000000000000000052639569649.jpg

 

آینه جم؛ ظهر شنبه در پی ریزش سقف ساختمان در حال احداث در روستای بهارستان جم ۴ تبعه افغان کشته شدند.

کارگران مدفون در زیر آوار ۴ نفر بوده اند که هر ۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

گفته می شود علت حادثه مستحکم نبودن ساختمان فوق بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر جم نیز در گفتگویی با تایید خبر؛ از کشته شدن 4 کارگر در ریزش یک ساختمان نیمه کاره خبر داد.
احمد یزدانی گفت : این افراد تبعه افغانستان بودند.
وی در گفتگو با صدا و سیما افزود: این کارگران در یک ساختمان سه طبقه در حال بتن ریزی بودند که به علت عدم استحکام و نداشتن ستون مناسب یکی از طبقه های ساختمان فروریخت و این 4 نفر جان خود را از دست دادند.

ساختمان حادثه امروز مجوز نداشت/طولانی شدن زمان امداد رسانی به دلیل نبود امکانات و تجهیزات

یاراحمدی دهیار بهارستان در گفتگو با ندای جم درباره این حادثه گفت:

ساختمانی که امروز سقف آن ریزش کرده و سبب کشته شدن 4 کارگر افاغنه شد غیر مجاز بوده و در باغ خصوصی و دور از دید در حال ساخت بود.

کار امداد رسانی و آوار برداری با توجه به نبود برخی امکانات و تجهیزات دو ساعت به طول انجامید.

علاوه بر اورژانس،هلال احمر،آتش نشانی و نیروی انتظامی، بخشدار مرکزی و معاون فرماندار نیز شخصا در صحنه این حادثه حاضر شدند.

جزئیات حادثه امروز بهارستان از زبان مسئول اورژانس 115 شهرستان جم

حسین محمدی در گفتگو با ندای جم :
 در ساعت ٩:٤٦صبح امروز به دنبال تماس با مركز اورژانس ١١٥شهرستان جم مبني بر وقوع حادثه ريزش سقف ساختمان در حال كار و زير اوار ماندن سه تبعه افغان بلافاصله دو كد امبولانس شهري پايگاههاي جم و بهارستان به فاصله شش دقيقه بعد از تماس بعنوان اولين نيروهاي امدادي در صحنه حادثه حاضر شدند .
حجم امار با توجه به وسعت كم محل حادثه بسيار بالا بود و افراد حبس شده زير اوار در ديد نيروهاي امدادي نبودند. بلافاصله بعد از اورژانس ١١٥نيروهاي آتش نشاني و امداد هلال احمر وارد صحنه شده و عمليات آواربرداري شروع گرديد.
 بدليل موقعيت و وضعيت ساختمان خطر ريزش مجدد اوار وجود داشت و اين مورد عمليات اواربرداري و نجات را با كندي سرعت مواجه كرده بود.
اولين تبعه مدفون شده يكساعت بعد از شروع عمليات از زير اوار كه بيشتر بتون تازه و نرم بود خارج گرديد كه فاقد علايم حياتي بود و عمليات احيا نيز به دليل صدمات سطح بالا به سروگردن و قفسه سينه موفقيت اميز نبود .
در عرض يكساعت بعد سه نفر كارگر ديگر از زير آوار خارج گرديد كه متاسفانه همه در اثر شدت جراحات فوت شده بودند.
عمليات امداد نجات ساعت ١٣:٤٥پس از خروج همه محبوس شدگان از زيرآوار و پس بازديد دادستان جم به پايان رسيد و متاسفانه هر چهار كارگر تبعه افغان به دليل حجم بالاي اوار قبل از اواربرداري جان باخته بودند.
اما انچه كه بيشتر از همه در اين حادثه وجود و نيازش احساس شد امكانات پيشرفته آواربرداري و امداد و آموزش هاي حرفه اي در اين زمينه بود که در جم وجود نداشت.

[کد خبر:AJ23711]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب