000006666.jpg

آینه جم: عبدالحسین صفرپور: در ادامه تعطیلی روند آماده سازی زیرساخت‌ها در روستای بهارستان

بهارستان بزرگترین روستای استان بوشهر، مدت هاست در انتظار وعده های استاندار، خانم نماینده و فرماندار برای شهر شدن است. از اخباری که در ماه های اخیر منتشر شده است به نظر می رسد کارهای تبدیل شدن بهارستان به شهر نیز در وزارت کشور و استانداری در وضعیت مطلوبی قرار دارد. اما بزرگترین سدراه بهارستان آماده نبودن زیرساخت های حمل و نقلی و ضروری این روستا برای تبدیل شدن به شهر است.


در دوسال گذشته روند ساخت و ساز زیرساخت های این روستا با سرعت خوبی توسط پیمانکاران بومی در حال انجام بوده است. اما در چندماه گذشته به دلیل پرداخت نشدن مطالبات پیمانکاران روند ساخت و ساز در این روستا متوقف شده است. دود عدم آماده سازی زیرساخت های بهارستان در مرحله اول به چشم مردم این روستا خواهد رفت که روند تبدیل شدن شان به شهر را کند می کند و در مرحله بعد نشان دهنده ضعف سیستم مدیریتی این روستا و بخشدار مرکزی را نشان می دهد که توانایی راضی نگه داشتن پیمانکاران بومی را نداشته اند.


بعد از پیگیری های پیمانکاران بومی برای دریافت مطالبات خود از دهیاری با همراهی امام جمعه مردمی شهرستان بخشدار مرکزی شهرستان قول همکاری و پرداخت مطالبات را بعد از انتخاب شدن دهیار داده بود. در روزهای اخیر با انتخاب شدن دهیار بهارستان امید می رفت که روند آماده سازی زیرساخت های بهارستان تسریع گردد. اما در اقدامی عجیب و قابل تامل بخشدار مرکزی جم مدعی شده است که پیمانکاران طلبی از دهیاری بهارستان نداشته اند و ادعاهای آنها کذب است.


پیمانکاران با در دست داشتن مدارک خود مبنی بر طلب کار بود از دهیاری بهارستان گلایه مندند که چرا با افراد بومی که در سرما و گرما این همه تلاش کرده اند اینگونه با بی مهری رفتار می شود؟ اگر ما طلب نداریم، چرا بعد از حدود یکسال این را می گویند؟ بخشدار مرکزی اصلا به مردم توجهی ندارد و حتی با اصرارهای امام جمعه محترم در یکسال گذشته هم جوابگویی واضح و شفافی به ما نداشته است.


آنچه در این میان بااهمیت است ایجاد خلل در روند رشد و پیشرفت بهارستان است. از آنجایی که قدرت اصلی شهرستان در دست افراد سیاسی است بنظر می رسد اینبار هم مثل همیشه بهارستان قربانی تصمیمات اشتباه و رفتارهای سلیقه ای مسئولین سیاسی شهر خواهند شد. امید است با تصمیمات درستی که در آینده گرفته خواهد شد روند تبدیل بهارستان به شهر تسریع گردد و مطالبات بومی ها نیز پرداخت شود.

منبع: شهرنامه

[کد خبر:AJ23611]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب