123.jpg

به گزارش خبرنگار آینه جم؛  عبدالحسین اکسیر رئیس شورای شهر جم شامگاه دوشنبه در نشست خبری گفت: خبرنگاران چشم تیزبین جامعه هستند و در شهرستان جم نیز خبرنگاران تلاش‌های قابل تقدیری داشته‌اند.
اکسیر بیان داشت: در جامعه ای که آزادی قلم و نقد وجود دارد فسادی نخواهد بود  و به حقوق مردم نیز تجاوز نمی‌شود. 
رئیس شورای شهر جم پیرامون پروژه های شهری جم  گفت: امروز استاندار  به طور ویژه از اقدامات عمرانی شهر جم تقدیر کرده است و آن را الگو  معرفی کرده است این موید کارهای بزرگ در جم است. 
اکسیر خاطرنشان کرد: گرچه شهرداری جم پرسنل زیادی ندارد اما در همه زمینه‌ها موفق عمل کرده است و جای تقدیر دارد. 
وی تصریح کرد:  پروژه‌های مهمی در جم در حال اجرا است که در روزهای آینده و دهه فجر افتتاح  می شوند. 
اکسیر از پرداخت عوارض آلایندگی تاسیسات  پارس جنوبی  به جم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پروژه‌های پارکینگ طبقاتی، استخر و فاز دوم پارک چگاسه در  سال جاری افتتاح می‌شود.
 
 اجرای ۴۰ پروژه عمرانی 
سید خلیل حسین زاده معاون شهردار جم نیز در نشست خبری گفت: در سه سال گذشته حدود ۴۰ پروژه کوچک و بزرگ در جم اجرا شده است. 
حسین زاده گفت: شهرداری جوان، شهری جوان و جمعیت جوان جم سبب شده است این شهر ظرفیت های توسعه را داشته باشد و با شهروندان مطالبه‌گر قطعاً توسعه بهتری رقم می‌خورد. 
وی بیان داشت: در زمینه زیرساخت های شهری تلاش شده است حداقل ها فراهم شود اما این ابتدای کار است، شورای اسلامی شهر جم از معدود شوراهایی بوده است که با تمرکز بر تکمیل پروژه های نیمه تمام شورای قبل شروع به کار کرده است و این پروژه ها در حال اجرا و افتتاح است ، استخر، اجرای چندین بلوار، هتل، فاز دوم چگاسه، آمفی تئاتر روباز و فرهنگسرا از جمله این پروژه ها بوده  است. 
وی گفت: شهرداری جم تلاش کرده است قبل از تملک ملک،  تصرفی در ملک  نباشد و رضایت مندی شهروندان و اجرای قانون از سیاست ها بوده است ، در بخش تملک  نیز شهرداری موفقیت‌هایی خوبی  داشته است. 
حسین زاده توجه به محیط زیست که عامل توسعه پایدار است را از اولویت‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: مطالعه طرح جامع پسماند شهری که مزایای مختلفی دارد و مصوبات شورا بوده است در دستورکار است.
 تفکیک زباله ها از مبدا 
وی از اقدامات دیگر شهرداری در این زمینه را تفکیک زباله ها از مبدا عنوان کرد و گفت:  در بخش زباله های شهری شهرداری موفق بوده است در زمینه نخاله های شهری معضل داشته‌ایم و در این زمینه نیز پیگیر هستیم که قطعه زمینی برای انباشت نخاله ها  منظور شود در زمینه فاضلاب شهری نیز مطالعات در حال انجام است. 
معاون شهردار جم مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و برون سپاری خدمات شهری را از دیگر برنامه شهرداری عنوان کرد و گفت: بازار شهرداری جم و هتل جم به بخش خصوصی واگذار شده است برون سپاری  سبب می شود وصول مطالبات بهتر انجام گیرد. 
حسین‌زاده از افتتاح چندین پروژه مهم شهرداری جم از جمله استخر، پارکینگ و فاز دوم پارک چگاسه در سال جاری خبر داد و گفت: در سه سال گذشته ۴۰ پروژه بزرگ و کوچک اجرا شده است. 
افزایش سرانه فضای سبز جم 
معاون شهرداری جم بیان داشت: در سال ۹۶ حجم پروژه‌های عمرانی ۳۰ میلیارد تومان،  در سال ۹۷ حجم پروژه‌ها ۲۳ میلیارد تومان و  در سال ۹۸ حجم پروژه‌ها ۳۷ میلیارد تومان بوده است و در سال جاری نیز قطعاً حجم پروژه‌های عمرانی  بیش تر خواهد بود. 
حسین زاده در زمینه سرانه فضای سبز نیز گفت: در سال ۹۶ سرانه فضای سبز ۹ مترمربع بوده است و تا پایان سال جاری به ۱۴ مترمربع  خواهد رسید که به استاندارد آن خواهیم رسید.
گفتنی است در این نشست اعضای شورای شهر جم و مدیران بخش های مختلف شهرداری جم حضور داشتند
[کد خبر:AJ33557]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # قاسمی 1399-06-04 02:48
چرا اقای اکسیر از مبلغ عوارض الایندگی صحبت نکردن و اینکه این مبلغ در کجا قراره خرج بشه...
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب