ostandareboushehrjonoubpress.jpg

 

آینه جم ؛ زمزمه تغییر فرماندار شهرستان جم در فضای عمومی این شهرستان با مخالفت‌های جدی نماینده این شهرستان در مجلس، امام جمعه، شوراها، مردم، فعالان سیاسی و اجتماعی از تغییر فرماندار جم خبر داد.

به گزارش آینه جم، این روزها گمانه‌زنی رسانه‌ها در خصوص تغییر برخی فرمانداران جنوب استان بوشهر بحث اصلی مردم در محافل مختلف است، استاندار بوشهر ماه‌های گذشته در جمع خبرنگاران گفته بود با توجه به این که مردم، امام جمعه شوراها و فعالان سیاسی و اجتماعی از فتح الله نوروزی رضایت دارند وی تا پایان سال به عنوان فرماندار جم کار خود را ادامه می دهد اما حالا به نظر می رسد استاندار بوشهر بدون هماهنگی با شوراها و امام جمعه و با توجه به این که مردم از عملکرد نوروزی همچنان رضایت دارند می‌خواهد وی را به کنگان منتقل کند.

 بر اساس اعلام مسوولان، فتح الله نوروزی فرماندار موفق شهرستان جم به عنوان فرماندار کنگان منصوب خواهد شد و  از طرفی نیز از محمد حسینی سرپرست فرمانداری دشتی به عنوان گزینه جدی برای فرمانداری جم یاد می‌شود.

تداوم حضور نوروزی در جم به نفع مردم است

نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در شهرستان جم با اشاره به تغییر فرماندار جم اظهار داشت: فتح‌الله نوروزی یکی از مدیران دلسوز و پرتوان استان بوشهر است که عملکرد مثبتی در شهرستان جم داشته است.

بیان کرد: نوروزی پشتکار قوی از خود به نمایش گذاشت و خدمت خالصانه  و بی‌ریا در جم وی را در نزد مردم محبوب ساخته است.

وی یادآور شد: بنده موافق ماندن نوروزی در جم هستم و وی کارنامه‌ای درخشان در شهرستان جم داشته است که مردم و شوراها نیز از وی رضایت کامل دارند.

الماسی تاکید کرد: نوروزی از فرمانداران سخت کوش استان بوشهر است که شبانه روز برای توسعه، عمران و آبادانی شهرستان جم گام برداشته و تداوم حضور وی در جم به نفع مردم شهرستان جم خواهد بود.

وقتی آحاد مختلف مردم جم از عملکرد فرماندار رضایت دارند چه لزومی دارد وی تغییر کند؟

نائب رئیس شورای اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با فارس  در مورد گمانه‌زنی تغییرات فرمانداران سطح استان بوشهر که به تازگی رنگ بوی جدی به خود گرفته است، اظهار داشت: فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در یک شهرستان است و تمامی سیاست‌ها و تصمیمات دولت می‌بایست توسط فرماندار در آن شهرستان اتخاذ و اجرا گردد.

وی اظهار داشت: سیکل چرخش تغییر فرمانداران در شهرستان‌ها این پرسش را مطرح می‌سازد که ارزیابی و تصمیم جابجایی بر مسند فرمانداری‌ها چگونه است؟

حسن رمضانی ادامه داد: وقتی مردم و شوراهای شهرستان جم از فرماندار فعلی جم اعلام رضایت دارند چه لزومی دارد وی  به جای دیگری فرستاده شود ؟

سخنگوی شورای اسلامی استان بوشهر افزود: وقتی دولت اعتدال تشکیل شد مطابق قاعده می‌بایست فرمانداران آن نیز از جنس اعتدال باشند، اگر چنین باشد و از توانایی لازم نیز برخوردار باشند باید حفظ شوند و اگر چنین نباشد می‌بایست تغییر کند تا فرمانداری اعتدالی جایگزین آن شود.

وی در خصوص فرماندار جم گفت: نوروزی یک فرماندار معتدل است که در عمل اثبات کرده است. شوراهای شهر و روستاهای شهرستان جم از زمان تصدی ایشان در سمت فرمانداری هیچ گونه چالش و مشکلی با ایشان نداشته‌اند و همراهی خوب و مشارکت دادن  شوراها در تصمیم‌گیری‌ها از نقاط برجسته مدیریتی فرماندار جم است.

رمضانی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان جم گفت: شهرستان جم با برخورداری از روشنفکران، پژوهشگران، مدیران، نویسندگان، هنرمندان و سایر عناصر فعال از سرمایه‌های مهم اجتماعی به خصوص در حوزه فرهنگ برخوردار است و باید سرمایه‌های اجتماعی این بخش به خوبی مورد توجه و بهره‌برداری قرار گیرد.

نائب رئیس شورای اسلامی استان بوشهر با اشاره به این ظرفیت‌ها اظهار داشت: فرمانداری در شهرستان جم موفق خواهد بود که علاوه بر این که از تجربه کافی برای اداره شهرستان برخوردار باشد، قدرت هماهنگ‌کننده دستگاه‌ها را دارا بوده و همچنین توانایی لازم جهت برقراری ارتباط با لایه‌های مختلف اجتماعی شهرستان داشته باشد.

وی عنوان کرد: نوروزی در طول مدت فعالیت خود در فرمانداری جم کارنامه قابل قبولی داشته و همیشه به فکر خدمت صادقانه است و برایشان آرزوی چه فرماندار جم و چه فرماندار کنگان آرزوی موفقیت دارم.

تغییر فرماندار جم ظلم به مردم است 

امام جمعه شهرستان جم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان جم با توجه به احتمال تغییر فرماندار شهرستان جم اظهار داشت: متاسفانه مسوولان استانداری بوشهر بدون توجه به نظر مردم شهرستان جم کار خود را کرده‌ و به احتمال فراوان نوروزی از جم رفتنی شده است.

حجت‌الاسلام محمد گنجی با بیان این که امروز در خصوص تغییر فرماندار جم با معاون سیاسی استانداری بوشهر صحبت کرده است، گفت: در این صحبت به معاون سیاسی استانداری بوشهر تذکر دادم که این تغییر به نفع مردم نخواهد بود و مردم متضرر خواهند شد.

وی افزود: به عنوان امام جمعه شهرستان جم به شدت با تغییر فرماندار جم مخالفت کرده‌ام اما مسوولان استانداری به دنبال تغییر فرماندار جم هستند اتفاقی که اگر رخ دهد تاکید دارم که مردم به شدت متضرر خواهند شد.

گنجی ادامه داد: فرماندار جدید تا بیاید و با فرهنگ، مردم و به خصوص روستاهای جم و اقداماتی که انجام شده و قرار است انجام شود آشنا شود زمان‌بر است و طی این مدت که قطعا بیش از یکسال خواهد بود مردم ضرر می‌کنند.

امام جمعه جم تاکید کرد: آحاد مختلف مردم، شوراها، فعالان سیاسی و اجتماعی همه از فتح الله نوروزی راضی هستند و خواهان ماندن وی در جم هستند اما مسوولان استانداری  بوشهر برایشان مهم نیست و کار خود را کرده‌اند.

وی با بیان این که وجود عیب در مجموعه استانداری، تاکید کرد: آنها می‌خواهند خودشان را قانع کنند در حالی که این تغییر به ضرر مردم جم است و استانداری کلاه بر سر مردم می‌گذارد.

گنجی ادامه داد: جم تبدیل به شهرستانی شده است که هر دفعه می‌خواهند فرماندار آن را تغییر دهند فردی که تجربه فرمانداری را ندارد را می آورند و به عنوان فرماندار جم منصوب می‌کنند، این بی تدبیری و بی‌توجهی استانداری بوشهر به مردم جم را می‌رساند و باز هم تاکید دارم مردم از عملکرد نوروزی رضایت دارند و دلیلی وجود نداشت وی را تغییر دهند که متاسفانه استانداری بوشهر در حق مردم جم ظلم کرده است.

شوراها از تغییر وی راضی نیستند

اسدالله نیک‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان جم، با توجه به تغییر فرماندار جم اظهار داشت: فتح الله نوروزی فردی توانمند و همراه و اهل تعامل به خصوص با شوراها بود که در زمان حضور وی خدمات ارزنده‌ای به شهرستان جم انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم با بیان این که مردم از عملکرد فتح الله نوروزی رضایت دارند تاکید کرد: متاسفانه استانداری بوشهر در خصوص تغییر فرماندار جم هیچ نظرخواهی و مشورتی از شوراها نداشته است.

وی افزود: نوروزی فردی کاربلد بود که همراهی و تعامل وی با شوراها ستودنی بود و شناختی از حسینی فرماندار جدید جم نداریم ولی قطعا مردم و نمایندگان مردم در شوراها از رفتن نوروزی راضی نیستند.

بی توجهی استانداری بوشهر به مردم و شوراهای شهرستان جم

نیک‌خواه بیان کرد: حکم فرمانداری نوروزی و برخی فرمانداران جنوب استان بوشهر ابلاغ شده که استانداری در خصوص تغییر فرماندار جم بی‌مهری و بی‌توجهی به مردم شهرستان جم داشته است.

عضو شورای شهر جم با اشاره به خدمات ارزنده فتح الله نوروزی در جم یاد آور شد: توقع می رفت مجموعه استانداری در خصوص تغییر فرماندار جم مشورت و نظرخواهی ای از شوراها می‌کردند که متاسفانه بدون توجه به رضایت مردم از نوروزی تغییر وی انجام شده که این اتفاق، اتفاقی میمون برای جم نخواهد بود.

به گزارش فارس، در پی تغییر فرماندار جم، مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان جم در فضای مجازی این شهرستان همچون نماینده مجلس، امام جمعه و شوراها از تغییر فرماندار جم راضی نیستند و گلایه‌های شدیدی نسبت به استاندار بوشهر در خصوص تغییر فرماندار جم مطرح کرده اند.

از سوی دیگر، آمدن حسینی که تا به حال تجربه فرمانداری را ندارد نیز موجی از انتقادها را به سمت مجموعه استانداری روانه کرده است که چرا شهرستان جم باید محل تجربه‌اندوزی افراد باشد.

 مردم خطاب به استاندار بوشهر اعلام کرده‌اند فرماندار جم تغییر نکند  و رضایت کامل خود از فتح‌الله نوروزی فرماندار کنونی این شهرستان بیان کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، مردم و فعالان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب شهرستان جم با توجه به همدلی و تعامل ویژه‌ای که در زمان حضور نوروزی در جم برقرار شده، خواهان ماندگاری وی در جم هستند و از استاندار بوشهر خواسته‌اند با توجه به مخالفت‌های مردم، امام جمعه، نماینده مجلس و شوراها در تصمیم تغییر فرماندار جم تجدیدنظر کند.

گزارش: رضا رئیسی خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان جم

[کد خبر:AJ23672]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب