000000000000image00s.jpeg

 

 

آینه جم: استاندار بوشهر گفت: بزرگترین وظیفه مدیریت ارشد استان ایجاد آرامش برای خدمت مسئولان به مردم است زیرا حاشیه سازی ها مردم را از خدمت درست و صادقانه محروم می کند.

به گزارش اینه جم: عبدالکریم گراوند دوشنبه شب در نشست جمع بندی سفر به شهرستان جم افزود: سیاست مدیریت استان بوشهر پرهیز از حاشیه سازی و تلاش برای خدمت به مردم است و هیچ موضوع و موردی استان را وارد حاشیه نخواهد کرد.
وی با تاکید براینکه بالاترین وظیفه خدمتگزاران نظام خدمت به مردم و ایجاد امید در جامعه است بیان کرد: جامعه نیازمند و تشنه خدمت است و با وجود مشکلاتی که شاهد هستیم باید همه مسئولان همت کنند در مسیر خدمتگزاری دچار خطا نشوند.
استاندار بوشهر گفت: ایجاد فضای آرامش و تلاش برای روان سازی امور در امرسرمایه گذاری از هدف های مهم مدیریت ارشد استان است و مسئولان اجرایی برای توسعه و کمک به مردم باید آستین همت بالا بزنند.
وی اظهار داشت: مدیران باید در امور اشتغال و تولید سیاست روان سازی کارها را سرلوحه سیاست کاری خود قرار دهند.
استاندار بوشهر یادآور شد: با توجه به ظرفیت های استان بوشهر و با همت، اراده و روان سازی در امر سرمایه گذاری نباید در این استان بیکار وجود داشته باشد.
گراوند تاکید کرد: نباید سرمایه گذاران در چرخه دستگاه های اجرایی سرگردان باشند.
وی یادآور شد: اگر در تلاش برای ایجاد منطقه آزاد در بوشهر هستیم باید سطحی از زمین های این منطقه را به تولید محصولات کشاورزی اختصاص دهیم.
گراوند گفت: در استان بوشهر تنها در بعد نفت و گاز رشد کرده ایم و به بقیه ظرفیت ها از جمله منابع طبیعی، کشاورزی، گردشگری، صنایع پائین دستی توجه چندانی نشده است.
استانداربوشهر افزود: مدیران حوزه بانوان، امور روستایی و امور اجتماعی، فنی و حرفه ای استان یک برنامه کارآفرینی و اشتغال در این استان ارائه کنند.
گراوند گفت: وزیرکشور در سفر خود به استان بوشهر عملکرد استان در حوزه اقتصاد مقاومتی را بسیار خوب اعلام کرد.
وی با اشاره به مسائل مطرح شده در مورد جم گفت: یکی از مشکلات عمده این شهرستان تامین آب است که باید با همت مسئولان و پیگیری مجموعه نفت طرح آبخیزداری جم با سرعت بیشتری اجرا شود.
گراوند پس از بازدید از راه های ارتباطی ریز به سرچشمه و دژگاه افزود: با ارتباط 2 محور ریز به سرچشمه توسعه ریز و انارستان سرعت بیشتری می گیرد و اراده مدیریت استان برهمین موضوع است.
استاندار بوشهر افزود: مشکل اعتباری سدهای باغان و دشت پلنگ برطرف شده طوریکه در زمان حاضر 840 میلیارد ریال اعتبار در اختیار استان است که باید عملیاتی شود.

 

از عملکرد برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی رضایت ندارم/ اهالی سرچشمه راه ورودی مناسبی ندارند
 
نماینده ی مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سرچشمه یکی از دورافتاده ترین روستاهای شهرستان جم است که بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز این روستا راه دسترسی مناسبی ندارد.

سکینه الماسی نیز در این نشست اظهار داشت: امروز استاندار بوشهر در سومین سفر به شهرستان جم با 15 مدیرکل دستگاه های اجرایی وارد این شهرستان شد و مدیران کل دستگاه های اجرایی در 41 روستای شهرستان جم حاضر شدند و از نزدیک مشکلات مردم را دیدند.

نماینده ی مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلات جدی شهرستان جم در حوزه ی آب است و با توجه به این شرایط مدیران کل آب استان بوشهر الزامی است که هفته ای یکبار در شهرستان جم حاضر شوند.

وی بیان کرد: آبخیزداری یکی از پروژه های مهم شهرستان جم طی سال های اخیر بوده که در مجلس شورای اسلامی بابت همراهی وزارت نفت از زنگنه وزیر نفت تشکر کردم.

الماسی خاطرنشان کرد: پروژه های آبخیزداری حیاتی مجدد به سفره های زیر زمینی جم بخشید و می طلبد فاز سوم این پروژه نیز اجرایی شود.

وی ادامه داد: 56 میلیارد تومان نفت برای آبخیزداری جم مصوب کرده که 34 میلیارد تومان تخصیص یافته و انتظار داریم مسؤولان استانی برای جذب کامل این اعتبار همراهی لازم را داشته باشند.
نماینده ی مردم جنوب استان بوشهر در مجلس اضافه کرد: احداث پست برق 132 ولت جم در دستور کار قرار می گیرد و با توجه به رشد جمعیت در این شهرستان باید در حوزه ی برق توجه جدی به این شهرستان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ادارات در بخش ریز مستقر شوند خاطرنشان کرد: برخی پروژه ها در شهرستان جم از اسفندماه سال 95 ابلاغ شده اما هنوز هیچ کاری صورت نگرفته است.

الماسی تاکید کرد: از عملکرد برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی رضایت نداریم و این بی توجهی برای شروع برخی پروژه ها اتلاف وقت و منابع است و امیدواریم با تذکر استاندار بوشهر پروژه های عمرانی شهرستان جم سرعت بگیرند.

وی با اشاره به روستای سرچشمه در بخش ریز اظهار داشت: این روستا یکی از دورافتاده ترین روستاهای شهرستان جم است که بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز این روستا که مسیری 17 کیلومتری برای ورود به آن وجود دارد راه دسترسی مناسبی ندارد.

الماسی تاکید کرد: من به عنوان نماینده خجالت می کشم وقتی یک خانم برای خروج از این روستا برای زایمان باید با تراکتور جابجا شود.

وی خاطرنشان کرد: استاندار بوشهر برای حل مشکل راه ورودی این روستا ورود جدی کند تا هر چه سریعتر شاهد مسیری مناسب برای این روستای محروم باشیم.

 

مشکلات شهرستان جم با حمایت های استاندار بوشهر رفع می شود
فرماندار شهرستان جم گفت: در شهرستان جم پتانسیل و ظرفیت خوبی وجود دارد و امیدواریم برخی مشکلات این شهرستان با همراهی استاندار بوشهر رفع شود.

 محمد حسینی نیز در این نشست بیان داشت:: امروز در سومین سفر شهرستانی استاندار بوشهر وارد شهرستان جم شد و از نزدیک با برخی پروژه ها و مشکلات این شهرستان آشنا شد.

فرماندار شهرستان جم افزود: در شهرستان جم پتانسیل و ظرفیت خوبی وجود دارد و امیدواریم برخی مشکلات این شهرستان با همراهی استاندار بوشهر رفع شود.

وی بیان کرد: جم در حوزه ی کشاورزی و دامداری پتانسیل خوبی دارد و سالیانه بیش از 40 تن عسل در شهرستان جم تولید می شود و بیش از 100 نیرو در حوزه ی تولید عسل شهرستان مشغول به کار هستند.
حسینی افزود: در حوزه ی اشتغال زایی روستایی و عشایری بیش از 58 طرح اجرایی شده است و رفع مشکلات کارگاه های تولیدی شهرستان بررسی شده است.

فرماندار شهرستان جم اظهار داشت: در بحث سرمایه گذاری های بخش خصوصی برخی محدودیت ها وجود دارد که انتظار داریم رفع شوند.
وی بیان کرد: در سال جاری 68 پروژه با اعتباری بالغ بر 63 میلیارد تومان در شهرستان جم افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وزیر کشور بر توسعه نمایشگاه های صنایع دستی تاکید کرد
مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر گفت: در سفر وزیر کشور به شهرستان تنگستان، وزیر از نمایشگاه صنایع دستی بازدید و بر توسعه این نمایشگاه ها که تولیدات روستایی است تاکید کرد.

عباس قلی پور نیز  در نشست توسعه اشتغال و عمران روستایی اظهار داشت: امروز استاندار بوشهر همراه با معاونین و مدیران کل دستگاه های اجرایی در سفری وارد شهرستان جم شدند.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر افزود: سفر به شهرستان جم با هفت هدف انجام شد و استاندار بوشهر از 9 پروژه این شهرستان بازدید کرد.

وی بیان کرد: در روستاهای استان بوشهر ظرفیت خوبی برای تولیدات محلی و سنتی وجود دارد در سفر وزیر کشور به شهرستان تنگستان، وزیر از نمایشگاه صنایع دستی بازدید و بر توسعه این نمایشگاه ها تاکید کرد.

قلی پور ادامه داد: نمایشگاه صنایع دستی شهرستان جم امروز با حضور استاندار بوشهر افتتاح می شود.

وی افزود: در سفر های استاندار بوشهر ملاقات عمومی با مردم نیز انجام می شود و امروز نیز 10 نفر از اهالی شهرستان جم که مشکل داشتند با استاندار دیدار کردند و مشکلات آنها رفع شد.
عباس قلی پور ادامه داد: مدیران کل دستگاه های اجرایی استان بوشهر امروز در اکثر روستاهای شهرستان جم حاضر شدند و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدند و برای حل آنها تلاش می کنند.

 

 

**فارس- ایرنا

[کد خبر:AJ26922]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب