به طوری کاملا جدی و عملی وارد گود شده و این مشکل را حل کنند مردم جم و ریز منتظر اقدام و عمل مسئولان هستند و وعده های نفتی ها هرگز عملی نخواهد شد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-1 # شهروند 1395-03-09 11:44
باسلام
اعضای محترم شورای اسلامی و شهرستان لطفا به بقیه مشکلات شهرستان و شهر جم هم توجه نمایید همش گیر دادین به فرودگاه
حالا فرض بگیر که دوباره فرودگاه فعال بشه و چند تا پرواز هم داشته باشه این به درد یه عده خاصی می خوره
کسانی هستند که تو عمرشون یه بار هم نمی تونن سوار هواپیما بشن
پس لطفا به وضعیت شهر مانند ساخت پارکینگ خودروها ، توسعه شهری به میزان رشد جمعیت ، مشکلات کمبود آب وخشکسالی ، ابخیز داری وآبخوانداری شهرستان ، نظارت بر صنوف و بازار تره بار و تعمیرگاهها و فروشگاه لوازم یدکی و ......
برای مثال یه بار از میوه فروشای جم بخواین تا فاکتور خرید ارائه بدن بعد ببینین واقعا گرانفروشی می کنن یا نه مگه چند درصد سود باید بگیرن ؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # احمد 1395-03-10 10:30
جناب شهروند عزیز. درسته قبول دارم حرفتون رو ولی خب همین ک مسولین شهرمون گه گاهی یادشون میاد ک مشکل مردم رو یاداوری کنن خودش جای شکر داره. بالاخره اینم جزء زیر ساختهای شهرستانمانه اگ انجامش بدن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب