000000000000000000000000075mimt624.jpg

 

 

 

آینه جم : طبق اعلام پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم کشور، از ابتدای سال زراعی (مهر) تا پایان آذر کرمانشاه، بوشهر و ایلام بیشترین کاهش بارش را نسبت به میانگین بلندمدت داشته‌اند.

به گزارش آینه جم ، آمار‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال زراعی کنونی تاکنون در میان مراکز شهرستان‌ها دیلم با حدود ۱۵۶ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشته و گناوه با ۱۲۸.۷ میلیمتر در رتبه دوم است. پس از آن با اختلافی چشمگیر کنگان با ۲۶ میلیمتر در رده سوم قرار دارد.

اهرم با ثبت ۰.۲ میلیمتر باران، کمترین بارندگی را در میان مراکز شهرستان‌ها داشته است.

طبق اعلام پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم کشور، از ابتدای سال زراعی تا پایان آذر در استان کرمانشاه میزان بارندگی نسبت به میزان بلندمدت ۹۵.۹ میلیمتر، بوشهر ۷۶.۳ و ایلام ۶۷.۹ میلیمتر کاهش یافته است.

میانگین بارش از ابتدای سال زراعی کنونی تا پایان آذر در کشور حدود ۴۰ میلیمتر بوده است که ۲۷.۹ میلیمتر نسبت به دوره مشابه پارسال کاهش دارد.

استان‌های قم، مرکزی و چهارمحال و بختیاری در این مدت بیش از بلند مدت باران داشته‌اند.

پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم سازمان هواشناسی کشور بارش در فصل زمستان را در محدوده میانگین پیش‌بینی کرده است به این صورت که بارش در نیمه دی تا نیمه بهمن بیشتر از میانگین، نیمه بهمن تا نیمه اسفند در حد میانگین تا کمتر از آن، و نیمه اسفند تا نیمه اردیبهشت آینده در محدوده میانگین خواهد بود.

[کد خبر:AJ37690]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب