00000000000000000000000000000000000000000082324780-71205656.jpg

آینه جم؛ معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: با وجود اینکه برنامه این استان ایجاد شهرک های جدید نفت و گاز نیست، اما وزارت نفت باید به مسائل اجتماعی در این استان بیشتر توجه کند.

به گزارش آینه جم؛ محمد حسن باستی در نشست کارگروه امور زیربنایی استان بوشهر با موضوع بررسی ایجاد شهر جدید پارس در استان بوشهر افزود: رویکرد مشاور طرح، رویکردی نیست که مباحث اجتماعی اسکان و ایجاد شهر جدید را پاسخ دهد.
وی اضافه کرد: افقی که مشاور طرح شهر جدید پارس طراحی کرده با نظر وزارت نفت که به دنبال ایجاد هفت هزار و 500 واحد مسکونی است همخوانی ندارد.
وی با بیان اینکه حضور صنعت نفت و گاز در جنوب استان پیامدهای گسترده ای داشته و بیش از اینکه فرصت باشد سبب شده تا فرصت های این استان بسوزد گفت: هدفهایی که برای شهر جدید پارس تعریف شده با توجه به ضرورت حذف طرح اقماری وزارت نفت عنوان شده است.
معاون عمرانی استانداری بوشهر اظهار کرد: حضور صنعت نفت و گاز خطرهای جدی در استان ایجاد کرده است در این ارتباط باید به مدیریت سکونتگاههای استان اهمیت داد، این درحالی است که ایجاد شهرهای انحصاری و خاص نفت در کشور، تجربه‌ای ناموفق است.
وی بیان کرد: با توجه به حضور صنعت نفت در استان بوشهر ، این وزارتخانه باید هزینه حضور و استفاده از منابع خدادادی این منطقه را بپردازد.
معاون عمرانی استانداری بوشهر اضافه کرد: وزارت نفت باید فرصت‌های توسعه‌ای پنج شهری که قرار است شهر جدید پارس در اطراف آن ایجاد شود را پیش‌ بینی و خدمات روبنایی برای جمعیت را تامین کند.
وی با اشاره به تجربه ناموفق شهرک توحید جم در استان بوشهر افزود: نباید در نقطه دیگری از استان به اختلافهای طبقاتی دامن زد بلکه حضور نفت در مراکز جمعیتی باید در محله هایی باشد که در بافت شهری موجود قرار گیرد./روابط عمومی استانداری

 

[کد خبر:AJ19359]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب