0000000000000000000000000000000000IMG_5604.jpg

آینه جم، واژگونی تانکر حامل سوخت در مسیر جم به فیروزآباد یک کشته بر جای گذاشت.

 به گزارش خبرنگار آینه جم،ظهر چهارشنبه یک دستگاه تانکر حامل سوخت در مسیر جم به فیروزآباد بر اثر سرعت زیاد و عدم کنترل تانکر، از مسیر خارج و به پایین پل سقوط کرد.
این حادثه منجر به انفجار در تانکر سوخت شد بعد از آتش سوزی تنها سرنشین آن در همان لحظه فوت کرد.
جاده جم به فیروزآباد در ارتباط بین استان‌های بوشهر و فارس نقش بسیار مهمی دارد ولی تکمیل این جاده استراتژیک به فراموشی سپرده شده و همواره شاهد وقوع حوادث متعددی در این مسیر هستیم.

img_5606img_5641


تکمیل جاده جم - فیروزآباد در بوته فراموشی/ خطر در کمین عابرین
به گزارش آینه جم؛ شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر و استان فارس در سال های اخیر با توسعه فیزیکی، رشد جمعیت و افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری به خصوص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در استان بوشهر و احداث پالاشگاه در جنوب استان فارس مواجه بوده است ولی راه مواصلاتی و ترانزیتی سیراف به فیروزآباد و شیراز آنچنان که باید مورد توسعه و بهسازی قرار نگرفته است.

پروژه راه مواصلاتی شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه از استان بوشهر، مهر و لامرد از استان فارس و شهرستان پارسیان از استان هرمزگان به شهر شیراز و همچنین اتصال به جاده های مواصلاتی مرکز کشور، بزرگ تعریف شد اما کوچک ماند.

در مسیر سیراف به جم به لطف نفتی‌ها و توجه به منافع خود، اتوبانی مناسب ایجاد شده و ادامه مسیر که یک راه پرخطر و دو طرفه از جم به فیروزآباد به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر است در سال ۸۳ افتتاح شد.

گرچه برنامه‌ریزی برای ایجاد باند دوم مسیر در دستور کار آن سال‌ها بود اما به دلیل نبود بودجه، زیرسازی بخشی از مسیر کار شد و شرکت پیمانکار پروژه، اجرای باند دوم را نیمه‌کاره رها کرد.

در سال‌های اخیر، این مسیر دوطرفه بارها شاهد حادثه بوده است و با افتتاح جاده لامرد به این مسیر شاهد افزایش ترافیک و وقوع مخاطرات بیشتر در این جاده هستیم.

راه جم به فیروزآباد به دلیل استفاده تریلرها و کامیون‌های حامل محصولات پتروشیمی و نفتی از راه‌های حیاتی برای وزارت نفت است و به‌دلیل اتصال شهرهای مرکزی کشورمان به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و همچنین خلیج فارس موقعیت استراتژیک برای کشور را دارد اما همچنان مظلوم واقع شده است.

مظلومیت جاده آنجایی است که مسئولان استان‌های فارس و بوشهر، همچنان به همدیگر نگاه می‌کنند بلکه شاید یکی از آنها، فرصت و بودجه استان خود را برای اجرای فاز دوم بگذارد در حالی‌که این مسیر نیاز به بودجه ملی دارد و نیاز است با همدلی و پیگیری مشترک مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس دو استان در دستور پیگیری قرار گیرد.

۱۷ کیلومتر از این مسیر در استان بوشهر و بقیه مسیر در استان فارس واقع است؛ در استان فارس نیز مسیر در سه شهرستان واقع شده است.

در لایحه بودجه سال ۹۵ نیز حدود شش میلیارد تومان برای این مسیر منظور شده است اما همگان می دانند برای تکمیل باند دوم مسیر جم به فیروزآباد به خیلی بیشتر از این بودجه نیاز است.

عکس:سیدعظیم حسینی-تاورتا

[کد خبر:AJ18870]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # علی بابایی 1395-08-13 11:01
خدا رحم مسافرای این مسیر بکنه مخصوصا غریبه هاییکه راه بلد نیستند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # زهرا 1395-09-13 08:15
سرعت ماشین طبق گزارش 50 تا ۶۰ کیلومتر بوده. این راننده هم چندین بار این مسیرو رفته و برگشته یعنی راه بلد بوده. شما به حفاظ جاده اگه نگاه کنی باید بفهمی همچین پیچ خطرناکی یه محافظ درست و حسابی میخواد که اگه ماشین از جاده خارج شد لا اقل پرت نشه تو دره و اینجوری نسوزه. وقتی ماشین از جاده خارج شده بخاطر برخورد با این حفاظ آهنی لاستیکش ترکیده و به داخل دره کشیده شده. نمیدونم مسئولان جاده چه فکری کردن همچین حفاظی واسه این پیچ خطرناک گذاشتن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب