0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000002637073.jpg

 

آینه جم - استاندار بوشهر گفت: تفاوتی میان شهرستان های استان قائل نیستم و به عنوان استاندار وظیفه دارم به همه مردم در هر نقطه از استان خدمت کنم.

به گزارش آینه جم، عبدالکریم گراوند عصر پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی جم اظهار داشت: تمام تلاش دستگاه‌های اجرایی باید برای رفع موانع تولید و کاهش بوروکراسی اداری در حوزه کارآفرینی باشد هر چند برخی از موانع مربوط به تصویب نامه‌های دولت است و دستگاه های اجرایی هم نمی‌توانند خلاف آن عمل کنند و ممکن است دچار مشکلاتی شوند.

وی افزود: هر جا قانونی وضع می شود محدودیت هایی هم به دنبال دارد که باید محدودیت ها هم شفاف بیان شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه هنر یک مدیر این است که با همان ظرافتی که مشکل را می بیند با همان ظرافت هم راه حل را پیدا کند گفت: البته جایی که قانون صراحت دارد باید طبق قانون عمل کرد.

استعداد بالای جم در اشتغال

گراوند اظهار داشت: جم دارای استعدادهای ویژه‌ای در حوزه کارآفرینی و اشتغال است و یکی از این استعدادهای طبیعی، آب و هوای جم است که می توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: مرکبات و لیمو ترش جم اکنون در کشور زبانزد است و این هم یکی از ظرفیت های مهم این شهرستان است.

استاندار بوشهر ابراز امیدواری کرد: گلخانه ها و تولید محصولات ارگانیک یکی از ظرفیت های خوب در جم است که با توجه به کاهش مصرف آب در تولید می تواند در شرایط کم آبی استان تاثیر گذار باشد.

گراوند تاکید کرد: با توجه به شرایط آبی کشور باید منابع آبی را به سمت تولیداتی ببریم که کمترین آب را با بیشترین بازدهی دارند و توسعه گلخانه یکی از راهکارها است.

مشکل کشاورزی بازاریابی است

وی با بیان اینکه بررسی وضعیت تولید و سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های استان، نشان داده بزرگترین مشکل موجود در مسیر تولید، بازاریابی است گفت: باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم.

وی تصریح کرد: ما در استان تولیدات با حجم و کیفیت خوب داریم اما حلقه واسط مناسبی میان تولید و بازار نداریم.

استاندار بوشهر ابراز داشت: اگر محصولات ارگانیک با کیفیت تولید کنیم و در بازاریابی بیشتر تلاش کنیم می توانیم محصولات را به قیمت های بسیار بیشتر از قیمت های کنونی نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دنیا به فروش برسانیم. باید به این حلقه واسط توجه کنیم و من از مسئولان می خواهم در زمینه بازاریابی به تولید کنندگان کمک کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه کشاورزی  که محصولی را با کیفیت تولید می کند اما بازار فروش ندارد دچار رکود می شود افزود: دیگر رمق و انگیزه ای هم برای ادامه کار ندارد و در بازپرداخت تسهیلات هم با مشکل مواجه می شود.

برگزاری نمایشگاه های هفتگی

استاندار بوشهر تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه های هفتگی و دائمی و ایده های خلاق تولید کنندگان را تشویق کنیم تا محصولات بهتر و بیشتری تولید کنیم.

وی اظهار داشت: وقتی در خوانسار که مهد عسل کشور است مدیریت انجام می شود و عسل به بازار عرضه می شود نباید در شهرستانی مثل جم در مدیریت بازار برای محصول عسل دچار مشکل باشیم.

استاندار در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: به شهرک یا ناحیه صنعتی در شهرستان جم نیاز داریم و به جد هم پیگیر موضوع هستیم اما نباید مالکان زمین هم به محض اینکه می دانند خریداری وجود دارد قیمت ها را بالا ببرند. همه باید حمایت کنند تا این مهم انجام شود.

گراوند تصریح کرد: طرح های اقتصادی را ابتدا به صورت پایلوت در هر شهرستان در یک نقطه اجرا کنیم و اگر نتیجه بخش بود ادامه دهیم نباید یکدفعه ۳۰ طرح کلان در حوزه کشاورزی اجرا کنیم که اگر جواب نداد همه متضرر شوند.

وی خاطر نشان کرد: در بحث چاه های فرم یک مدیران مرتبط با هم تعامل کنند و تصمیمی بگیرند که هم به نفع مردم باشد و هم در دراز مدت منافع کلان را تامین کند.

گلایه از سیستم اداری را قبول داریم

استاندار افزود: گلایه هایی از سیستم اداری وجود دارد که این گلایه ها را هم قبول داریم و تلاش می کنیم این گلایه ها کمتر شود.

این مسئول به ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه پرداخت و گفت این ماده تاکید دارد که اولویت با پیمانکاران بومی باشد و در استان باید این موضوع مورد توجه باشد و با جدیت هم تاکید و اجرایی شود. در این خصوص به مسئولان نفت و گاز هم تاکید می کنیم که این ملاحضه قانونی را حتما داشته باشند.

استاندار بوشهر به بحث آمایش سرزمینی در کشور پرداخت و گفت: از سال ۷۴ مطرح شد و طی سال های گذشته آمایش استان با جدیت خوبی دنبال شد اما بحثی که اکنون مطرح می شود اینکه آمایش سرزمینی استان ها باید با آمایش سرزمینی کشور در یک راستا باشد و فارغ از نگاه کل کشور ترسیم نشود و تاکید می کنیم این موضوع تسریع شود.

گراوند اظهار داشت: در بحث پیگیری جلسات و پروژه ها، حوزه دفتر استاندار ساز و کار لازم را تعریف کرده است. پروژه ها و جلسات رصد می شود.

رفع مشکلات حوزه تولید

استاندار بوشهر با بیان اینکه نیامدیم اینجا جلسه ای بگذاریم چایی و میوه ای بخوریم و برویم، تاکید کرد: حتما رصد و پیگیری می شود. مواردی که در جلسات تصمیم گیری می شود سریع باید دستگاه های اجرایی زمینه را فراهم کنند تا تصمیمات اجرایی شود.

وی افزود: از ظرفیت های قانونی استاندار برای رفع مشکلات حوزه تولید و اشتغال در هر زمان استفاده می کنم.

عبدالکریم گراوند ابراز امیدواری کرد: در بحث استفاده از نیروهای انسانی کارآمد در پست های مدیریتی، تمام استان را می بینیم.

استاندار بوشهر تصریح کرد: برای استمرار گام های برداشته شده در حوزه تولید و اشتغال، جلسات مستمر در شهرستان‌ها با حضور مدیران کل یا معاونین و نمایندگان فرمانداری‌ها برگزار شود تا فعالان اقتصادی بتوانند با سهولت بیشتری مطالبات خود را پیگیری و اجرایی کنند.

[کد خبر:AJ23656]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب