962156_914.png

آینه جم نقص فنی هواپیمای پرواز عسلویه – کرمانشاه باعث فرود اضطراری آن در فرودگاه عسلویه شد، مشابه اتفاقی که اسفندماه رخ داده بود.

به گزارش«آینه جم»؛ عصر یکشنبه هواپیمای MD شرکت هواپیمایی کاسپین که از عسلویه عازم کرمانشاه بود پس از برخاستن از زمین دچار شکستگی شیشه جلو کابین خلبان شد که بلافاصله این هواپیما به فرودگاه عسلویه بازگشت.

پس از این حادثه پرواز لغو شد تا هواپیمای دیگری مسافران را به کرمانشاه برساند.

هنوز دلیل این حادثه و فرود اضطراری به صورت رسمی اعلام نشده، ولی دقیقا 12 اسفند سال گذشته نیز چنین اتفاقی در فرودگاه عسلویه رخ داده بود.

ساعت 20 همین روز، هواپیمای MD بازهم متعلق به شرکت کاسپین که از عسلویه به سمت تهران پرواز کرد، پس از بلند شدن چرخ جلوی آن قفل شد و ترکید.

در این شرایط دلهره آور، خلبان پس از اعلام حالت اضطراری و تخلیه سوخت هواپیما در هوا، تصمیم به فرود اضطراری گرفت و همزمان با فوم پاشی در محل فرود، این هواپیما پس از دقایقی پرواز بر فراز آسمان عسلویه، به زمین نشست و خطر از سرنشینان گذشت.

در حاشیه این حوادث، درباره علاقه خطوط هوایی ایران برای استفاده از این نوع هواپیمای ساخت امریکا (MD) که نزدیک به 14 سال از تولید آخرین فروند آنها گذشته علامت سوال هایی وجود دارد.

گفته می شود به دلیل ارزانی بهای این هواپیما و تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان طی سال های اخیر، برخی از شرکت‌های هواپیمایی با سوء استفاده از موقعیت پیش آمده اقدام به خرید این هواپیماها و استفاده از آن در آسمان کشور می‌کنند.

کاش دو حادثه در فاصله دو ماه در فرودگاه عسلویه تلنگری برای تجدیدنظر درباره این هواپیماها باشد.

مدیر فرودگاه عسلویه: از کار افتادن موتورهای هواپیما کذب است

مدیر فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه گفت: فرود یک فروند هواپیمای بویینگ MD شرکت هواپیمایی کاسپین در فرودگاه عسلویه به دلیل نقص فنی در حالت نرمال انجام شد.

علیرضا ارزنده در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس اعلام کرد: خلبان این پرواز مدتی بعد از بلند شدن به دلیل نقص فنی شیشه جلو هواپیما درخواست فرود به برج مراقبت فرودگاه خلیج فارس داد که پس از مدتی این فرود با شرایط نرمال در این فرودگاه انجام شد.

وی گفت: اخبار منتشره در مورد شکسته شدن شیشه هواپیما و یا از کار افتادن موتورهای آن در برخی رسانه ها و فضای مجازی واقعیت ندارد.

وی افزود: این هواپیما پس از فرود در فرودگاه به دلیل حفظ مسائل ایمنی به تهران عزیمت کرد و پرواز جایگزین نیز مسافران را به کرمانشاه منتقل کرد.

ارزنده انجام عملیات فرود هواپیمایی کاسپین در عسلویه را جهت افزایش ایمنی هر چه بیشتر مسافران عنوان کرد و گفت: این گونه عملیات‌های پروازی در سراسر جهان به صورت معمول روزانه اتفاق می‌افتد و پوشش جانبدارانه آنها توسط رسانه ها بدون شک باعت تشویش اذهان عمومی در جامعه می‌شود.

[کد خبر:AJ21426]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب