670613645596_472.jpg

 

 

 

 

آینه جم؛   معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شمار افراد مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در این استان با ابتلای ۲۲ نفر دیگر به ۴۶ نفر افزایش یافت.
به گزارش آینه جم؛   دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان افزود: از این شمار ۲۸ مورد در بوشهر، گناوه و دشتی هر کدام ۶ مورد، عسلویه سه نفر و دشتستان، دیلم و دیر هر کدام یک مورد مبتلا به ویروس جهش یافته شناسایی شده‌است. 
وی با بیان اینکه چند مورد از مبتلایان به ویروس جهش یافته را جوانان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: از ۴۶ نفر مبتلا به ویروس جهش یافته در استان بوشهر تاکنون سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.
خواجه ئیان ادامه داد: ویروس جهش یافته انگلیسی نسبت به ویروس ووهان چین متفاوت و دارای چسبندگی بیشتری است و با توجه به شدت بیماری، سن مبتلایان به این ویروس کاهش یافته به نحوی که امروز بیشترین گروه سنی درگیر رده سنی کودکان و نوجوانان هستند و این بیانگر تغییر رفتار ویروس است.
وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه سرایت درگونه (سوش) جدید ۷۰ درصد نسبت به گونه قبلی بیشتر است به همین دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
خواجه ئیان اظهار کرد: همه‌گیری و گردش ویروس جهش یافته انگلیسی مانند این است که با اپیدمی جدیدی مواجه شده‌ایم با این تفاوت که نسبت به گذشته تجربه بیشتری به دست آورده و می‌دانیم که چگونه باید رفتار کنیم البته به شرطی که با برنامه ریزی مناسب و هوشیاری اجازه گسترش ویروس را ندهیم و بتوانیم زنجیره انتقال را در همان مراحل اولیه قطع کنیم
وی تاکید کرد: در حال عبور از یک پاندمی هستیم بر این اساس در هیچ جای کشور خطر انتقال ویروس صفر نیست براین اساس انتظار می‌رود مردم با حساسیت و دقت هرچه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری و حضور در تجمع‌ها را مورد توجه قرار دهند.
خواجه ئیان گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی اپیدمی سنگینی ایجاد می‌کند به همین دلیل باید میدان مبارزه را قبل از اینکه اپیدمی گسترش یابد از بیمارستان‌ها به بیرون کشید و پیشگیری را در اولویت قرار داد تا خسارت‌های جانی به کمترین میزان برسد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در باره شیوع ویروس کرونا در این استان گفت: تعداد موارد شناسایی شده در هفته اخیر از ۴۸۳ به ۵۵۲ مورد افزایش یافته و این آمار روند رشد ۱۲.۵ درصدی بیماری را در این استان نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به عدد ۱۰۸ نفر رسیده‌است که از این شمار ۹ نفر در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری و پنج نفر با دستگاه تنفس می‌کنند.
خواجه ئیان با اشاره به مرگ مردی ۵۶ ساله بدون داشتن سابقه بیماری به دلیل ابتلا به کرونا افزود: شمار جان باختگان ناشی از کرونا در استان بوشهر به ۹۰۹ نفر رسیده‌است که ۸۸۸ مورد به طور قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۲۱ نفر نیز مشکوک به ابتلا بوده‌اند.
وی ادامه داد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۲۱هزار و ۸۱۴ نفر در استان بوشهر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
[کد خبر:AJ35288]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب