00000000000000000000000000000000000000000000000585880487.jpg

 

آینه جم: در حالی که ساز مان تامین اجتماعی از پایان واریز بسته حمایتی دولت برای کارگران خبر داده، اما همچنان تعدادی از آن ها این بسته را دریافت نکرده اند و این مسئله ابهامات و پرسش هایی را در پی داشته است.

برخی از مخاطبان  نیز با ارسال پیام هایی ضمن تاکید بر اینکه حقوق ماهیانه شان زیر 3 میلیون تومان است (شرط برخورداری از بسته حمایتی) اما خبری از واریز مبلغ وعده داده شده نیست.

به گفته آنها، چک کردن روزانه حساب بانکی که یارانه نقدی در آن واریز می شود و قرار بوده مبلغ حمایتی دولت نیز در آن پرداخت شود، سودبخش نبوده و از سویی شماره تلفن اعلامی از سوی تامین اجتماعی برای پیگیری این مشکل (1420) هم مدام اشغال است.

در این خصوص، علوی که در پیام ارسالی اش خود را نیروی قراردادی یکی از ادارات بوشهر معرفی کرده، می گوید: کل دریافتی ماهیانه من زیر 2 میلیون تومان است، اما از بسته حمایتی که تامین اجتماعی وعده اش را داد خبری نشد.

وی ادامه داد: در نظر گرفتن بسته حمایتی از سوی دولت در شرایط اقتصادی فعلی کشور اقدامی پسندیده است، اما نحوه توزیع آن که به برخی با وجود مشمول بودن نرسیده ابهام آفرین بوده، هرچند مبلغ 200 هزارتومان در این گرانی ها ارزش پیگیری زیادی از سوی ما ندارد.

وی افزود: در حالی که تعداد زیادی از همکارانم درآمد خوبی دارند ولی بسته حمایتی را دریافت کرده اند اما من و برخی دیگر با وجود درآمدهای پایین تر، هنوز موفق به دریافت آن نشده ایم.

یکی دیگر از کارگرانی که او نیز به گفته خودش مشمول بسته حمایتی است ولی به او تعلق نگرفته، می گوید: با اینکه بیمه تأمین اجتماعی هستم و حقوقم زیر 3 میلیون تومان می باشد، اما این بسته به من تعلق نگرفته و پیگیری هایم نتیجه ای نداشته است.

مشابه چنین پیام هایی طی هفته اخیر که مسئولان تامین اجتماعی از واریز مبلغ بسته حمایتی به حساب سرپرست خانوار خبر داده اند، بسیار به «خلیج فارس» رسیده است.

تلفنی که مدام اشغال است

اواخر هفته گذشته معاون اداری-مالی سازمان تأمین اجتماعی از پایان واریز مبلغ بسته حمایتی خبر داد. مبالغ واریزی در این مرحله بین ١٠٠‌هزار تا ٣٠٠‌هزار تومان متغیر بود با این توضیح که قرار بود برای خانوارهای یک‌ نفره ١٠٠‌هزار تومان، خانوارهای دو نفره ١٥٠‌هزار تومان، خانوارهای سه‌ نفره ٢٠٠‌هزار تومان، خانوارهای چهارنفره ٢٥٠‌هزار تومان و خانوارهای ٥ نفره به بالا ٣٠٠‌هزار تومان پرداخت شود.

رحیم اردلان، معاون اداری-مالی سازمان تأمین اجتماعی توضیح داده بود: «بر اساس لیستی که در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت، ٦‌میلیون و ١٥٠‌هزار نفر مشمول این طرح قرار گرفتند که بر اساس آخرین آمار اخذشده از بانک‌های عامل ٢٧ بانک واریزی خود را به اتمام رساندند.»

ملاک واریز بسته حمایتی هم به این شکل عنوان شده بود که افرادی که از ابتدای فروردین تا مهر امسال بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند و در این بازه زمانی حقوق دریافتی آنها کمتر از ٣‌میلیون تومان بوده، از این تسهیلات استفاده خواهند کرد.

اردلان درخصوص نحوه پیگیری واریز بسته حمایتی کسانی که مبلغی به حساب آنها واریز نشده گفته بود: «افرادی که حقوق آنها کمتر از ٣‌میلیون تومان باشد و تا امروز هنوز رقم بسته حمایتی خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با شماره تماس ١٤٢٠ موضوع را پیگیری کنند.»

با این حال پیگیری‌های شهروندان و بررسی «خلیج فارس» طی روزهای گذشته نشان داد که تماس با این شماره در ساعات مختلف امکان‌پذیر نیست؛ خطی که به‌ عنوان راه پیگیری عمومی در اختیار مردم قرار گرفته دایما مشغول است و عملا پیگیری را غیر ممکن کرده است.

اختصاص کد دستوری برای پیگیری بسته حمایتی

در پی مشکلات پیش آمده، امروز (شنبه) سرپرست سازمان تامین اجتماعی خبر داد: کد دستوری USSD از سوی این سازمان برای بیمه شدگان و مستمری بگیرانی که در خصوص بسته حمایتی دولت سئوال دارند، اختصاص یافت.

محمد حسن زدا اظهار داشت: این افراد می‌توانند کد دستوری #8*142* را شماره گیری و کدملی سرپرست خانوار را وارد کنند تا پاسخ برای آنها ارسال شود که آیا مشمول دریافت این کمک هستند یا خیر؟

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی (1420)تماس های فراوانی در این خصوص را پاسخ داده، گفت: کد دستوری مذکور برای پاسخگویی بهتر و بیشتر مخاطبان تعریف شده است.

این مقام مسئول وعده داد که دولت تلاش دارد یک بسته حمایتی دیگر تا پایان سال به حساب مستمری بگیران و افراد زیرپوشش تامین اجتماعی واریز کند./ خلیج فارس

[کد خبر:AJ27256]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب