0IMG55380.jpg

آينه جم  - مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم از کاهش ۴۰ درصدی مشعل‌سوزی در این پالایشگاه خبر داد و گفت: پروازهای فرودگاه جم نیمه دوم سال جاری راه‌اندازی می‌شود. 

به گزارش آينه جم، هادی هاشم‌زاده شامگاه يكشنبه در نشست خبری بیان داشت: طرح مطالعه دریافت ۵۰ میلیون مترمکعب خوراک گاز از میادین مشترک پارس جنوبی در دستور کار شرکت پالایش گاز فجر جم است. 

وی با بیان اینکه پالایشگاه فجر جم در سبد مصرف گاز خانگی و نیروگاه و همچنین صادرات نقش مهمی دارد افزود: در شرایط فعلی تعمیرات اساسی در پالایشگاه در حال انجام است. 

پروازهای فرودگاه جم در نيمه دوم سال راه‌اندازی می‌شود

مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم در ادامه به بحث فرودگاه و تعطیلی یک ساله آن اشاره کرد و ادامه داد: در راستای ایمنی بهتر و تجهیز فرودگاه، پروازها تعطیل شد که در نیمه دوم سال جاری، فرودگاه جم به سیستم سوخت رسانی تجهیز و پروازها از سر گرفته می‌شوند.

IMG_8228

فرهنگ در ادامه به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت اشاره کرد و گفت: پالایشگاه فجر اجرای مرکز دیالیز و مرکز تالاسمی در دستور کار قرار دارد. 

وی از انعقاد تفاهم‌نامه برای همکاری در احداث سد باغان با شرکت آب منطقه‌ای استان خبر داد و گفت: برای مراحل ابتدایی ۱۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

ورود پساب صنعتي به رودخانه كذب است

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: کار اجرای پروژه فوق هنوز به پیمانکار نرسیده است و آماده هستیم تفاهم نامه همکاری به قرارداد تبدیل شود. 

IMG_8252

وی با بیان اینکه مخزن بتنی آب در جمال آباد احداث می شود بیان داشت: پروژه آبخیزداری در اطراف پالایشگاه فجر انجام می شود. 

فرهنگ، رعایت الزامات محیط زیستی را از اولویت‌های شرکت برشمرد و گفت: مطلبی که اخیرا با محوریت رها کردن پساب‌های صنعتی در رودخانه مجاور پالایشگاه در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود از اساس کذب محض است. 

وی انعقاد تفاهم‌نامه زیستی محیطی با اداره کل محیط زیست استان و آموزش و پرورش شهرستان جم را از کارهای مهم در سال گذشته نام برد و گفت: براساس این تفاهم‌نامه کارهای فرهنگی و آموزشی در حوزه زیست محیطی توسط پالایشگاه فجر جم انجام می‌شود. 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم از به‌کارگیری مشاور در زمینه خاک خبر داد و ادامه داد: در ۲۷ سال گذشته،  کوچک‌ترین انتقال آلایندگی در آب‌های سطحی یا سفره‌های زیر زمینی جم نشده است. 

کاهش ۴۰ درصدی مشعل سوزی

وی کاهش ۴۰ درصدی مشعل سوزی در یک سال گذشته و کاهش مصرف آب از ۱۲ هزار مترمکعب در روز به ۳ هزار مترمکعب از اقدامات مهم در حوزه محیط زیست شرکت پالایش گاز فجر جم نام برد. 

IMG_8244

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم از انجام ۱۸ میلیارد تومان پروژه های محیط زیستی در پالایشگاه فجر جم خبر داد و بیان داشت: همچنان خود را ملزم به رعایت الزامات محیط زیستی می دانیم. 

اجراي جاده جم به ريز

فرهنگ اجرای جاده جم به ریز را نقاط عطفی در تعامل شرکت با شهرستان یاد کرد و گفت: نیمه اول سال آینده فاز اول به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم از مطالعه فاز دوم مسیر همزمان با اجرای طرح در فاز اول خبر داد و گفت: فاز سوم مسیر از پالایشگاه به ریز نیز در دستور کار قرار دارد.

وی جذب مشاور در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی را از دیگر برنامه‌های شرکت عنوان کرد و گفت: در حالی‌که دو بار،  مناقصه برای مشاور در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی برگزار شده است اما شرکت با برنامه و مطرح، در مناقصه حضور نیافته است که بخشی از مشکل به دلیل این است در کشور ما به موضوع مشاور در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی پرداخته نشده است.

IMG_8229

IMG_8278

IMG_8334

IMG_8361

منبع تصاوير: سي سواران

[کد خبر:AJ17509]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # احمد 1395-05-25 22:50
اصرار به بازگشایی فرودگاه بدون داشتن برنامه اجرایی منتج به نتیجه نخواهد شد.
واقعیت اینست که فعالیت هیچ فرودگاهی با یک یا دو پرواز در هفته مقرون به صرفه نخواهد بود. از طرفی اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی مطابق منویات مقام معظم رهبری، عرصه را بر شرکت های نفت و گاز تنگ کرده است بطوریکه مثل سابق و برابر انتظار جامعه، نمی توانند هزینه کنند.
باید با یک برنامه حساب شده همه ادارات دولتی شهرستان بویژه فرمانداری و شهرداری به سهم خود برای برقراری مجدد پرواز ها هزینه نمایند.
متاسفانه سو استفاده بعضی ادارت و اشخاص با نفوذ از پروازهای نفت و گاز در بسته شدن فرودگاه بی تاثیر نبوده است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب