000000000000000052639569649.jpg

آينه جم: همزمان با تنور داغ انتخابات ریاست جمهوری، در شرایطی که فضای مجازی پر از گروههای هواداری نامزدهای شورای شهر با عناوینی نظیر "حامیان"، "همباوران"، "همفکران" و... شده، از ساعت 24 دیشب نیز بصورت رسمی تبلیغات این انتخابات کلید خورد.

به گزارش « آينه جم»؛ اگرچه اعلام لیست نهایی داوطلبان تاییدصلاحیت شده با تاخیر زیاد توسط فرمانداری ها (کمتر از چند ساعت به شروع تبلیغات) منتشر گردید و گلایه مندی کاندیداها را در پی داشت که کدهای نامزدها برای درج در اوراق تبلیغاتی شان دیرهنگام به دست شان رسید، اما ساعتی قبل از آنکه عقربه های ساعت روی 24 چهارشنبه قرار بگیرد، تکاپوی زیادی در شهرهای استان خصوصا خیابان های اصلی برای فعال کردن ستاد انتخاباتی نامزدها و نصب داربست برای بنرهای تبلیغاتی به راه افتاد.

به هر روی، اگرچه نامزدهایی که قبلا از تاییدصلاحیت شان مطمئن شده بودند، با حضور در محافل عمومی، مجالس سخنرانی و... فضا را به سمت انتخابات شوراها برده بودند، ولی از صبح امروز و با آغاز تبلیغات محیطی به صورت رسمی، شهر نمای دیگرش را به رخ کشیده است.

طوری که اگر طی هفته های اخیر بسیاری از کاندیداهای شورای شهر فضای مجازی خصوصا تلگرام را ستاد انتخاباتی کرده و استیکرهایی از خودشان را برای دیگران ارسال می کردند، اکنون در محیط واقعی ستادها فعال شده اند.

براساس پیگیری های خلیج فارس، اغلب شهرداری ها فضاهایی در شهر برای تبلیغات پوستری کاندیداها آماده نکرده اند و این موضوع به روزهای آتی موکول شده، اتفاقی که به نظر می رسد با تصور فعالیت عمده کاندیداها روی فضای مجازی و استفاده کمتر از شیوه های سنتی بوده استو.

با این وجود مشاهدات خبرنگاران ما در چند معبر اصلی شهر بوشهر و برخی شهرهای استان حاکی از نصب پوسترهای برخی نامزدهای شوراها بر دیوار می باشد که اگر فضایی برای این موضوع پیش بینی نشود، قطعا در روزهای آینده پرحجم تر خواهد شد؛ هرچند عملکرد کاندیداها و هواداران آنها در این شیوه نادرست تبلیغاتی، می تواند ملاکی از حرف تا عمل آنها نسبت به زیبایی شهر ارزیابی شود.

در تکاپوی تبلیغاتی ایجاد شده براساس انتخابات شوراها، تعدد نامزدها باعث تراکم در نصب داربست ها شده که انتظار می رود تمهیداتی برای جلوگیری از مسدود شدن این فضاها به عنوان حقوق شهروندان و پیگیری از خسارت احتمالی به مردم پیش بینی گردد.

شنیده می شود در این شرایط برخی ارگان ها، نهادها یا طرفداران برخی از کاندیداهای هم برای سنجش اقبال عمومی مردم به نامزدها یا فرد موردنظرشان، اقدام به نظرسنجی های حقیقی و مجازی می کنند، ضمن اینکه از گوشه و کنار استان هم خبر می رسد بازار قول و وعده برخی داوطلبان به مردم برای کسب رای داغ است.

برخی داوطلبان نیز صرفا به انتقاد از شوراهای گذشته پرداخته، بدون آنکه به نکات مثبتی که می تواند در عملکردها باشد توجه نموده یا برنامه خود را برای رفع نواقص شهر و توسعه آن بازگو کنند.

همچنین طیفی از اصولگرایان لیست انتخاباتی شان برای شورای شهر بوشهر با عنوان "افق"را در فضای مجازی اعلام کرده اند که 9 نامزد در آن قرار دارد، هرچند اصلاح طلبان که تا دیروز و قبل از اعلام اسامی نهایی از سوی فرمانداری در انتظار تاییدصلاحیت های جدید بوده اند، احتمالا روز جمعه لیست خود را اعلام خواهند کرد.

دست آخر اینکه از امروز سوت آغاز رسمی و قانونی تبلیغات پنجمین دوره انتخابات شوراها به صدا در آمده و انتظار می رود بر تحرکات داوطلبان و هواداران شان طی روزهای آینده افزوده شود و هرچه جلوتر برویم، فضا برای ارزیابی آنهایی که اقبال بیشتری دارند، شفاف تر شود.

در ادامه دستورالعمل تبلیغات انتخابات شوراها برای اطلاع نامزدها، هواداران آنها و شهروندان در ادامه منتشر می شود:

 

** خليج فارس

[کد خبر:AJ21570]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب