0000000000000000000000000000000000000000000000030u621f8k2vb6i2o16p374.jpg

 

آينه جم: شهر دلمرده‌ای با کمترین فضای سبز و آلودگی نفتی. این رایج‌ترین توصیف کارگران از عسلویه است.

به گزارش « آينه جم»؛ توازن جمعیتی عسلویه به هم خورده است و بیشتر مهاجران یعنی چیزی حدود ٩٠‌درصد را مردان تشکیل می‌دهند. مردانی که هیچ تمایلی به بردن خانواده خود به این شهر گران و آلوده ندارند.در این بین، بومیان منطقه نه راه پیش دارند و نه راه پس و باید با آلودگی ها و بوی گاز بسازند و بسوزند.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1c1kq4repi2t5esc25c7817o79.jpg

ماه گذشته سرپرست HSE صنایع پتروشیمی کشور با ارسال نامه‌ای به مدیران عامل حدود 35 شرکت پتروشیمی مستقر در عسلویه، مهر تاییدی بر آلودگی گسترده این منطقه زد. اقدامی که در وزارت نفت بی سابقه بوده و تاکید شده: «سموم، آلاینده‌ها و بنزن در تمامی مناطق سکونت، کمپ‌ها، کریدورها و محل خدمت کارکنان مشاهده شده و باید نسبت به تغییر و جابه‌جایی کمپ ها اقدام شود.» سرپرست HSE صنایع پتروشیمی همچنین خواستار تغییر شیفت خدمتی کارکنان شد.

این نامه یک نکته مثبت داشت و آن هم اعتراف به وجود آلایندگی است که تا همین حالا هم مدیران پتروشیمی حاضر به پذیرش این فاجعه بزرگ نبودند و نگرانی از عدم اجرای این نامه نیز این است که سهامداران و مدیران تهران نشین پتروشیمی ها باور ندارند که صنایعی آلاینده را در شهرستان عسلویه راهبری می نمایند.

طی هفته گذشته، با مشکل پیش آمده در پتروشیمی مبین به عنوان پشتیبان شرکت های پتروشیمی عسلویه، مشعل ها و دودها در این منطقه بلندتر شده و روز و شب های سخت تری را برای اهالی و کارگران شکل داد.

در حاشیه این اتفاق، نماینده جنوب استان طی مصاحبه ای به انتقاد شدید از مدیرکل محیط زیست استان پرداخت و گفت: محیط زیست استان بجای اعطای لوح تقدیر و گواهی زیست محیطی به صنایع،به کاهش آلایندگی کمک کند.

متعاقب آن، حسین دلشب در مصاحبه دیگری گفت: اظهارات الماسی از روی بی اطلاعی است و چنین موضوعی واقعیت ندارد!.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1c2530u621f8k2vb6i2o16p374.jpg

در حاشیه دعوای آقای مدیرکل و خانم نماینده، معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست تهدید به افشاگری درباره زیاده خواهی صنایع علیه محیط زیست داده است.

عیسی کلانتری در جلسه كارگروه مقابله با آلودگى هواى كلانشهرها گفت: مملكت نوكر صنعت است يا صنعت در خدمت مردم؟

وی با بیان اینکه از اين پس افشاگري هاى سازمان حفاظت محيط زيست آغاز خواهد شد تصریح کرد: هيچ چيز پنهانى نداريم، سلامت، امنيت زيست محيطى و حقوق نسلهاى بعد قابل چشم پوشى نيست.

به گفته این مقام مسئول، حاكميت تكليف خود را با زياده خواهى هاى صنعت روشن كند.

عملکرد منفعلانه محیط زیست در جنوب استان بوشهر طی ادوار گذشته وجود داشته و تغییر ملموسی نیافته است. باید دید اظهارات رییس این سازمان موجب تحرک بیشتر آنها در مناطق آلوده ای نظیر پارس جنوبی می شود یا همه چیز به تهدیدهایی در همین جلسات ختم می گردد./ خليج فارس

[کد خبر:AJ23631]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # ایرانی 1396-10-04 11:54
این آقای کلانتری که همین چند روز گذشته درخصوص آلودگی هوای تهران گفت کاری از دست دولت برنمی آید و از مردم خواهش داریم که دعا کنند که باد بیاید .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب