000000000000000000000000000000000139710090000hotoH.jpg

 

آینه جم: نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در نشستی خبری پاسخگوی پرسش رسانه ها بود.

به گزارش «آینه جم»؛ نشست رییس مجمع نمایندگان استان به دعوت خانه مطبوعات و رسانه های استان و در سالن اتاق بازرگانی بندر بوشهر از ساعت 15 تا 17 برگزار شد.

در ادامه پرسش و پاسخ های مطرح شده در این جلسه را می خوانید:

از استاندار حمایت می کنم

خدری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر مطرح شدن گزینه هایی برای استانداری بوشهر و تغییر گراوند منتشر شده گفت: چنین موضوعی واقعیت ندارد.

وی افزود: از زمان انتصاب گراوند به استانداری بوشهر که یکسال و دوماه می گذرد، وی فردی پرتلاش و دارای روحیه تعامل است و فضای استان نیز دارای آرامش می باشد، از این رو افرادی که از جو کنونی در استان رضایت ندارند، ممکن است شایعاتی در این خصوص مطرح کنند.

نماینده بوشهر در مجلس ادامه داد: تغییر استاندار واقعیت ندارد و در حاشیه سفر اخیر وزیر کشور به بوشهر نیز وی رضایت خود را از عملکرد گراوند اعلام نمود.

پیگیری برای اختصاص ارز دولتی به ته لنجی

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به سوالی درباره پیگیری مشکل شناورهای سفاری گفت: با پیگیری های خوب استاندار و نشست هایی که ما در مرکز داشتیم، بحث کاهش قیمت سوخت این شناورها به نحوی که 70 درصد با قیمت داخلی و فقط 30 درصد با قیمت بین المللی محاسبه شود به نتیجه رسید؛ اما مشکل اساسی پیش روی ته لنجی و شناورهای سفاری بحث نوسانات ارزی بوده که تجار را برای فعالیت بی انگیزه کرده است.

وی با بیان اینکه اکنون بحث ترخیص کالاهای همراه ملوانی مشکل ندارد ادامه داد: برای بحث ارز هم در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر کشور در بوشهر برگزار شد، درخواست کردیم به تناسب تناژ و ظرفیت شناورها، ارز با نرخ دولتی در اختیار آنها باشد تا به رونق بازار شهرهای ساحلی و تامین ارزانتر مایحتاج مردم منجر شود که امیدواریم به نتیجه برسد، هرچند حل شدن موضوع سوخت در تردد شناورهای سفاری موثر بوده و آثار آن تا یک ماه آینده در قیمت کالاهای ته لنجی بیشتر مشخص می شود.

روایت خدری درباره ترک جلسه وزیر کشور توسط 2 نماینده

نماینده مرکز و شمال استان در مجلس در پاسخ به سوالی درباره ترک جلسه اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر کشور توسط 2 نماینده دیگر استان که پنجشنبه گذشته رخ داد اظهار داشت: من 4 تا 5 دقیقه با تاخیر وارد جلسه در استانداری شدم و دیدم 3 همکار دیگرم بیرون آمده و همزمان سامانی (معاون وزیر) و دو معاون استاندار پیگیر وساطت برای برگشت آنها هستند. نمایندگان هم معتقد بودند که پروتکل اداری و شأن آنها در این جلسه رعایت نشده، ولی من معتقد بودم چون وزیر مهمان ماست باید حرمت مهمان رعایت و بتوانیم از این جلسه بهره ببریم تا بعدا درباره اتفاق پیش آمده به مسئول جلسه تذکر داد، اما نهایتا فقط من و خانم الماسی در جلسه ماندیم.

وی ادامه داد: جلسه با وزیر کشور در استان تاثیرات به مراتب بهتری تا تهران دارد و یکی از موارد مطرح شده از سوی بنده، موضوع کارت تردد برای سفر به جزیره خارگ بود که وزیر هم پذیرفت این سختگیری برای سفر به خارگ درست نیست و به استاندار گفت تا نامه ای نوشته و بتواند در شورای عالی امنیت ملی مجوزهای لازم را اخذ نماید.

به مافیا در مدیریت درمان تامین اجتماعی پایان داده شد

خدری در پاسخ به سوالی درباره عملکرد ضعیف مدیریت درمان تامین اجتماعی استان و اینکه گفته می شود وی حامی اش می باشد پاسخ داد: در چندماهی که خانم دارابی مدیر درمان تامین اجتماعی استان شده، شاهد اتفاقات خوبی در این مجموعه بوده ایم. مثلا من 7 بار بصورت سرزده از بیمارستان سلمان فارسی بوشهر بازدید کرده ام ولی در آخرین باری که مربوط به 2 هفته پیش و دوره مدیریت کنونی درمان تامین اجتماعی است، تفاوت ها فاحش بوده است؛ طوری که تخت های ویژه جدید به بیمارستان اضافه گردیده، اورژانس هوایی که مجوز آن در حال خروج از استان بود در این بیمارستان جانمایی و مستقر شد و ساختمان بیماران دیالیزی که رها شده بود، فعال گردیده و رضایت بیماران افزایش یافته است.

نماینده بوشهر در پاسخ به این سوال که چنین اقداماتی مربوط به مدیریت سابق است که در دوره کنونی به ثمر نشسته اظهار داشت: مگر می شود در دوره مدیریت 11 ساله قبل به نتیجه نرسد و چندماهی که مدیریت جدید مسئولیت را برعهده گرفته به نتیجه برسد؟

وی افزود: برخی کارمندان که در مجموعه درمان تامین اجتماعی ذینفع بوده و به دلایلی با آنها برخورد شده، برای مدیریت جدید درمان حاشیه می سازند. من اطلاع دارم که 34 تخلف تنها از یک نفر در این مجموعه به تهران ارسال شده و با سختی زیادی به مدیریت غیربومی که نوعی مافیا بود پس از 11 سال پایان داده شد و یک فرد بومی مدیریت را برعهده گرفته است. حتی یکبار ربیعی وزیر سابق کار به من گفت در مدیریت درمان تامین اجتماعی بوشهر چه خبر است که تغییر مدیر ساده نیست.

چغادک در دوره من بخش می شود

رییس مجمع نمایندگان استان در پاسخ به سوالی درباره اینکه وعده های قبلی شما برای ارتقا شهر چغادک به بخش نتیجه بخش نبوده تصریح کرد: تا قبل از بنده، هیچگونه پیگیری در این خصوص انجام نشده بود و بنده با پیگیری هایی که داشتم، ایجاد بخش چغادک را به نتیجه مناسبی رسانده و همین جا اعلام می کنم تا پایان دوره نمایندگی من بخشدار برای چغادک معرفی می شود که قطعا برای توسعه این منطقه مناسب تر است.

سفر هیات دولت به بوشهر، احتمالا در بهمن

وی در پاسخ به سوالی درباره پروژه راه آهن بوشهر-شیراز گفت: با جذب اعتباراتی که صورت گرفت، پیمانکار این پروژه مشخص و کارگاه تجهیز شده که عملیات رسمی به سفر رییس جمهور و هیات دولت موکول شده است. این سفر نیز احتمالا در بهمن ماه می باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: در سفر هیات دولت زمینه کسب مجوز برای پروژه احداث خط ریلی از بندر امام به بوشهر فراهم شود که هزینه کمتری نسبت به مسیر ریلی تا شیراز دارد و مناطق ساحلی را به نتیجه می رساند.

پیگیری مشکلات روستاهای همجوار نیروگاه اتمی

این نماینده مجلس درخصوص مشکلات روستاهای همجوار نیروگاه اتمی گفت: در ایام تبلیغات انتخاباتی، اهالی روستاهای هلیله و بندرگاه می گفتند هر که اینجا می آید بانگ آزادی این روستاها را سر داده و وقتی نماینده شده فراموش کرده، ولی من قول دادم اولین نطق من در صورت راهیابی به مجلس درباره هلیله و بندرگاه باشد و این مهم را عملی کردم.

خدری افزود: همچنین در پی اعلام زمان کلنگ زنی فاز 2 و 3 نیروگاه اتمی از سوی رییس سازمان انرژی اتمی، بنده مصاحبه کرده و گفتم اگر به مشکلات روستاهای همجوار نیروگاه اتمی رسیدگی نشود، اجازه نمی دهم کلنگ زنی نیروگاه انجام شود. متعاقبا از وزارت کشور و انرژی اتمی تماس گرفته ولی کوتاه نیامدم و قطعا کلنگ این پروژه را از دست صالحی رییس سازمان انرژی اتمی می گرفتم.

وی ادامه داد: نهایتا چند روز قبل از کلنگ زنی فاز 2 و 3 نیروگاه اتمی، نشستی در تهران با استاندار وقت برگزار شد و مصوبات خوبی هم در آن گنجانده شد، طوری که قبلا بردن مصالح ساختمانی به این روستاها با مشکلات زیادی همراه بود، ولی امروز حدود 24 میلیاردتومان پروژه در حوزه های نوسازی مدارس، آسفالت، خانه بهداشت و... فعال شده، همچنین درخصوص صدور سند و جابجایی اختیاری مردم که باید بودجه ای برای خرید املاک تعیین شود، پیگیر هستیم.

به گفته خدری، با کسب نظر نمایندگان مجلس، در برنامه ششم توسعه، درخصوص ممنوع بودن ساخت و ساز در اطراف تاسیسات هسته ای، تنها روستاهای همجوار نیروگاه اتمی بوشهر مستثنی دیده شد و باید بگویم امروز مردم این روستاها رضایت بیشتری نسبت به قبل دارند.

تخلفات و تبعیض‌های مدیرکل آموزش و پرورش به روایت خدری

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه گفته می شود وی با مدیرکل آموزش و پرورش استان دچار مشکل شده گفت: براساس شاخص هایی که از وزارت آموزش و پرورش گرفته ام، در بسیاری از شاخص ها بین استان های 27 تا 30 کشور هستیم، همچنین رتبه استان در زمینه قبولی کنکور در تراز استان نمی باشد و از سویی در دوره مدیریت فعلی شاهد تبعیض ها و تخلفاتی هستیم که من به یک نمونه اشاره می کنم. مثلا سال گذشته از 5 بسته حمایتی مدارس غیرانتفاعی، دیلم 1 سهمیه، شهرستان گناوه 2 سهمیه و بوشهر 4 سهمیه دارند، ولی برازجان 31 بسته داده شده است. وقتی هم به آقای کرمی در این خصوص پیامک دادم، پاسخ داد این موارد در قالب پیام قابل توضیح نیست و باید نشستی برگزار کنیم، درحالی که با توجه به شاخص های جمعیتی بوشهر، این تبعیض قابل توجیه نیست.

وی افزود: همچنین تخلفاتی در دوره مدیریت کنونی آموزش و پرورش رخ داده که چون محرمانه در حال پیگیری است، اینجا بازگو نمی کنم، ضمن اینکه مدیر فعلی درخصوص عدم استفاده از فرهنگیان شهرستان بوشهر به عنوان معاون صراحتا گفته در میان 3 هزار فرهنگی این شهرستان فردی که بتواند معاون باشد پیدا نمی کنم.

به گفته وی، دو خواهرش فرهنگی و دارای امتیازات مناسب هستند ولی از آنها خواسته ام که به هیچ وجه مدیر مدرسه نشوند تا زبان من برای پیگیری اتفاقات آموزش و پرورش بسته نشود، از این رو با توجه به ضرباتی که بر پیکره آموزش و پرورش طی سالیان اخیر وارد شده، باید درباره مدیریت آن اصلاحاتی صورت بگیرد.

منطقه آزاد بوشهر در انتظار رای مجدد مجلس

وی درخصوص آخرین وضعیت تاسیس منطقه آزاد بوشهر گفت: لایحه پیشنهادی دولت شامل 8 منطقه آزاد و 13 منطقه ویژه اقتصادی جدید بود، ولی در کمیسیون اقتصادی مجلس متاسفانه به 83 منطقه ویژه مبدل شد و اکنون شورای نگهبان این ایراد را به مصوبه مجلس وارد دانسته که ماهیت لایحه دولت عوض شده است. از این رو مجددا در کمیسیون در حال اصلاح می باشد و فکر می کنم امسال در دستور کار صحن مجلس برای رای گیری و اصلاح قرار بگیرد.

اضافه شدن یک نماینده دیگر به حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم

عضو کمیسیون انرژی مجلس درخصوص طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: من از حامیان این طرح هستم و معتقدم باعث می شود نمایندگان کلان نگرتر شوند، ضمن اینکه در آستانه تصویب در صحن مجلس است تا به سرعت وزارت کشور سازوکار آن را تعیین نماید.

وی افزود: اتفاق و تغییر دیگر، اضافه شدن یک نماینده دیگر به 4 کرسی نمایندگی استان بوشهر در مجلس است که با پیشنهاد ما در کمیسیون تخصصی مجلس موافقت شد و قرار است حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم دست نخورده باقی مانده و یک نماینده دیگر به آن اضافه شود.

نظر نماینده بوشهر درباره حصر

خدری در پاسخ به سوالی درباره اینکه شما به عنوان عضو فراکسیون امید مجلس و دارای سابقه قضایی، نظرتان درباره حصر و محدودیت رییس جمهور اصلاحات چیست؟ گفت: این موضوع در حیطه اختیارات من نیست که قادر به اظهارنظر باشم.

وی در پاسخ به اصرار خبرنگاری که گفت نظر شما درخصوص این موضوع چیست گفت: این موضوع یک تصمیم حاکمیتی است که چون ما چارچوب و قوانین را پذیرفته ایم به آن تمکین می کنیم، هرچند ممکن است صحبت و پیگیری هایی برای تغییر در آن صورت بگیرد، کما اینکه رییس جمهور یا مطهری نایب رییس مجلس در این زمینه پیشنهاداتی داشته اند، ولی چون در حوزه اختیارات ما نیست، تابع تصمیم حاکمیت هستم.

اظهارنظر خدری درباره 9 دی

وی درباره سوالی پیرامون اینکه نظر شما درباره 9 دی چیست گفت: بنده دو سال پیش در مراسم 9 دی در شهر دیلم صحبت کردم و گفتم درست نیست قشری آن را مصادره کند و علیه جناح دیگر به کار ببرد، چون 9 دی روز وحدت همه طیف ها علیه استکبار و دشمن است.

توزیع نفت سفید راحت تر شده است

وی درخصوص مشکلات پیش آمده در استان پیرامون توزیع نفت سفید در سرمای زمستان گفت: امسال بخشنامه ای کشوری مبنی بر عدم اختصاص نفت سفید برای خانواری که علمک گاز به منزل آنها رسیده صادر شد که استاندار در این خصوص نامه نوشت و من هم در دیدار با زنگنه درخواست کردم امسال استثنایی برای بوشهر درنظر بگیرند، ولی وی معتقد بود اگر قرار بر استثنا باشد، باید برای اردبیل که دمای زیر صفر درجه دارد قائل شویم. البته امروز روند توزیع نفت سفید تسهیل شده، ولی باید قبول کرد که گاز لوله کشی یک ضرورت زندگی شهری است و امروز وام با قسط ماهی 70 تا 80 هزارتومان جهت لوله کشی خانگی گاز داده می شود که انتظار می رود از آن استفاده شود.

برخی نمایندگان زیادخواه هستند

وی در پاسخ به سوالی پیرامون انشقاق میان نمایندگان استان گفت: قابل انکار نیست که برخی نمایندگان زیاده خواهی دارند و در هر موضوعی سر ناسازگاری می گذارند، ولی مجموعا در موضوعات کلان استان وحدت داریم که یکی از مصادیق آن، تجمیع اعتبار 4 نماینده در بودجه سال قبل برای راه آهن بود که 107 میلیاردتومان شد، در حالی که این بودجه در اختیار نمایندگان بود که با تصمیم آنها در پروژه های حوزه انتخابیه توزیع شود.

پیگیر مجوز برای 300 نیروی پارس جنوبی هستیم

خدری در پاسخ به سوالی درباره خبرهای اخیر پیرامون اخراج تعداد زیادی نیرو در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس با تغییر مدیریت جدید گفت: این موضوع صحت دارد و حدود 300 نیرو اعلام شده که ظاهرا در دوره مدیریت سابق جذب شده ولی قرارداد ندارند. این موضوع در گچساران هم با تغییر مدیریت یک شرکت نفتی رخ داده و حل شد، از این رو امیدواریم پیگیری برای عدم احراج این افراد از وزارت نفت نتیجه بدهد و مجوز برای این افراد بگیریم.

وضعیت تیم ایرانجوان نگران کننده است

نماینده بوشهر درخصوص وعده هایی که درباره باشگاه قدیمی ایرانجوان بوشهر داده شد تصریح کرد: وضعیت ایرانجوان در جدول لیگ دو نگران کننده است که امیدواریم با تغییرات فنی و مدیریتی که پیش آمده، امسال در مسابقات بماند و سال آینده بتواند صعود کند. ما نیز همچنان پیگیری های خود از طریق بندر و جاهای دیگر برای کسب حمایت از این تیم دنبال می کنیم.

پیگیری پرونده مضاربه صوری

خبرنگار «خلیج فارس» همچنین درباره مشکل مالباختگان پرونده مضاربه صوری و روند کند پرداخت وجوه مردم پرسید که خدری گفت: درباره این پرونده به دلیل اینکه افراد زیادی را درگیر خود کرده، ما بصورت خودکار از مدیرکل دادگستری پیگیری می کنم و خود وی نیز حساسیت دارد تا با فروش اموال متهمان، پرداخت وجوه مردم تسریع شود.

MRI گناوه در انتظار پیگیری دانشگاه علوم پزشکی

وی همچنین درخصوص وعده چندین سال گذشته پیرامون فعال شدن MRI در گناوه گفت: زمانی که مجوز این موضوع را از وزیر بهداشت گرفتم، قاضی زاده هاشمی گفت: اولین شهرستانی با این جمعیت هستید که من این مجوز را می دهم، چون این دستگاه شاخص جمعیتی دارد و حتی اگر کسی بخواهد آن را هدیه دهد، مجوز نمی دهند. اما انتظار پیگیری موضوع از سوی دانشگاه علوم پزشکی داریم، ضمن اینکه دکتر رییسی که امروز معاون وزیر بهداشت هستند، وقتی رییس دانشگاه علوم پزشکی بود گفت اگر شما مجوز این MRI را بگیرید، مدیون شما هستیم که به نتیجه نرسانیم.

به گفته خدری، دستگاه MRI در مرحله تشریفات اداری برای خرید است که امیدواریم بهره برداری آن تسریع شود.

نارضایتی کارمندان از تبعیض در تعطیلی پنجشنبه ها

نماینده بوشهر درباره گلایه مندی کارمندان ادارات استان پیرامون تبعیض در تعطیلی روزهای پنجشنبه گفت: این دغدغه کارمندان را با استاندار مطرح کرده ام.

به گفته خدری، اتفاق خوبی که برای کارمندان در حوزه انتخابیه وی رقم خورده اختصاص فوق العاده مناطق جنگی است که به حقوق نیروها اضافه شده، هرچند درباره روستاهای بوشهر، دیلم، گناوه و خارگ هنوز به کارمندان پرداخت نشده که پیگیر رفع این مسئله هستیم.

برخی عقب ماندگی های استان واقعی و برخی هم سیاه نمایی است

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه براساس خبرهای منتشر شده در رسانه ها، بوشهر در اغلب شاخص ها در رتبه های آخر کشور است گفت: برخی عقب افتادگی ها واقعیت دارد، برخی هم سیاه نمایی است. مثلا در لایحه بودجه 98 که اخیرا از سوی رییس جمهور به مجلس آورده شد، بوشهر جزو 10 استان اول از نظر مجموع اعتبارات است، درحالی که دوسال پیش ما درخصوص رتبه 30 استان معترض بودیم. همچنین از نظر سرانه هم بوشهر با اختلاف زیاد رتبه اول کشور در لایحه بودجه 98 دارد که پیگیری استاندار، رییس سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان درخصوص این مهم موثر بوده است.

شانس خدری برای انتخاب مجدد چقدر است؟

نماینده بوشهر در پاسخ به سوالی درباره اینکه شما در انتخابات قبل گزینه اصلاح طلبان بودید؛ در انتخابات آینده با چه پرچمی وارد صحنه می شود؟ گفت: با پرچم جمهوری اسلامی!

وی درباره اینکه شانس خودتان را برای انتخاب مجدد چقدر می بینید گفت: تصمیم گیری با مردم است، اما بدون هرگونه تعارفی، برای خودم تفاوتی ندارد و حکم من به عنوان رییس دادگاه کیفری تهران است و اگر آنجا بروم هم از نظر درآمدی برایم بهتر است و هم نیاز به پاسخگویی به کسی ندارم، ولی خوشحالم که با 140 نطق و تذکر در مجلس، هویت بوشهر را در پارلمان زنده کرده و به سکوت نمایندگان بوشهر که دیگران را جری تر کرده بود پایان دادم.

منطقه شمال استان در انتظار سرمایه گذار

وی درخصوص منطقه شمال استان گفت: در دوره مدیریت سابق محیط زیست استان موانعی برای این منطقه ایجاد کردند، ولی با پیگیری استاندار و ما، قرار است طی هفته جاری نامه رییس سازمان محیط زیست برای رفع ایراد زیست محیطی را بگیریم و سرمایه گذار هم آماده فعالیت هستند که اگر به مرحله اجرایی برسد، بخش زیادی از مشکل اشتغال خصوصا در دیلم که با 21 درصد بالاترین نرخ بیکاری استان دارد، مرتفع می شود./ خلیج فارس

 

[کد خبر:AJ26894]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب